Gå til innhold

Tom Clancy's The Division - Spilltråden (Forumspillere listet i førsteposten)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fasinerende å lese på https://www.reddit.com/r/thedivision/comments/4da2bm/the_grind_the_rng_and_the_div_tech_why_putting/

 

271 timer played så kort tid etter release. Hva i all verden forventer de? Et perfekt spill som dekker absolutt alles behov?

 

Jeg har knappe 60 timer played, er ikke i nærheten av endgame, og for å være ærlig så har jeg det ikke travelt heller.

Det positive med slikt er at det får casuals som meg til å ta det enda mer med ro, og heller bare nyte spillet.

Lenke til kommentar

Fasinerende å lese på https://www.reddit.com/r/thedivision/comments/4da2bm/the_grind_the_rng_and_the_div_tech_why_putting/

 

271 timer played så kort tid etter release. Hva i all verden forventer de? Et perfekt spill som dekker absolutt alles behov?

 

Jeg har knappe 60 timer played, er ikke i nærheten av endgame, og for å være ærlig så har jeg det ikke travelt heller.

Det positive med slikt er at det får casuals som meg til å ta det enda mer med ro, og heller bare nyte spillet.

 

 

 Many are commenting on the "271 hours invested" (I looked at what Steam told me) and perhaps it'd be worth mentioning that I leave my computer/game on while going afk/to sleep/to work. The true amount of hours invested would probably be closer to 150, and though that may still be a lot, focusing on this alone is moot when considering the wall that will inevitably be hit by all players once a certain point is reached within the game.

Lenke til kommentar

 

Fasinerende å lese på https://www.reddit.com/r/thedivision/comments/4da2bm/the_grind_the_rng_and_the_div_tech_why_putting/

 

271 timer played så kort tid etter release. Hva i all verden forventer de? Et perfekt spill som dekker absolutt alles behov?

 

Jeg har knappe 60 timer played, er ikke i nærheten av endgame, og for å være ærlig så har jeg det ikke travelt heller.

Det positive med slikt er at det får casuals som meg til å ta det enda mer med ro, og heller bare nyte spillet.

 

 

 Many are commenting on the "271 hours invested" (I looked at what Steam told me) and perhaps it'd be worth mentioning that I leave my computer/game on while going afk/to sleep/to work. The true amount of hours invested would probably be closer to 150, and though that may still be a lot, focusing on this alone is moot when considering the wall that will inevitably be hit by all players once a certain point is reached within the game.

 

 

Fremdeles haugevis mye mer en meg og flere med. Mine 60+ er faktisk også basert mye på at pcen, og ofte spillet, er på. Poenget er at uansett så er det veldig mange som rusher til endgame, bare for å finne ut at det egentlig ikke er noe endgame utover grinding for perfekt dps.

Endret av primatet
Lenke til kommentar

 

 

Fasinerende å lese på https://www.reddit.com/r/thedivision/comments/4da2bm/the_grind_the_rng_and_the_div_tech_why_putting/

 

271 timer played så kort tid etter release. Hva i all verden forventer de? Et perfekt spill som dekker absolutt alles behov?

 

Jeg har knappe 60 timer played, er ikke i nærheten av endgame, og for å være ærlig så har jeg det ikke travelt heller.

Det positive med slikt er at det får casuals som meg til å ta det enda mer med ro, og heller bare nyte spillet.

 

 

 Many are commenting on the "271 hours invested" (I looked at what Steam told me) and perhaps it'd be worth mentioning that I leave my computer/game on while going afk/to sleep/to work. The true amount of hours invested would probably be closer to 150, and though that may still be a lot, focusing on this alone is moot when considering the wall that will inevitably be hit by all players once a certain point is reached within the game.

 

 

Fremdeles haugevis mye mer en meg og flere med. Mine 60+ er faktisk også basert mye på at pcen, og ofte spillet, er på. Poenget er at uansett så er det veldig mange som rusher til endgame, bare for å finne ut at det egentlig ikke er noe endgame utover grinding for perfekt dps.

 

Enig i meh. Der har man straffen for å spille hyppigere enn snittet gjør. Der hvor mange spillere har masse content igjen så har de som ikke har gjort annet enn å spille dette spillet møtt veggen. Slik er det i lootbaserte spill, og slik har det alltid vært. Se på Diablo, WoW og en rekke andre. Er du hardcore stopper det opp til sist og du bruker mye tid på å forbedre små marginer.

 

For meg er det veien dit som er målet, ikke det å være der asap.

 

Han glemte TL;DR så jeg skriver det her:

"Jeg har ikke gjort annet enn å spille spillet på fritiden min og har nå gått tom for innhold."

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uansett timer så er det en viss sannhet i det han sier. Jeg har kost meg skikkelig opp til lvl 30 og et stykke til, men spillet mister mye av sjarmen sin etter en stund.

 

Det meste av verden er PVE-delen, og bortsett fra missions så er det ikke lenger noe å gjøre i denne etter at man er ferdig med story missions. Her burde de investert mer tid i å gjøre PVE-delen mer dynamisk etter at man ble ferdig med historien.

DZ som er ment for 30+ delen er i tillegg helt blottet for missions.

Lenke til kommentar

Et bra innlegg her om potensielle årsaker til noens skuffelser.

https://www.reddit.com/r/thedivision/comments/4db7mi/as_an_oldschool_gamer_its_wild_to_see_the_exact/

 

Kommer vel nytt content om en ukes tid - får håpe det forlenger perspektivet til folk. Jeg koser meg fortsatt med dailys, challenge og DZ, mest for opplevelsen enn loot.

Nja, det er jo nettopp dette spillet mangler. PVE-delen har en heller brå stopp istedet for diminishing returns.

 

Og som du selv sier, du holder deg til missions og DZ. Ganske synd at så mye av verden i spillet ligger urørt, selv bosser re-spawner jo ikke i den åpne verden.

Lenke til kommentar

Jeg tolket hele "PVE-delen" som en intro til det som jeg holder på med nå. For meg er det morsomme i utfordringene og at f.eks challenge kan være et lite helvete noen ganger. Vi er en gjeng på 3-4 stykker som spiller, og har for det meste greit utstyr.

Er enig i at det kunne vært randomiserte world bosses eller andre ting som hadde sysselsatt meg i "PVE-delen", men for meg er det nok med en drøy time på dailies og resten av tiden i DZ der det også er PVE.

Lenke til kommentar

DZ-keys, de dropper ikke fra alle navngitte NPCs? Eller er det bare tilfeldig om du får tak i de?

 

Dropper random i fra named NPCs i DZ, samt garantert i fra spillere (gitt at de har nøkler) du evt dreper. Hvor mange avhenger om du dreper en rogue rank 1-5 eller noen som er nøytral.

Lenke til kommentar

Mye nyttig å lese i denne 

 

http://tomclancy-thedivision.ubi.com/game/en-GB/news/detail.aspx?c=tcm%3A154-245851-16&ct=tcm%3A148-76770-32

 

Disse er litt drøye

 

  • Increased costs for converting crafting materials and crafting High-End items:
    • 10 Standard (Green) materials instead of 5 to craft 1 Specialized (Blue) material
    • 15 Specialized (Blue) materials instead of 5 to craft 1 High-End (Gold) material
    • 10 High-End (Gold) materials instead of 8 to craft 1 lvl 31 High-End (Gold) item
  • Changed deconstruction yield of Standard (Green) and High-End (Gold) items:
    • Deconstructing a Standard (Green) item yields 1 Standard material instead of 2
    • Deconstructing a High-End (Gold) item yields 1 High-End material instead of 2
Lenke til kommentar

 

Mye nyttig å lese i denne 

 

http://tomclancy-thedivision.ubi.com/game/en-GB/news/detail.aspx?c=tcm%3A154-245851-16&ct=tcm%3A148-76770-32

 

Disse er litt drøye

 

  • Increased costs for converting crafting materials and crafting High-End items:
    • 10 Standard (Green) materials instead of 5 to craft 1 Specialized (Blue) material
    • 15 Specialized (Blue) materials instead of 5 to craft 1 High-End (Gold) material
    • 10 High-End (Gold) materials instead of 8 to craft 1 lvl 31 High-End (Gold) item
  • Changed deconstruction yield of Standard (Green) and High-End (Gold) items:
    • Deconstructing a Standard (Green) item yields 1 Standard material instead of 2
    • Deconstructing a High-End (Gold) item yields 1 High-End material instead of 2

 

Der ødela de vel crafting systemet helt. Håper dette er noe de enten dropper eller gjør om igjen. 

Tenk på nye spillere, for de må det jo ta en evighet å få noe ala gear som de som er max lvl har nå.

Lenke til kommentar

Nja det er altfor lett nå, selv med max 1-2 timer spilletid hver dag så får jeg latterlig mye drops via dailyes og DZ som resulterer i masse parts. Så bra at det gjøres om spør du meg. Det som tar mest tid er jo uansett phoenix points. Når en gul blueprint kan koste 200 og du får 10-15 poeng på en daily, og det er bare for en random gul del som ikke trenger å være bra engang. Det er rimelig ekstremt :p

Lenke til kommentar

 

 

Mye nyttig å lese i denne 

 

http://tomclancy-thedivision.ubi.com/game/en-GB/news/detail.aspx?c=tcm%3A154-245851-16&ct=tcm%3A148-76770-32

 

Disse er litt drøye

 

  • Increased costs for converting crafting materials and crafting High-End items:
    • 10 Standard (Green) materials instead of 5 to craft 1 Specialized (Blue) material
    • 15 Specialized (Blue) materials instead of 5 to craft 1 High-End (Gold) material
    • 10 High-End (Gold) materials instead of 8 to craft 1 lvl 31 High-End (Gold) item
  • Changed deconstruction yield of Standard (Green) and High-End (Gold) items:
    • Deconstructing a Standard (Green) item yields 1 Standard material instead of 2
    • Deconstructing a High-End (Gold) item yields 1 High-End material instead of 2

 

Der ødela de vel crafting systemet helt. Håper dette er noe de enten dropper eller gjør om igjen. 

Tenk på nye spillere, for de må det jo ta en evighet å få noe ala gear som de som er max lvl har nå.

 

Problemet er vel heller det at folk er vandt med billig og easy gear nå og ser på endringen som urimlig...  sånn egentlig er det ganske rimlig.. skal liksom ikke være mulig å crafte 10 vector eller 10 ak'er bare fordi man har vært times tid i dz.. men synes det har vært for mye gear flytende rundt siden starten, spes darkzone... 2 purple fra bosser og alle kister..  1 sted har gjerne 1 boss og 2 kister, da har man allerede 6 av 9 epics  som man kan extracte... mye mats/mye loot på kort tid...

 

Synes de skulle ha startet med mye mindre loot fra begynnelsen og evt økt vis det var et problem...

Lenke til kommentar

Jeg sitter for øyeblikket på 70 fabric, 30 weapon, 0 electronics og 0 tools av high end materialer. Forhåpentligvis er det to ekstra fabric/weapon parts som behøves i blueprintene, da vil det bare bety mindre materialer til overs for min del. Har hatt flere farmerunder etter tools/electronics, men har alltid for lite av de i forhold til fabric/weapon.

 

Er det sånn for andre også eller bare jeg som konsekvent får veldig skjev fordeling av loot å deconstructe?

Lenke til kommentar

Jeg sitter for øyeblikket på 70 fabric, 30 weapon, 0 electronics og 0 tools av high end materialer. Forhåpentligvis er det to ekstra fabric/weapon parts som behøves i blueprintene, da vil det bare bety mindre materialer til overs for min del. Har hatt flere farmerunder etter tools/electronics, men har alltid for lite av de i forhold til fabric/weapon.

 

Er det sånn for andre også eller bare jeg som konsekvent får veldig skjev fordeling av loot å deconstructe?

Ikke bare deg!!

Sitter med 200 fabrics. 65 av weapon parts. 40 electronics og tools..

Lenke til kommentar

Grønn og Blå Division tech kan du bruke på ting man mangler, har selv istad 500 grøn division tech og 300 på tech.. de gjøres om til hva som helst 2 for 1... så jeg har potensielt 150 High end craft mats bare fra blå division tech som jeg kan velge i tools eller annet jeg skulle ønske. 

 

Siden Dark Zone Credits er rimlig ubrukelig ( satt på over 500 tusen) kjøpte jeg high end level 50 items fra vendor i darkzone, feks mod og deconstructer de, en hel haug der også

Lenke til kommentar

Problemet blir vel egentlig ikke for "vi/oss" som er lvl 30 og farmer rundt om idag. 

Tanken min faller på de som kommer bak oss.. hvordan skal de kunne hamle opp i DZ f.eks, når du må gjøre 10x mer for å få samme HE item som det vi roamer med idag ? (De øker kravet for mats, men droprate på gear forblir det samme.) 

Det kommer til å bli et enda større gap mellom spillere en etter phoenix creds nerfen, den gikk jo bare utover de som kom etter og skulle farme named npc'er i DZ, de som allerede hadde gjort det over tid satt jo med nesten alle BP'er alt. 

Jeg føler at dette fort kan drepe PVP elementet for nye spillere om ikke Ubi gjør endringer der og.
De kan jo gjøre som i Destiny hvor alle blir satt til samme dmg, stat og lvl i PVP. 

Jeg biter meg og i dette med GearScore/GS, jeg håper dette blir en hidden stat som kun gamet ser og ikke spillere. GS drepte jo nesten wow da folk ikke lenger brøy seg om hva du kunne og hadde gjort så lenge du hadde en GS på over 9k(pun) så fikk du være med.

Sånn det var min rant ang kommende endringer :p 
(Jeg føler litt at Ubi gjør disse endringene for å øke "levetiden" på spillet på en billig måte.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...