Gå til innhold

Rykte: Canon roadmap 2016


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har det kommet noe mer informasjon angående M5 og det ser ut som det blir lansert 15 september.

 

Kan hende dette blir kameraet folk har ventet på.

 

CR3

 

Canon EOS M5 known specifications:

  • 24.2mp (80D sensor or some variant, we’re 90% sure on this)
  • Built-in electronic viewfinder
  • A new AF system (Could be the best new feature of the EOS M line)
  • A more classical camera design, more in line with Fuji or Olympus
  • EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM coming alongside the new body
Endret av Nautica
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Nå har det dukket opp noen tegninger av M5, stemmer dette så kan det bli bra.

Jeg tror Panasonic vil ha tilbake tegningene av G5 modellen ;)

 

Helt lik er det ikke, men man må nesten ha søkeren på toppen av kameraet så likheten er der :)

 

Nå er det vist bekreftet av andre kilder at tegningene er veldig lik 5M.

 

 

We’re told by a good source that this does indeed look the EOS M5, which we expect to be announced late next week.

The LCD only flips vertically, not to the side the EOS 80D.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Da blir kanskje spådommen min til virkelighet fortere enn trodde. :)

 

Med 80D sensor og EVF tror jeg blir dette et veldig bra speilløst alternativ. 

Hvis M5 blir noe lik tegningene tyder det på at Canon beveger seg mer mot amatørfotografene og da er det sikker sensoren til 80D og forhåpentlig dualpixel teknologien så fokuseringen blir kjappere.

Lenke til kommentar

Nå er det bilder og spesifikasjoner av M5 ute.

 

  • Sensor: 24.2 million pixel APS-C CMOS
  • AF: dual pixel CMOS AF
  • **Touch AF
  • More AF points than any other camera (We don’t know the exact number)
  • DIGIC 7
  • Continuous shooting: 7fps
  • Continuous shooting in live view: 9fps
  • ISO Sensitivity: 100-25600
  • Video: FullHD 60fps, 5-axis electronic image stabilization
  • Dynamic NFC, Bluetooth built-in
  • Media: SD / SDHC / SDXC card
  • Size: 115.6 x 89.2 x 60.6 mm
  • Weight: 427g

**Touch AF: You can select autofocus points with your thumb by touching the rear LCD while looking through the viewfinder. Apparently it’s a very cool feature when using the camera.

 

eosm5-728x403.jpg

 

M5_46.jpg

 

M5_45.jpg

Endret av Nautica
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå begynner det å ligne noe. Hvorfor kunne ikke Canon kommet med denne for 3 år siden ...

Det var tidlig i fjor eller sent forfjor at sjefen i Canon sa at de ikke ville produsere et speilløst entusiast kamera  før de har en akseptabel objektivpark, og parken begynner å se relativ bra ut nå, ikke så mye kvantitet heller mer kvalitet.

 

Trenger et par dedikerte makroobjektiver og en respektabel tele samt et par raske telezoom-objektiver før jeg blir fornøyd :)

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Nå begynner det å ligne noe. Hvorfor kunne ikke Canon kommet med denne for 3 år siden ...

 

Det gjenstår å se hvor bra dette blir, men blir autofokusen konkurransedyktig og resten er normal Canon-kvalitet er jeg helt enig i at dette kan bli interessant. Med den ytelsen første Eos M hadde var det nok like greit at det var et enkelt kamera begynnerkamera og ikke rettet mot entusiaster. Da hadde Canon skaffet seg mange misfornøyde kunder.  

 

Det er egentlig litt merkelig at AF-ytelsen (spesielt) var så dårlig på første generasjon, selv etter firmeare oppgradering. Canon har hatt rimelig bra AF-ytelse i kompaktkameraene sine i mange år og det burde de fått til fra starten med Eos M også. De hadde forøvrig litt treg AF i både G1X og de første modellene med 1-tommers sensor også.

 

Siste generasjon Eos M har jeg bare sett i butikken. Det virket som kameraer med helt grei ytelse, både på AF og generelt, men tregere enn nyere modeller fra Olympus, Panasonic, Sony og Fuji.

 

Litt usikker på om Dual Pixel sensor løser alle AF-problemene i seg selv. Den gjør en fantastisk jobb på AF i videomodus, men der er ikke lynrask AF målet på samme måte som for stillbilder og ikke minst action-bilder og følgefokus. Det blir spennende å se, har Canon fått frem et konkurransedyktig kamera vil de nok fort ta markedsandeler på speilløst.

Lenke til kommentar

Litt usikker på om Dual Pixel sensor løser alle AF-problemene i seg selv. Den gjør en fantastisk jobb på AF i videomodus, men der er ikke lynrask AF målet på samme måte som for stillbilder og ikke minst action-bilder og følgefokus. Det blir spennende å se, har Canon fått frem et konkurransedyktig kamera vil de nok fort ta markedsandeler på speilløst.

Hvis spesifikasjonene stemmer så tyder det på relativ bra fokusering.

 

  • More AF points than any other camera (We don’t know the exact number)
  • DIGIC 7
  • Continuous shooting: 7fps
  • Continuous shooting in live view: 9fps
Lenke til kommentar

Nå er det kommet ut noen priser på M5, men kilden er ikke kjent så ta det med en klype salt.

 

EOS M5 Pricing: (all pricing USD)

  • EOS M5 Body: $899, Preorder $799
  • EOS M5 w/15-45mm kit: $1098, Preorder $998
  • EOS M5 w/18-150mm kit: $1198, Preorder $1198

Jeg tipper at prisen i Norge blir 9990.- for kun huset til og starte med.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...