Gå til innhold

Dresskledde ulovlige innvandrere strømmer over grensen: Ted Cruz vil få eliten til å se problemet


Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

"Det er det jeg sier, alle finer sine tall og koser seg med det."

 

Dette holder rett og slett ikke. Tallene "mine" reflekterer virkeligheten mye bedre enn "dine". Noncash benefits er like relevante som cash benefits. EITC må taes med. PCE er mer nøyaktig enn KPI over tid. Andelen fattige er mye lavere enn for 40 år siden, og medianamerikaneren er mer velstående enn for 40 år siden.

 

Mener du faktisk at behovet for en kursendring er ikke er til stede? Folk flest har det helt topp økonomisk men forstår det bare ikke selv? Det blir for enkelt.

 

Bernie har noe han skulle ha sagt ang det, blant annet holdt han en tale til Wall Street igår som det er verdt å ta med seg videre i dette henseende. Congressen blir styrt av Wall Street penger og ikke omvendt:

 

http://www.usatoday.com/story/news/politics/onpolitics/2016/01/05/bernie-sanders-wall-street-clinton/78301532/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, jeg har ikke sagt noe i nærheten av det. Jeg har sagt at tallene du legger frem er svært misvisende, og forklart hvorfor.

 

Sanders sin tale er ren populisme, akkurat som alle andre. Han sier det målgruppen vil høre.

 

Nei, du har da misforstått ordets betydning. Man bedriver ikke populisme når man har forfektet det samme budskap i 30 år. Forskjellen er at nå har han fått en mikrofon og folket faktisk kan motta budskapet. Man må ikke undervurderer kreftene som til en hver tid sørger for å munnbinde "røde" meninger i Amerikansk media.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Denne likte jeg skikkelig. Ted Cruz, nr 2 på meningsmålinger hos republikanerne, har laget en video der dresskledde profesjonelle ulovlige innvandrere strømmer over grensen og driver ned lønningene i media og hos profesjonelle.

 

Han mener at disse burde begynne å se problemene med den ulovlige innvandringen og mener den eneste måten er å vise dem hvordan det er for andre.

 

Ted Cruz:

Dersom det hadde vert bankmenn og folk med journalist grader som hadde sprunget ned grensen, da hadde vi sett enorme oppslag om de økonomiske konsekvensene.

 

http://www.breitbart.com/big-government/2016/01/05/ted-cruz-ad-shows-bunch-business-professionals-crossing-border-illegally/

 

Hva tenker dere?

 

Jeg tenker at så lenge eliten ikke får smake på konsekvensene av innvandring så blir ingenting gjort.

Lenke til kommentar

 

Dette er ikke en Sanders-tråd, så vi kan la det ligge.

 

 

Nei, det er -tilsynelatende - nok en "innvandringen har skylda, men det rammer ikke de som styrer, så derfor bryr de seg ikke"-tråd.

 

Geir :)

 

 

Og du varter opp med enda et "innvandring har ikke skylda for noe som helst i hele verden"-innlegg. Blitt 25 000 av dem opp gjennom årene, gitt. Grattis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og du varter opp med enda et "innvandring har ikke skylda for noe som helst i hele verden"-innlegg. Blitt 25 000 av dem opp gjennom årene, gitt. Grattis.

Lyver du, eller vet du ikke bedre? Det er så utrolig enkelt å sjekke Geir sin innleggshistorie, så jeg skjønner ikke hvorfor du prøver deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...