AzmA_TOy Skrevet 17. november 2003 Skrevet 17. november 2003 Da jeg sa lillebroren min skadet cd'romet, da sa jeg en feil... Jeg fant ut at det er brenneren som gjør det. når jeg kobler til brenneren, da virker ikke cd-romet. og når jeg kobler fra brenneren virker cd-romet Hva må jeg gjøre så at begge virker samtidig??
buskmann Skrevet 17. november 2003 Skrevet 17. november 2003 Du er klar over at du ikke kan ha to mastere på samme IDE-kabel?
KimNK Skrevet 17. november 2003 Skrevet 17. november 2003 Står jumperane rett? Den i enden av IDE kabelen skal vere master.
Tim Skrevet 17. november 2003 Skrevet 17. november 2003 Står jumperane rett? Den i enden av IDE kabelen skal vere master. Det har vel ingen ting å si? Eller?
Simen1 Skrevet 17. november 2003 Skrevet 17. november 2003 Står jumperane rett? Den i enden av IDE kabelen skal vere master. Det har vel ingen ting å si? Eller? Om det er master eller slave som står i enden av kabelen har ingenting å si. Det er kun hvis an kjører en enkelt enhet på kabelen at denne bør stå på enden for å unngå signalrefleks, men det funker som regel helt fint selv om man setter den på dem midterste. Men det har stor betydning at jumperne står riktig, dvs at den ene står på master og den andre på slave. Det spiller ingen rolle hvilken av enhetene du vil sette som master, bare de ikke begge er det samme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå