Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Har du noengang angret på måten du selv har oppført deg på?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hver dag sånn ca, men pleier ikke å tenke så mye over det :)

Ja vi kan sikkert alle sammen oppføre oss helt idiotisk av og til. Jeg forsøker å oppføre meg så bra som mulig men jeg glipper innimellom og ser at jeg klarer ikke det. Men samvittigheten og angeren kommer. Hvorfor oppfører vi oss dumt av og til og angrer? Mulig hormoner eller er vi styrt av følelser og dummer oss ut av og til. Men men man må leve med at vi er ingen perfekte selv om vi ønsker å være det. Er vel bra at vi erkjenner det selv ;).
Lenke til kommentar

Noen som føler det samme som meg? Av og til kan jeg oppføre meg så dumt. Og så sitter jeg etterpå å tenker: hvordan kunne jeg være så dum... Noen som kjenner seg igjen? Blir påminnet da om at vi er kun mennesker og vi kan virkelig handle dumt noen ganger.

 

Ja, har angret på ting, men så vokste jeg opp og nå vet jeg at alt jeg gjør og sier er riktig uansett om det er feil.

Lenke til kommentar

 

Om noen svarer nei på dette spørsmålet så ljuger de ;) Hva ellers skulle kvernet rundt i hodet de kveldene man har vansker med å sovne, annet enn minner om gamle blundere?

Fremtidige blundere  :thumbup:

 

 

Ja mulig det også. Men om man angrer på noe man planlegger å gjøre burde man kanskje planlegge annerledes. ;)

Lenke til kommentar

 

Ja mulig det også. Men om man angrer på noe man planlegger å gjøre burde man kanskje planlegge annerledes. ;)

Noen ting angrer man på uansett hva man gjør...

 

 

Kanskje frem til man får tenkt over det. Å angre betyr vel at man mener man kunne valgt bedre. Om man ikke kunne valgt noe bedre så gir ikke angrebegrepet så mye mening.

Lenke til kommentar

 

Hvorfor ikke?

Fordi det er umulig, så, hvorfor?

 

 

På hvilken måte er det det? Tror du blander "oppføre seg så bra som mulig" med "oppføre seg bra hele tiden". Det jeg tror han/hun mente var at han/hun streber etter å omgi seg med seg selv og andre på en så bra måte som mulig. Og det er da ikke umulig å strebe etter, selv om det er umulig å oppføre seg perfekt til enhver tid.

Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor ikke?

Fordi det er umulig, så, hvorfor?

 

Å oppføre seg så bra som mulig er mulig. Å oppføre seg perfekt er umulig, eller å alltid oppføre seg bra i alle andres øyne er umulig

 

Blant folk som kjenner meg inside out. Så sier de at jeg er en altfor snill og omtenksom person. Men noen av de få som kommer i en slags uoverenstemmelse med meg, kan oppleve mitt vrede, og da kan jeg oppføre meg ganske idiotisk, og jeg kan angre som bare det etterpå. Og da er de sure på meg, og tror sikkert at jeg er et dårlig menneske, og da sitter jeg etterpå å funderer på hvorfor jeg måtte ta på vei. Jeg kunne heller vært tøffere og ikke hisset meg opp. Når jeg først blir hissig så burde jeg roe ned temperamentet et hakk ;) . Men som oftest kan faktisk folk tråkke meg godt hardt på tærne før jeg blir sint. Sjelden folk gjør meg sint faktisk. 

Lenke til kommentar

Spørs litt hva man legger i "så bra som mulig" også da.
 

Tror du blander "oppføre seg så bra som mulig" med "oppføre seg bra hele tiden". Det jeg tror han/hun mente var at han/hun streber etter å omgi seg med seg selv og andre på en så bra måte som mulig. Og det er da ikke umulig å strebe etter, selv om det er umulig å oppføre seg perfekt til enhver tid.

Du er inne på noe her ja...
 

Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor ikke?

Fordi det er umulig, så, hvorfor?

 

 

På hvilken måte er det det? Tror du blander "oppføre seg så bra som mulig" med "oppføre seg bra hele tiden". Det jeg tror han/hun mente var at han/hun streber etter å omgi seg med seg selv og andre på en så bra måte som mulig. Og det er da ikke umulig å strebe etter, selv om det er umulig å oppføre seg perfekt til enhver tid.

 

Bra at det ikke bare er meg som føler at jeg ikke klarer å oppføre meg perfekt til enhver tid. Jeg kunne ønske at jeg klarte å oppføre meg helt perfekt hele tiden :) . Men det er umulig. Men jeg vet godt hvordan man skal oppføre seg, men jeg glipper når jeg blir stresset eller sint iblant. Men godt at alle har den tendensen mer eller mindre. 

 

Jeg får høre av folk jeg kjenner at de synes at jeg er litt vel dumsnill og lar andre tråkke for mye på meg, men ja jeg kan være det. Men jeg kan faktisk vise temperament og sinne dersom jeg føler noe blir så altfor mye for meg. Og da kommer det gjerne litt dumme ord fra meg. Og de ordene kan jeg angre på. Men faktisk: jeg kan telle de personene jeg har oppført meg dumt mot nesten. Det hender omtrent aldri. Så godt er det. 

Men saken er at jeg vil helst ikke stemples for mine dumheter, og det er jo det som kan hende.... 

Endret av heartlife
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...