Gå til innhold

Tom Clancy's The Division - Spilltråden (Forumspillere listet i førsteposten)


Anbefalte innlegg

 

Det er bra, for jeg hater det når spillet tvinger det over i et element du ikke er opptatt av. Slik som i Destiny hvor opptil flere quester krever at du gjør noen PVP relaterte oppgaver.. De har jeg droppa helt da jeg har 0 behov for å spille PVP. 

 

Ellers ang dette med våpen og synlighet på hvor bra det er så blir vel det opp til "spilleren" sjøl mtp hvilket våpen han vil bruke skin på etc. 

 

Så vidt jeg har oppfatta så vil m4'en du starter med ha samme skade som m4'en fra endgame(om du fjerner alt av perks og mods), det som gjør at du får høyere DPM/skade på bedre våpen er vel nettopp at du som spiller modder det, med sikte, håndgrep etc samt at jo bedre kvalitet jo flere perks på våpenet. (eller er dette helt feil?)

 

Det er og slik at du kan få samme våpen i samme "rarity" (grønt, blått, lilla, gult/oransje) med forskjellige perks. Dette vil jo gjøre at du f.eks vil beholde flere av samme våpen, da de vil ha forskjellige bruks områder og det liker jeg :) Kan nok fort bli fult i BP/stash tenker jeg :p

 

 

 

Ja - likte heller ikke PvP'delen i Destiny. Var jo tøft såklart men jeg syns det var altfor lite RPG-element i Destiny.

Og selve våpen delen var jo horribel mtp oppgraderinger.. Det var jo ingenting man kunne tilføye på våpenet såvidt jeg forsto - det var fastsatte oppgraderinger etter hvor mye man brukte det. Jeg likte ikke det systemet.. Jeg vil ha 100-vis av våpen med 1000 muligheter !! Typ Diablo2 eller Borderlands 2.

 

Jeg tror også at de forskjellige våpnene har samme "base" dps - mens mod og perks øker skaden på dem. Samt da også legendary som gir spesielle ting. Typ kanskje bedre % for critical. For meg er det ihvertfall et stort element å kunne crafte/opgradere våpen og utstyr.

 

Så tror du har helt rett i det du tenker der.

 

Og man kan finne blueprints på våpen og lage dem. Krever rare-crafting material men det er visst noe man finner rundt om, både i DZ og PvE. Og man kan samle sammen common-material og lage rare med det. Men det krever nok også mye common greier.

 

Og angående våpen - så har de fra bunnen av forskjellige "perks". SMG har større % enn de andre våpnene til å få critical, marksmann har større % critical dmg på headshots enn alle de andre. Og det mest interresante :

LMG's gir bedre accuracy jo lengre du holder inne knappen. Så det vil faktisk lønne seg å ha et monster magasin og bare fyre løs. Endelig så gir Suppressing Fire faktisk mening.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hentet fra Reddit : Mye spennende på listen, ser blant annet gearscore  :ph34r: vet ikke helt hva jeg synes om det da folk kanskje ikke vil prøve å drepe deg fordi du har bra gear. 

 

 These are all taken from the final game translation files. If they are exactly used like this I can't be sure of course, but it sheds some more light on what there is in store for us. Enjoy!

You also might like the Final Weapons list.

Gear Sets

  • Gear set equipment can be found by completing the most challenging activities in Manhattan.
  • Collecting and wearing gear sets grant powerful stat bonuses and talents.
  • Gear sets of varying gear scores can be found for many playstyles. Find the set that best suits yours.
  • “Tactician's Authority” – enhances electronics and support capabilities
  • “Striker's Battlegear” – provide bonuses for assault capabilities
  • “Sentry's Call” – enhances marksman capabilities
  • “Path of the Nomad” – provides bonuses for lone wanderers

Item trading

  • Items dropped by enemies can be shared with other players.
  • Trade items by dropping them as loot from your inventory, so players in your group can pick them up.
  • You can only share items for a limited amount of time after you have acquired them.
  • Items can only be shared with players who are currently in your group and who were also in your group when the item was originally dropped.

Daily and Weekly Missions

  • Global and Personal Assignments are automatically obtained when you log in and can be tracked from the map via the menu called “Mission Overview”.
  • Assignments are available for a limited time, after which, they will be replaced by different assignments.
  • Assignments come in four different categories:
  • Combat
  • Dark Zone
  • Crafting
  • Main Missions
  • Most assignments can be completed while playing alone but some will require enlisting other agents assistance to complete.

Supply Drops

  • Dark Zone Supply Drops are a global event where the Strategic Homeland Defense agency air drops multiple supply caches to assist Division agents.
  • Supply drops will occur multiple times over the course the day.
  • The supply drops will contain non-contaminated gear of all types that will be ready to use without the need for extraction.
  • These supply drops will be heavily sought after by other agents and enemy factions that roam the Dark Zone, so be ready for resistance.

Gear Score

  • Compare the Gear Score of the most powerful items in the game to know which one is the best. Increase your average Gear Score to gauge your chances against high end content and display your prowess in the Dark Zone.
  • Every non-vanity gear piece that can be found when your agent is level 30 has a Gear Score value. The higher an item’s Gear Score, the stronger the item.
  • The overall Gear Score of your agent can be seen in your main menu next to your player level. Gear Score indicates the advancement of an agent.
  • Other agents’ Gear Scores are displayed next to their health bars.
  • Improving your gear and increasing your overall Gear Score will grant your agent access to the most dangerous high end challenges. Your Average Gear Score can be found in the main menu and is visible to other players. It is the average value of all equipped gear pieces.

Challenge Mode

  • Play main missions in Challenge Mode with new encounter compositions and stronger enemies to receive high end rewards.
  • The challenge mode is now available in Lincoln Tunnel CheckpointLexington Event Center, WarrenGate Power Plant and Russian Consulate.
  • You must have completed the mission once and have a Level 30 character before you can play challenge mode.
  • The encounter compositions are reshuffled to offer a new challenge and the amount of enemies is balanced for 4 players.
  • All enemies are now level 32 elites.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hei!
Jeg kjøpte spillet i går kveld på PS4. Der ble det informert om at jeg kunne laste ned spillet fra den 6. mars så det var klart til spilling den 8.
Nå vet jeg ikke om jeg er blind eller hva, men jeg har ikke fått til å laste det ned, og det står at det er så mange timer unna til å være klart til spilling.
Men på harddisken står det fortsatt at jeg har 100GB ledig plass, så det vil si at det ikke er lastet ned på noe som helst måte.
Jeg hadde satt kjempepris på om noen kunne hjelpe meg på dette så jeg kan få lastet ned spillet før klokken er 00:01.

Det er lenge siden jeg har vært mer giret på et spill enn dette!

 

EDIT: Jeg fant ut av at jeg kan gå inn i biblioteket fra PS-store og trykke nedlast, men filen er kun på 13,67GB, hvorfor det? Spillet er jo på over 30GB.

Endret av Sannheten
Lenke til kommentar

 

EDIT: Jeg fant ut av at jeg kan gå inn i biblioteket fra PS-store og trykke nedlast, men filen er kun på 13,67GB, hvorfor det? Spillet er jo på over 30GB.

 

Tror størrelsen varierer litt etter hvor du bor osv pga språk. Mener å ha lest det. Men om det stemmer vet jeg ikke. 

Lenke til kommentar

 

Jeg kommer til å bruke lang tid på PvE delen da jeg ikke har for mye til overs for PvP :)

Jeg brukte DZ-delen som en vanskeligere PVE-del med mer uforutsigbare mobs. Du kan faktisk spille ganske mye i DZ uten å bry deg så veldig mye om mobs er spillere eller npc-er.

 

 

Var egentlig bare kjapt innom DZ under den åpne betaen og da føltes det litt for tomt, men det blir jo sikkert annerledes ved launch. Men blir liksom "redd" når jeg løper rundt i sånne soner og det er ikke gøy, men forhåpentligvis vil jeg treffe på folk å groupe med :)

Lenke til kommentar

 

Jeg brukte DZ-delen som en vanskeligere PVE-del med mer uforutsigbare mobs. Du kan faktisk spille ganske mye i DZ uten å bry deg så veldig mye om mobs er spillere eller npc-er.

 

Var egentlig bare kjapt innom DZ under den åpne betaen og da føltes det litt for tomt, men det blir jo sikkert annerledes ved launch. Men blir liksom "redd" når jeg løper rundt i sånne soner og det er ikke gøy, men forhåpentligvis vil jeg treffe på folk å groupe med :)

 

Den åpne betaen var vistnok tømt for en del mobs for å fokusere på pvp testing. Blir spennende å se hvordan det blir nå ved launch.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

så vil spillet kunne spilles på konsoll kl 00:01 idag eller ikke?

er det låst til regionen man har kjøpt spillet?, så hvis man har kjøpt det på US store, så går det ikke med 00:01, men hvis man har kjøpt på NO store så går det 00:01. eller kan man kanskje bare bytte region for å starte det opp?

 

ser ut som Steam har endret til 00:00 CET

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

så vil spillet kunne spilles på konsoll kl 00:01 idag eller ikke?

er det låst til regionen man har kjøpt spillet?, så hvis man har kjøpt det på US store, så går det ikke med 00:01, men hvis man har kjøpt på NO store så går det 00:01. eller kan man kanskje bare bytte region for å starte det opp?

 

ser ut som Steam har endret til 00:00 CET

hvor får du sjekket det :O? steam endret til 00.00 cet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...