Gå til innhold

Behovet for Symbian på mobiltelefoner?


JZA

Anbefalte innlegg

De fleste som ikke er så opptatt av mobiltelefoner, sier jo at man kun bruker telefonen til å ringe og sende sms med. Vi som sitter på dette forumet er vel alle mer enn gjennomsnittlig opptatt av mobiltelefon. Men jeg må allikevel si at jeg ikke helt skjønner vitsen med Symbian, når man allerde har en Laptop. Skjønner heller ikke helt vitsen med PDA. Alle ting er kule når de er nye, det er jo helt sikkert kult å legge inn nye spill og programmer, men de fleste gidder ikke å gjøre dette mer enn i de første ukene. Til man får telefonen slik man ønsker den.

 

Etter dette finns det kun et par andre grunner for å bytte telefon. Den andre blir ødelagt og virker ikke lenger. Eller så er det to andre ting man kan være opptatt av. Det ene er designet og det andre er at batterkapasiteten alltid blir dårligere.

 

Men de aller aller fleste bytter vel telefon fordi de ønsker seg noe nytt!?

 

Selv veit jeg ikke om jeg gidder å kjøpe en 6600, fordi det liksom rasjonelt sett skal være det beste kjøpet. Skjønner ikke helt vitsen med Symbian på mobil.

 

Den dagen en mobil kommer med mp3, 1.3 megapixel kamera og bra fargeskjerm, samt innebygd wlan, og annen funksjon for å surfe når man ikke er innenfor noe trådløst nettverk blir jeg stoka!

 

Før det vil jeg si at en mobil med fint design, og god batterikapasitet er mer enn bra nok!

 

Allikevel ender det nok fort opp med at jeg kjøper en E700 :grine:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har egentlig et poeng,,,

Det er ikke "alle" som trenger Symbian.

Sikkert ikke så mange som har tenkt så grundig igjennom det.

 

Men alikavel er det jo ganske digg med en telefon der du kan laste ned masse programmer, og bruke den som et "alt mulig verktøy".

Og det er jo noen som vil ha det beste å det nyeste,,,

 

Men vis du tenker over det,, så er det de færreste som trenger ( nå mener at de har bruk for det,, i jobb sammenheng og sånt) en telefon med ale mulighet og som koster 5000kr.

 

Men det er mange av oss som har lyst på en som mobil en konge mobil, og tenker at vi trenger det.

 

Jeg er selv en av de,,, går å venter på min 6600, som ganske mange andre,,

(må få pengene først) Men når jeg tenker over det, så må jeg være litt gal. En fjortiss som bruker 5000kr på mobil. men alikavel så er jeg fast bestemt på at jeg vil ha den, så sant ikke sx1 kommer, men den koster jo det samme.

 

Men det er nå engang sånn i denne verden at, det er mange som vil ha det beste,, og "kose" seg med det, helt til det kommer en som er enda bedre.

 

Nokia 6600 er jo den beste mobilen på markede. Får p800/p900 blir for mye pda.

 

Men det kan av og til være lurt å tenke seg om 2 ganger før man kjøper noe i denne klassen.

Og det har jeg gjort no, og ender opp med å være fast bestemt på at jeg skal ha 6600! fordi jeg tenger den? Nei. Men fordi jeg har lyst på den!

 

Eller hva synes dere ? :shrug:

Lenke til kommentar
Alle brukere har forskjellige behov.

 

Symbian, og spesielt i kombinasjon med Series 60 er genialt. Endelig får man spill og applikasjoner som funker på tvers av produsentene (foreløpig Nokia, Siemens, Samsung og Sendo).

Jeg ser allikevel ikke helt behovet med de ultra-portable laptopene som veier i overkant av 2 kilo, som er totalt overlegne en hver mobiltelefon! I tillegg er vel GBA+ bedre enn de fleste mobiltelefoner med støtte for Symbian, hva det gjelder spill i alle fall ?

Lenke til kommentar
Alle brukere har forskjellige behov.

 

Symbian, og spesielt i kombinasjon med Series 60 er genialt. Endelig får man spill og applikasjoner som funker på tvers av produsentene (foreløpig Nokia, Siemens, Samsung og Sendo).

Jeg ser allikevel ikke helt behovet med de ultra-portable laptopene som veier i overkant av 2 kilo, som er totalt overlegne en hver mobiltelefon! I tillegg er vel GBA+ bedre enn de fleste mobiltelefoner med støtte for Symbian, hva det gjelder spill i alle fall ?

Og hvem gidder å drasse med seg en laptop hvor enn man går? Jeg hadde ikke gjort det. Og da er det greit med en liten mobil som kan gjøre nesten det samme som en laptop. Og det med spill. Er ikke det like greit å ha alt i ett da? Spill og telefon i en duppedings. Det er det fine med Symbian telefoner.

Lenke til kommentar

Etter å ha brukt 3300 en stund har jeg blitt enig med meg selv om å la mobil være mobil. Jeg trenger en telefon der den mest avanserte funksjonen er GPRS / MMS og kansje kamera. Og nei, det er jo klart vi som henger her på forumet trenger store mobiler, for innrøm det: Vi har ikke noe liv ;)

Lenke til kommentar

Jeg personlig trenger ikke symbian (Nå tror jeg det er få som egentlig trenger symbian, har lyst på er vell egentlig et bedre ord) jeg bruker mobilen min til å sende meldinger pluss å innimellom kjøpe et java spill, som jeg uansett blir lei av samme dagen, men det er nå moro lell *grin*

derfor ser jeg ingen grunn til å kjøpe meg en mobil for 3000 kroner, bare fordi den har symbian :!:

Endret av siemens:-)
Lenke til kommentar
Etter å ha brukt 3300 en stund har jeg blitt enig med meg selv om å la mobil være mobil. Jeg trenger en telefon der den mest avanserte funksjonen er GPRS / MMS og kansje kamera. Og nei, det er jo klart vi som henger her på forumet trenger store mobiler, for innrøm det: Vi har ikke noe liv ;)

litt sant det der..... *grin*

Lenke til kommentar

Men det er jo mage som kjøper symbian for det de har lyst på det!

Og det er jo som Molna sa, nå er det programmer som går på tvers av produsentene. og det er vedig bra.

Men et spørsmål angående det Molna sa, du skrev at samsung hadde en mobil som støttet symbian/hadde series 60. Hvilken er det?

Er det noen som har link til noe info om den?

Lenke til kommentar

Har du bruk for fargeskjerm da? Eller polyfoniske ringetoner?

 

Eneste grunnen til at en telefon uten symbian (el. Microsoft OS) trenger fargeskjerm er pga kamera. Hvis ikke den har kamera, og du skal bruke den til å ringe/skrive meldinger med, er det jo ikke vits i med noe av det tullet.

 

Som jeg har nevnt i en annen tråd:

 

Enten symbian, eller Nokia 1100. Det eneste jeg savner på Nokia 8850'en min, er Symbian og kamera. Så hvis jeg skulle velge en telefon som ikke hadde verken symbian (kanskje Microsoft OS) eller kamera hadde jeg valgt Nokia 1100, eller kanskje spart pengene og brukt markedets kuleste telefon uten symbian/kamera, nemlig Nokia 3310!!

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar
Har du bruk for fargeskjerm da? Eller polyfoniske ringetoner?

 

Eneste grunnen til at en telefon uten symbian (el. Microsoft OS) trenger fargeskjerm er pga kamera. Hvis ikke den har kamera, og du skal bruke den til å ringe/skrive meldinger med, er det jo ikke vits i med noe av det tullet.

 

Som jeg har nevnt i en annen tråd:

 

Enten symbian, eller Nokia 1100. Det eneste jeg savner på Nokia 8850'en min, er Symbian og kamera. Så hvis jeg skulle velge en telefon som ikke hadde verken symbian (kanskje Microsoft OS) eller kamera hadde jeg valgt Nokia 1100, eller kanskje spart pengene og brukt markedets kuleste telefon uten symbian/kamera, nemlig Nokia 3310!!

Hvor sier jeg at jeg trenger fargeskjerm ell polyfoniske ringetoner? Jeg bruker jo tlf primært til å ringe med og sende sms.

 

Jeg har en 8850 og en 8910 begge perfekte til dette formålet, samtidig som de har bra design.

Lenke til kommentar
Hvor sier jeg at jeg trenger fargeskjerm ell polyfoniske ringetoner? Jeg bruker jo tlf primært til å ringe med og sende sms.

 

Jeg har en 8850 og en 8910 begge perfekte til dette formålet, samtidig som de har bra design.

Jeg mente egentlig ikke deg spesielt. Men heller "vi".

 

Men jeg lurer på om ikke vi er ganske enige... :D

 

Jeg synes 8850'en min egentlig er helt glimrende. Men grunnen til at jeg har en 3650, og vurderer 6600 (har lyst på blir vel litt mer riktig...) er vel egentlig at jeg synes det er moro å ha "litt mer enn" en mobiltelefon.

 

Men en 6610 eller noe i den dur har jeg overhode ikke lyst på. Den har verken kamera eller mulighet til å få noe morsomt ut av (symbian programmer), og har derfor bare unødvendig tull som fargeskjerm og polyfoniske ringetoner (og radio).

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar
Men jeg må allikevel si at jeg ikke helt skjønner vitsen med Symbian, når man allerde har en Laptop. Skjønner heller ikke helt vitsen med PDA.

1. Ikke alle som har en mobil, eier en laptop.

2. En 3650/6600/7650/p800/p900 er et par hakk mindre enn en laptop, og kan med litt programvare gjøre noe av det samme som en laptop (lese og skrive dokumenter, emaile, spille mp3/ogg ++)

 

Vitsen med en PDA, derimot, begynner å forsvinne totalt, nettopp fordi Symbian har blitt introdusert i mobiltelefoner. Svært mange nyere telefoner har en fullverdig kalender og adressebok (fullt navn, nummer på jobb, hjemme, mobil, fax, email) noe som lenge har vært forbeholdt PDA'er.

 

Forøvrig er det vel ikke noe problem at Symbian/fargeskjerm/polyfoniske ringetoner/etc. blir lagt til de nyeste mobilene. Etterhvert vil nok svært mange telefoner komme med dette som standard. At vi som liker dingser og duppeditter betaler 5k+ for å leke oss med dette nå, skader vel ingen?

Endret av psilocybe
Lenke til kommentar

Jeg har en 3650, en Zepto4100, en Palm, og en 6310.

Jeg reiser endel i inn og utland, og må si at etter at jeg fikk min 3650 har jeg sluttet helt å ta med Lappen&Palmen&6310 :-)

 

Jeg gjør "alt" jobblelatert på min 3650. Skulle ha den som "oppkobling" via BT for Laptopen, men gidder ikke, det er myyye raskere på gjøre alt på mobben :-)

Lenke til kommentar
Men jeg må allikevel si at jeg ikke helt skjønner vitsen med Symbian, når man allerde har en Laptop. Skjønner heller ikke helt vitsen med PDA.

1. Ikke alle som har en mobil, eier en laptop.

2. En 3650/6600/7650/p800/p900 er et par hakk mindre enn en laptop, og kan med litt programvare gjøre noe av det samme som en laptop (lese og skrive dokumenter, emaile, spille mp3/ogg ++)

 

Vitsen med en PDA, derimot, begynner å forsvinne totalt, nettopp fordi Symbian har blitt introdusert i mobiltelefoner. Svært mange nyere telefoner har en fullverdig kalender og adressebok (fullt navn, nummer på jobb, hjemme, mobil, fax, email) noe som lenge har vært forbeholdt PDA'er.

 

Forøvrig er det vel ikke noe problem at Symbian/fargeskjerm/polyfoniske ringetoner/etc. blir lagt til de nyeste mobilene. Etterhvert vil nok svært mange telefoner komme med dette som standard. At vi som liker dingser og duppeditter betaler 5k+ for å leke oss med dette nå, skader vel ingen?

Jeg ser absolutt ikke noe problem i det, som sagt er jeg jo den typen sjøl. Siden jeg gidder å sitte på dette forumet. Men det er ikke helt rasjonelt.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...