Gå til innhold

Asylsøkernes sanne ansikt


Anbefalte innlegg

 

 

Media tuter jo ørene våre fulle med reportasjer om hvor snille og hyggelige disse nyankomne asylsøkerne er, og at de er en gjeng pusekatter som kommer til Norge for å slippe unna krig og religiøs forfølgelse.

 

Men så idyllisk var det visst ikke likevel:

 

http://www.nrk.no/hordaland/trakassert-pa-asylmottak-1.12738444

Send alle som ikke følger loven tilbake. Men dersom du mener at alle flyktniger er like, så bør kanskje du også sendes ut? Plukke søppel på Bjørnøya er en grei jobb for rasister.

 

Her er en mulighet, NRK melder:

 

Flyktninger i Europa

11:06

Portugal vil ha flere flyktninger

Portugal vil gjerne ta imot opptil 10.000 flyktninger fra EU-land som har tatt imot flere enn de kan håndtere. Slik vil landet kompensere for de mange portugiserne som velger å utvandre. Portugal har kontaktet flere EU-land for å «overta» flyktninger.

 

 

Det er heller en mulighet for stakkars Hellas som mottar 120 000++ flykktninger i året. Ikke stakkars rik-ut-av-ræva Norge som knapt tar i mot noen med den brun-blå regjeringa.

Endret av Epp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Knapt tar imot noen... Fantastisk bra sagt... Det er grenser på hvor mange man kan ta inn og vi ser at den grensen er nådd nedover i Europa. De vi "tar inn" er heller ikke de som trenger det mest. De som "presser seg inn" er folk med ressurser og er sterke.

 

Tror de som synes vi ikke tar inn nok bør ta seg en bolle og faktisk tenke fornuftig. Vårt velferdssystem klarer ikke å ta imot for mye og vår rikdom tar slutt over natten hvis velferdsstaten når bristepunktet. Det er en grunn til at vi har det fint og eksplosiv vekst i antall folk som trenger støtte fra NAV er ikke en av de.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ha ha.. Epp !??!?!   Portugiserne er nok smartere en vi nordboere er, sitat:

 

Men Portugal er samtidig kresen med hvem de ønsker skal komme. På ønskelisten står 2.000 universitetsstudenter, 800 yrkesfagelever og opptil 3.000 flyktninger med kvalifikasjoner innen landbruk og skogbruk.

 

Vi blir sittende igjen med NAV'ere og psykiatriske tilfeller, men vi har jo penger nok og store hjerter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 


 

Ha ha.. Epp !??!?! Portugiserne er nok smartere en vi nordboere er, sitat:

 

Men Portugal er samtidig kresen med hvem de ønsker skal komme. På ønskelisten står 2.000 universitetsstudenter, 800 yrkesfagelever og opptil 3.000 flyktninger med kvalifikasjoner innen landbruk og skogbruk.

 

Vi blir sittende igjen med NAV'ere og psykiatriske tilfeller, men vi har jo penger nok og store hjerter.


Hadde gjerne byttet ut 10000 FPRere med syrerer om jeg kunne bestemme. Da hadde Norge fått bedre bedre hjernekraft som vi trenger!

 

 


 

Ha ha.. Epp !??!?! Portugiserne er nok smartere en vi nordboere er, sitat:

 

Men Portugal er samtidig kresen med hvem de ønsker skal komme. På ønskelisten står 2.000 universitetsstudenter, 800 yrkesfagelever og opptil 3.000 flyktninger med kvalifikasjoner innen landbruk og skogbruk.

 

Vi blir sittende igjen med NAV'ere og psykiatriske tilfeller, men vi har jo penger nok og store hjerter.


Jada, pga rasistiske arbeidsgivere og for mange udugelige norske NAvere...

 

Burde ikke vært lov å Nav'e før man hadde hatt minst en reell jobb

 

Da jeg tok doktorgrad så var det ingen kjære mor. Dersom man ikke fikk jobb så var det sosialstøtte en måtte søke. Ingen dagpenger for latsabber.

 

Så alle FRPer, skjerp dere eller flytt ut av landet...

 

 


 

Vi har desverre ikke penger nok, det er en myte.


Joda, dersom vi kan eksportere Taugenichts.

 

 

 


Ha ha.. Epp !??!?! Portugiserne er nok smartere en vi nordboere er, sitat:

 

Men Portugal er samtidig kresen med hvem de ønsker skal komme. På ønskelisten står 2.000 universitetsstudenter, 800 yrkesfagelever og opptil 3.000 flyktninger med kvalifikasjoner innen landbruk og skogbruk.

 

Vi blir sittende igjen med NAV'ere og psykiatriske tilfeller, men vi har jo penger nok og store hjerter.

 

Norge trenger folk som har noe mellom ørene i fremtiden.

Bare fordi du er født i et land, bør ikke gi deg unntak

Endret av Hårek
Flettet 6 innlegg til ett
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du er ganske blåøyd virker det som herr Epp.

 

Så lenge verden er slik den er så bør det faktum at man er født i et land gi unntak. Alle andre tar vare på seg og sine først, vi har ikke mulighet til å ta vare på alle som faller utenom. Det er på tide vi setter nordmenn i første rekke.

 

Et ustabilt Norge er ikke noe som gagner verken flyktningene eller oss selv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det er slike som deg som skal kvele enhver diskusjon om innvandring ved å prøve å skifte fokus fra sak til person.

 

Hva er sakligheten i å finne frem enkeltstående videoer som så presenteres som generelle sannheter for den gruppen man tilfeldigvis liker minst? Og eventuelt personfokus var i så fall rettet like mye på meg selv, men det så du vel ikke i farten ..

 

Og fikk du med deg at nå var det du som endret fokuset og rettet det på person, eller skjønner du ikke hva du snakker om her i det hele tatt

 

Jeg trenger ikke kvele de som tar kvelertak på seg selv ved å rote med begreper og være så enkle i tankegangen som det viser seg her

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Vi må nok se mer på helhet ja og ikke på enkelt tilfeller... Vi har så alt for lett for å tro at et tilfelle sier noe om ALLE og jeg har sett mye stygg generalisering på grunn av det....

 

Hadde vi vært halvparten så opptatt av at deler av norge og norske verdier (kraftverk, skog, jernbane etc) blir soldt til utenlandske aktører som vi er av innvandring så ville det også vært fint... Erna og Siv har rydde salg om dagen og jeg syntes jeg hører ramaskrikene om noen år når vår forsvars industri er solgt ut av landet og Norge ikke får ta del i en eneste hemmelighet eller når selvskapet som eier lokaltogene kjører lockout og nekter å flytte et enste tog... fordi eierne sitter i kina...

 

Disse partiene som sitter på stortinget er i ferd med å kjøre norge totalt i grøfta på flere områder enn innvandring.... Vi må nok belage oss på en ganske så langvarig nedgang her i landet tror jeg... for vi er alt for avhengige av olja og det merkes nå..

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er forskjell på enkelttilfeller og så mange tilfeller at man faktisk kan se faresignalene som en helhet. Hvor mange enkelttilfeller skal skje før vi tar affære og gjør noe?

 

Et eksempel jeg har skrevet før; En skole har 100 elever, 80 av de kan ikke lese eller skrive. Det blir rapportert 30-40 av de sakene i media hver for seg, altså om en og en elev av de som ikke kan skrive (enkeltstående). Hvis man da ikke ser en kobling til at den skolen er dårlige til å lære bort lesing og skriving blir da ganske idiotisk. Alle elevene er like smarte og har akkurat like forutsetninger.

 

Jeg er 100% enig i at å presentere/ tro X pga enkelttilfeller er farlig og idiotisk på samme måte som at man faktisk må se en kobling når enkelttilfellene blir for mange. Hvor mange saker om samme sak trengs for at de ikke lenger kan anses som enkelttilfeller?

 

Hva disse tilfellene (som ikke står alene lenger) representerer er en helt annen sak. Er det pga traumer, religion, kultur el.l.? Ikke vet jeg, men uansett hva det er så må vi gjøre en innsats for å fjerne kilden til problemet.

 

Jeg synes vi bør snu nå og anta at alle flyktninger er onde, fæle og uønsket og heller ta imot enkelttilfeller. Vi bør velge med omhu istedenfor å være 100% ukritiske og argumentere med ting som ikke lenger er gyldige. Jeg var for å ta imot en del før, men etter å ha sett hvilke som blir tatt inn og sett en kobling mellom alle enkelttilfellene så bør vi begrense oss og stoppe alt før vi starter å ta imot igjen. Vi bør dra nedover og velge ut. Kvinner og barn først, om de må dra ifra familien sin er greit og de får velge dette selv. De som kommer hit på egenhånd er stort sett de mest ressurssterke og de som trenger hjelpen minst.

  • Liker 3
Lenke til kommentar


Jeg har redigert en post hvor en bruker beskyldte en annen for trolling. Man er ikke et troll bare fordi man er uenig i noe en måtte mene selv. Det er ikke ønskelig at man diskuterer om noen er et troll i tråden da dette fører til unødvendig persondiskusjon. Vennligst unngå dette videre. Det er derfor bedre å bruke "Rapporter"-knappen slikt at slikt blir luket ut fra tråden.

 

Reaksjoner på dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

 

 

Så alle FRPer, skjerp dere eller flytt ut av landet...

 

 

Du kan jo flytte til syria for å være sammen med likesinnede. Ikke plag alle oss som ønsker et demokratisk og fritt samfunn til å være med på leken.

 

 

Kanskje man kunne delt opp landet mellom de som er for og i mot masseinnvandringen. Så kunne vi fort sett hvilket land som hadde klart seg best fremover :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Så alle FRPer, skjerp dere eller flytt ut av landet...

 

 

Du kan jo flytte til syria for å være sammen med likesinnede. Ikke plag alle oss som ønsker et demokratisk og fritt samfunn til å være med på leken.

 

 

Kanskje man kunne delt opp landet mellom de som er for og i mot masseinnvandringen. Så kunne vi fort sett hvilket land som hadde klart seg best fremover :)

 

Tror vi kommer lenger om vi setter oss ned og diskuterer hva vi alle er best tjent med uten å blande inn irrasjonelle følelser i det jeg...

 

Vi har i dag en presse som for det meste lever etter matraet: "Det som selger er sannhet". Har personlig blitt eksponert for hva dagens såkalte journalister kan finne på å juge om og når disse såkalte journalistene sitter på kontoret og drar en historie om en bilbrann ut av sin egen ræv i håp om at deres egne løgner selger bedre enn historien de til og med gadd å skrive ned og som var sann kan en jo begynne å lure.... Pressen her i landet i dag har nådd et lavmål når de ufortrødent nekter motstandere av innvandring, uansett årsak, å ytre seg. Slikt skaper bare vold og det er liksom det de, ironisk nok,skal prøve å stoppe.... Men folk som føler at de ikke blir hørt, eller som pressen her i landet gjør sitt beste for, å idiot forklare alle som ikke er for innvandring og nevner problemene som følger i kjølevannet av innvandring, så vil det, før eller senere gi mer vold...

 

Aftenposten er vel den avisen som har satt levmålet på et absolutt lavmål i sine ville angrep på ALLE som er i mot vill og uhemmet innvandring. Jeg er ingen fan av Hege Storhaug, men jeg ser jo at hun har noen poeng og når den nevnte avisa regelrett juger om vha hun har uttalt så må man jo gjøre seg noen tanker om hva dette skyldes. Hvorfor juger journalistene? Er de kun redde for bombemenn skal komme å ta dem eller hva er det med dem?

 

Så har du politikerne, som syntes det er bedre å tie viktige saker ihjel fremfor å stille spørsmål som de føler vil gi dem dårlige utslag på galluppen... Håpløst... Og alt mens det koker og ulmer mer og mer hos menigmannen rundt om, som selvsagt føler at spørsmålene mer eller mindre blir trenert, tiet ihjel eller regelrett løyet om og at det er de "gærne" som taler sannheten mens de som faktisk skulle fortalt oss sannheten gjør hva de kan for å skule den... Og en dag koker det over... Noen kommer til å ta saken i egne hender (noe som skjer når dialog ikke fører frem, eller i dette tilfellet, blir tiet ihjel, fordreid og/eller løyet om) også har vi plutsleig et langt alvorligere problem å hanskes med, enn om vi faktisk hadde tatt debatten og lagt alle kortene på bordet....

 

Isteden har vi små rasister ala idiotene til odin og liksom soldatene til fantasiguden allaah til å "patrulere" gatene våre... Ingen av dem får folk til å føle annet enn frykt...

Og isteden for å forholde seg til fakta og sannhet velger både presse og våre "ansvarlige" politikere (og legg merke til at jeg ikke nevner noen partier, for de er egentlig like veike alle sammen, alle er like redde for taburetten de sitter på og som de har fryktelig lyst til å sitte på etter neste valg også..) å juge, forvri og idiot forklare alle som måtte mene noe fælt få av befolkningen egentlig mener... Og som skaperen av pippi langstrømpe og Emil i lønneberget så pent sa det: "Når de med makt ikke lenger hører på folket er det på tide å bytte dem ut"... Men hva faan bytter vi dem i? Er jo samme veike ulla alle mann i alle partier jo... Der samtelige er mer opptatt av de små kjepphestene de sitter på enn å bli enige om den beste måten å styre landet på.... Og hvem skal fortelle venstrevridde jounalister at de kan skrive det som er sant og gi faan i å skrive det de tror selger bedre og la være å kneble noen fordi deres meninger ikke passer med deres?

 

Jeeezuuus for en suppe...

Lenke til kommentar

Her er en artikkel fra 2014, kanskje man skulle tatt hintet da. Asylsøkerne drar hjem på "ferie" etter de har fått innvilget asyl og dermed fått kloa i norske skattepenger.

 

http://www.nettavisen.no/nyheter/far-innvilget-asyl--drar-til-hjemlandet-pa-ferie/5169118.html

Nå skal Norske borgere li fordi politikerne ikke klarer å sette foten ned.

Ledigheten er rekordhøy og det ser ut til å forverre seg i årene fremover. Velferdsgoder kuttes og skattesatsene skyter i været.

Allikevel skal vi ta inn menn 20-50år i hopetall uten kvalifisert utdanning.

 

Er planen at norske borgere skal brøfø disse i tillegg til at vi må betale mer skatt? "Casen" er at alle i verden kan ikke ha det bra, for at noen skal ha det bra må andre ha det mindre bra. Sån er det, desverre.

Det hjelper ikke at alle rømmer til en plass, da flytter vi bare problemer videre...

 

Vi har en kosovo albaner på jobben. Han kjenner til det utelanske miljøet rundt om. Han mener at eksremt mange utlendinger ikke engang gidder å få seg jobb.

Mange lyver på seg psykiske skader osv.. for å få utbetalt trygd. De kan alle sine metoder, ordet går.

Oslo er snart nye Malmø.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nå sier jo UD at de ikke har hverken mulighet eller myndighet til å sjekke om de som har fått opphold på humanitært grunnlag faktisk reiser hjem igjen.... Og det er jo litt synd, for om de faktisk har vært i hjemlandet de såkalt flyktet fra noen måneder etter at de "flyktet" så har de jo ingenting å frykte der og kan helt flott reise tilbake igjen...

 

Var vel omtrent som den muslimen som fikk asyl fordi han var homofil... 5 måneder etter at det var i boks ville han ha kone og barn og resten av familien hit... Neida, juger ikke så det renner av dem, ikke i det hele tatt.... Spørsmålet er vel om vi ikke ville jugd like mye om vi kunne fått en bedre fremtid et annet sted... Er faktisk ikke så sikker jeg... Ikke at det rettferdiggjør de økonomiske flyktingene såklart, for de tar jo plassen fra de som faktisk trenger det...

 

Kulturen til muslimer er selvsagt også et aspekt... Hadde en del kompiser som bodde på Fjell i Drammen da de første innvandrerne begynte å bosette seg på 70-80 tallet og det ikke lenger gikk å legge dørmatta på utsiden av leiligheten engang uten at den ble stjålet av våre nye landsmenn... De har en kultur der alt som ikke er skrudd fast er deres om de kommer over det... Tok en borti gata hos mutter og fatter for det samme for noen sommere siden, etter at sykkelen til minsten plutselig var borte. Jeg tenkte at han hadde satt den fra seg et eller annet sted og gikk for å lete etter den og fant den stående inntil huset til den gangen ny innflyttede syrere... Jeg gikk selvsagt bort for å hente den, men da kom far sjøl løpende ut og proklamerte at den var hans (eller sønnen hans) sin sykkel. Det er det vel ikke, sa jeg, det står jo navnet til guttungen min på den jo. Ja, men den lå bare i gata foran porten kom det fra fyren og et øyeblikk holdt jeg på å bli forbanna, men så roet jeg meg ned og forklarte ham at her i landet, samme hva det gjelder, er ikke en gjenstand du finner din FØR eieren enten har solgt gjenstanden til deg eller har gitt deg gjenstandene med eierens vilje og samtyykke. Så det er det samme om det ikke sitter fast eller er låst fast, det er allikevel eieren som eier gjenstanden. ALT annet heter tyveri og han forsto faktisk det...  Han hadde ikke lyst til å være en tyv sa han og takket meg faktisk fordi jeg hadde tatt meg tid til å forklare dette for ham... Etter det har guttungen fått ha sykkelen i fred... Og alt annet også faktisk... Muttern hadde før den hendelsen jaget ut noen av ungene i den syriske familien som prøvde å bære vekk en stor blomster krukke fra hagen hennes, gud vet hva de tenkte på... Var vel den samme ukulturen de var oppdratt i antagelig, at alt som ikke sitter fast tilfaller dem automatisk...

 

Men sånn er det ikke her i landet. Her er det samme F om ting sitter fast, for har du ikke kjøpt eller fått det av eieren er det ikke ditt, ferdig snakka... Er ihvertfall slik for meg og mine... Har vi ikke kjøpt det eller fått det så lar vi ting være (med mindre det er lommebøker eller slikt da, greit å ringe den som eier lommeboka da man ofte har en del papirer og kort i lommebøker og vesker som er et helvette å fornye og siden jeg vet at jeg ville satt stor pris på å få det igjen gjør jeg selvsagt det for alle andre også når jeg finner noe...

 

Fant forøvrig litt over 450 000,- kroner på do ombord på et lokaltog som skulle til Oslo for noen år siden... De leverte jeg til politiet, som satte en annonse i avisen om at plastposen med et stort penge beløp var funnet på det og det toget, men såvidt jeg vet ble pengene aldri plukket opp... Det ville faktisk medført at vedkommende måtte ut med ti prosent til meg OG noen ganske utrivelige spørsmål fra øvrigheta kan jeg tenke meg... Tanken på å beholde de selv streifet meg selvsagt, men jeg tok hverken sjansen eller hadde samvittighet til å ta pengene... De var jo ikke mine og jeg hadde derfor ingen planer med dem, ei heller hadde jeg derfor noen problemer med å gi dem fra meg...   Er det noe jeg ihvertfall ikke vil være så er det tyv...  Ikke for slike summer ihvertfall, må være åtte eller tisifret om jeg skal gjøre meg til tyv...  :)

Lenke til kommentar

Asylsøkernes sanne ansikt når de er blitt "integrert" og fått jobb som taxisjåfør.

 

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Voldtektsiktet-taxisjafor-har-betrodd-tillitsverv-3551442.html

 

Afrikansk taxisjåfør voldtok funksjonshemmet gutt under 14 år gammel.

 

Jeg fikk ikke lest den artikkelen, fordi BT krevde penger av meg.  Det er tydelig at det her til lands ikke skal være enkelt å orientere seg om asylsøkernes sanne ansikt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det er ikke sånn at hver lille artikkel som presenterer noe negativt eller positivt om denne saken er selve sannheten om alt og alle. Er dere virkelig så naive at dere tror på sånn "bevisførsel" ., I så fall håper jeg dere aldri blir valgt ut til å sitte som "doms-menn" ifm en vanlig rettergang

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...