Gå til innhold

Enkle, billige og proteinrike måltider?


Anbefalte innlegg

Jeg prøver å bygge muskler. Treningsprogrammet er jeg ganske sikker på, men tror jeg har litt problemer med å innta nok proteiner hver dag (om jeg skal få inn det dobbelte av kroppsvekten min, må jeg innta 110g med proteiner). Derfor trenger jeg tips til proteinrike salater, eller andre måltider som er enkle og proteinrike, samt billige ettersom jeg er student. Jeg er ikke vegetarianer, men kan allerede noen få enkle måltider med kjøtt, så hadde vært greit og fått mer plantebaserte måltider inn i dieten. Jeg setter pris på hvert eneste tips eller måltid dere kan foreslå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grønnsaker ville jeg spist Spinat,erter,rosenkål,brokkoli, mais. fordelen med kjøtt inneholder animalsk proteiner som gjør at kroppen tar opp fortere og mengde med proteiner framfor grønnsaker.

 

men av de nevnt ovenfor så er vel rosenkål den desidert beste, den inneholder 5,1g protein pr 100g.fordelen med grønnsaker er jo at den bidrar til inntak av mye vitaminer og kalium og fiber.

 

godt alternativ er å spise kyllingkjøttdeig, kyllingkjøttdeig med noe krydder og kokt rosenkål eller brokkoli er jo enkel inntak av proteiner, og de 110g proteiner du skal ha i deg er selvfølgelig noe du deler opp utover dagen, det lar seg lett gjøre ved å lage porsjoner med mat dagen før og ha med på skolen,jobb eller stå til du kommer hjem fra trening. 

Endret av hølands_gutt
Lenke til kommentar

Bønner, erter (spesielt kikerter) og linser har noen av de høyeste proteinverdiene, så jeg ville brukt de som et fundament for å lage salater av. De er også svært billige i innkjøp, spesielt om du kjøper dem tørket i innvandrerbutikker.

 

Når du er innom, kan du også kjøpe med deg et glass med ajvar, en paprika/aubergine-puré som er latterlig god. En spiseskje eller to sammen med litt belgfrukter, en boks cottage cheese, litt kjøtt og haugevis med koriander, så har du dekket mange av de 110 grammene med protein.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...