Gå til innhold

Oculus gir bort en gratis Oculus Rift til Kickstarter-støttere


Anbefalte innlegg

 

Nei den er sannsynligvis høyere enn utsalgsprisen.. :)

Aldri i verden. De selger ikke denne med tap. Eneste grunnen til at den er så dyr nå er for å ta igjen litt utviklingskostnader samt at early adopters betaler nær sagt hva som helst. Tror den vil falle i pris raskt etterhvert som konkurrentene lanserer sine produkter.

 

 

 

Du tar helt feil.

 

Den selges med tap, dette er offisielt bekreftet og også meget sannsynlig mtp hvor avansert teknologi det faktisk er snakk om.

Utviklerutgave nr2 (DK2) ble også solgt med tap.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Smart trekk. De får med seg early adopters, får et forsprang i markedet og får plenty markedsføring på kjøpet. Facebook vet hva de gjør.

 

Hjelper også på for VR platformen generelt at det er enheter i bruk, så er det mer attraktivt å utvikle for VR.

Er nok taktisk valg ja, men positivt for mange også.

Lenke til kommentar

hm, jeg kjøoe disse , men er ikke sikker på om jeg er en kickstarter. får følge med i postkassa.

 

Hvordan kan du ikke vite det? Hehe :)

 

Du vet vel om du kjøpte DK1 på Kickstarter eller om du bestilte lenge etterpå på nettsiden til Oculus?

 

På Kickstarter fikk man et kickstarter-kit som inneholdt Doom 3 og andre diverse effekter :)

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

 

 

Nei den er sannsynligvis høyere enn utsalgsprisen.. :)

Aldri i verden. De selger ikke denne med tap. Eneste grunnen til at den er så dyr nå er for å ta igjen litt utviklingskostnader samt at early adopters betaler nær sagt hva som helst. Tror den vil falle i pris raskt etterhvert som konkurrentene lanserer sine produkter.

 

 

 

Du tar helt feil.

 

Den selges med tap, dette er offisielt bekreftet og også meget sannsynlig mtp hvor avansert teknologi det faktisk er snakk om.

Utviklerutgave nr2 (DK2) ble også solgt med tap.

 

 

Vel, nå som de har Facebook i ryggen har de vel råd til det.

Lenke til kommentar

 

 

 

Nei den er sannsynligvis høyere enn utsalgsprisen.. :)

Aldri i verden. De selger ikke denne med tap. Eneste grunnen til at den er så dyr nå er for å ta igjen litt utviklingskostnader samt at early adopters betaler nær sagt hva som helst. Tror den vil falle i pris raskt etterhvert som konkurrentene lanserer sine produkter.

 

 

 

Du tar helt feil.

 

Den selges med tap, dette er offisielt bekreftet og også meget sannsynlig mtp hvor avansert teknologi det faktisk er snakk om.

Utviklerutgave nr2 (DK2) ble også solgt med tap.

 

 

Vel, nå som de har Facebook i ryggen har de vel råd til det.

 

 

 

Absolutt, men det var jo ikke poenget.

Det var det at du sa de kom til å synke i pris og med det inspirerer folk til å vente med å kjøpe, når det ikke er fakta i det hele tatt.

 

Jeg er sikker på at de blir litt dyrere når de kommer til norske butikker når alle distribusjonsledd skal ha avanse på dem, nok til å forsvare norsk garantipolicy. Om de skal koste det samme i norske butikket som på nettsiden til de som produserer de, må Oculus selge med enda større tap når de begynner å selge til forhandlere.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Nei den er sannsynligvis høyere enn utsalgsprisen.. :)

Aldri i verden. De selger ikke denne med tap. Eneste grunnen til at den er så dyr nå er for å ta igjen litt utviklingskostnader samt at early adopters betaler nær sagt hva som helst. Tror den vil falle i pris raskt etterhvert som konkurrentene lanserer sine produkter.

 

 

 

Du tar helt feil.

 

Den selges med tap, dette er offisielt bekreftet og også meget sannsynlig mtp hvor avansert teknologi det faktisk er snakk om.

Utviklerutgave nr2 (DK2) ble også solgt med tap.

 

 

Vel, nå som de har Facebook i ryggen har de vel råd til det.

 

 

 

Absolutt, men det var jo ikke poenget.

Det var det at du sa de kom til å synke i pris og med det inspirerer folk til å vente med å kjøpe, når det ikke er fakta i det hele tatt.

 

Jeg er sikker på at de blir litt dyrere når de kommer til norske butikker når alle distribusjonsledd skal ha avanse på dem, nok til å forsvare norsk garantipolicy. Om de skal koste det samme i norske butikket som på nettsiden til de som produserer de, må Oculus selge med enda større tap når de begynner å selge til forhandlere.

 

 

Nå som vi vet prisen tror jeg at jeg hadde rett likevel. 699 EUR, som er kr.6750 er sinnsykt dyrt. Hvis de må selge med tap til den prisen er ikke dette liv laga.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Nei den er sannsynligvis høyere enn utsalgsprisen.. :)

Aldri i verden. De selger ikke denne med tap. Eneste grunnen til at den er så dyr nå er for å ta igjen litt utviklingskostnader samt at early adopters betaler nær sagt hva som helst. Tror den vil falle i pris raskt etterhvert som konkurrentene lanserer sine produkter.

 

 

 

Du tar helt feil.

 

Den selges med tap, dette er offisielt bekreftet og også meget sannsynlig mtp hvor avansert teknologi det faktisk er snakk om.

Utviklerutgave nr2 (DK2) ble også solgt med tap.

 

 

Vel, nå som de har Facebook i ryggen har de vel råd til det.

 

 

 

Absolutt, men det var jo ikke poenget.

Det var det at du sa de kom til å synke i pris og med det inspirerer folk til å vente med å kjøpe, når det ikke er fakta i det hele tatt.

 

Jeg er sikker på at de blir litt dyrere når de kommer til norske butikker når alle distribusjonsledd skal ha avanse på dem, nok til å forsvare norsk garantipolicy. Om de skal koste det samme i norske butikket som på nettsiden til de som produserer de, må Oculus selge med enda større tap når de begynner å selge til forhandlere.

 

 

Nå som vi vet prisen tror jeg at jeg hadde rett likevel. 699 EUR, som er kr.6750 er sinnsykt dyrt. Hvis de må selge med tap til den prisen er ikke dette liv laga.

 

 

De har nettopp bekreftet at de selger med tap til denne prisen.

 

Men du må jo forstå at dette er helt ny bleeding edge technologi tilsiktet entusiaster.

Hvor mye kostet ikke iPhone 3G når den kom?

Og takket være den eksisterer smarttelefoner slik de gjør i dag.

 

Det må begynne en plass og så mye tech man får med Oculus Rift så er ikke prisen gal.

VR vil bli langt billigere om noen år, men nå er det dyrere enn hva folk flest ønsker å betale.

 

Uavhengig av dette solgte de hele lageret på 14 minutter og ventetidene nå er utover mot mai/juni.

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

De har nettopp bekreftet at de selger med tap til denne prisen.

 

Men du må jo forstå at dette er helt ny bleeding edge technologi tilsiktet entusiaster.

Hvor mye kostet ikke iPhone 3G når den kom?

Og takket være den eksisterer smarttelefoner slik de gjør i dag.

 

Det må begynne en plass og så mye tech man får med Oculus Rift så er ikke prisen gal.

VR vil bli langt billigere om noen år, men nå er det dyrere enn hva folk flest ønsker å betale.

 

Uavhengig av dette solgte de hele lageret på 14 minutter og ventetidene nå er utover mot mai/juni.

 

 

Hvis de selv med den prisen selger med tap må de snarest få ned kostnadene, hvis ikke kommer dette til å forbli et nisjeprodukt. En ting er at ytterst få (hørte èn prosent) hadde god nok PC til å drive dette, så blir man i tillegg nødt til å svi at tonnevis med kroner på et VR sett. At de selger ut nå er ikke annet å forvente, for det er jo akkurat det jeg sa, early adopters kjøper uansett pris.

 

Når det er sagt ønsker jeg virkelig at de lykkes med dette, for jeg har ekstremt lyst på en selv. Men ikke til den prisen..

Lenke til kommentar

 

De har nettopp bekreftet at de selger med tap til denne prisen.

 

Men du må jo forstå at dette er helt ny bleeding edge technologi tilsiktet entusiaster.

Hvor mye kostet ikke iPhone 3G når den kom?

Og takket være den eksisterer smarttelefoner slik de gjør i dag.

 

Det må begynne en plass og så mye tech man får med Oculus Rift så er ikke prisen gal.

VR vil bli langt billigere om noen år, men nå er det dyrere enn hva folk flest ønsker å betale.

 

Uavhengig av dette solgte de hele lageret på 14 minutter og ventetidene nå er utover mot mai/juni.

 

 

Hvis de selv med den prisen selger med tap må de snarest få ned kostnadene, hvis ikke kommer dette til å forbli et nisjeprodukt. En ting er at ytterst få (hørte èn prosent) hadde god nok PC til å drive dette, så blir man i tillegg nødt til å svi at tonnevis med kroner på et VR sett. At de selger ut nå er ikke annet å forvente, for det er jo akkurat det jeg sa, early adopters kjøper uansett pris.

 

Når det er sagt ønsker jeg virkelig at de lykkes med dette, for jeg har ekstremt lyst på en selv. Men ikke til den prisen..

 

 

 

Ehh, det er jo et nisjeprodukt! :)

 

Og som jeg sier så blir det langt billigere etterhvert.

 

Palmer Luckey, sjefen i Oculus, har sagt følgende:

 

VR will become something everyone wants before it becomes something everyone can afford.

 

 

 
Som med all ny og avansert teknologi vil prisen alltid gi en litt trang fødsel, men det jevner seg ut etterhvert.
Før, når iPhone var eneste smarttelefonen, by far, var den ikke akkurat billig.
 
Mens nå kan man kjøpe en smarttelefon med 5 tommer skjerm og Android 5 til 1000kr.
Før var dette kun mulig for 6-7000kr.
 
Det samme vil skje mer VR.
Når interessen er så stor at Oculus selger ut hele lageret de har brukt månedsvis på å produsere, på 14 minutter, er det en fin pekepinn på at interessen er stor nok til at det antageligvis vil bli tilgjengelig for Ola og Kari etterhvert :)
Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

 

 

Nei den er sannsynligvis høyere enn utsalgsprisen.. :)

Aldri i verden. De selger ikke denne med tap. Eneste grunnen til at den er så dyr nå er for å ta igjen litt utviklingskostnader samt at early adopters betaler nær sagt hva som helst. Tror den vil falle i pris raskt etterhvert som konkurrentene lanserer sine produkter.

 

 

 

Du tar helt feil.

 

Den selges med tap, dette er offisielt bekreftet og også meget sannsynlig mtp hvor avansert teknologi det faktisk er snakk om.

Utviklerutgave nr2 (DK2) ble også solgt med tap.

 

 

Er dette egentlig meget sannsynlig? Jeg ser på hva pakka inneholder og får ikke en total faktisk produksjonskost på 5000-6000 kr til å være meget sannsynlig. Hva er det som driver kostandene?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

 

Nei den er sannsynligvis høyere enn utsalgsprisen.. :)

Aldri i verden. De selger ikke denne med tap. Eneste grunnen til at den er så dyr nå er for å ta igjen litt utviklingskostnader samt at early adopters betaler nær sagt hva som helst. Tror den vil falle i pris raskt etterhvert som konkurrentene lanserer sine produkter.

 

 

 

Du tar helt feil.

 

Den selges med tap, dette er offisielt bekreftet og også meget sannsynlig mtp hvor avansert teknologi det faktisk er snakk om.

Utviklerutgave nr2 (DK2) ble også solgt med tap.

 

 

Er dette egentlig meget sannsynlig? Jeg ser på hva pakka inneholder og får ikke en total faktisk produksjonskost på 5000-6000 kr til å være meget sannsynlig. Hva er det som driver kostandene?

 

AtW

 

 

 

2stk spesialproduserte OLED skjermer med 90Hz oppdatering, low persistence og høy pikseltetthet kombinert med avanserte fresnel linser, trackingsystem, integrert DAC og headset, fjernkontroll med samme sensorer fra Gear VR, to store spilltitler, en xbox one kontroll, kommer i ordentlig koffert for enklere mobilitet samt avansert software. Alt dette er skrudd sammen med komponenter av høy kvalitet slik at det skal ha god holdbarhet men samtidig være ultralett. De fleste kjenner ikke vekten av den på hodet sitt etter bare får sekunder.

 

Det ikke vanskelig å forstå at så mye avansert bleeding edge teknologi koster mye.

Dette er som tidligere nevnt flere ganger, helt ny teknologi, og det koster  :).

 

Hvor mye ville du gitt for den første iPhone-n i dag? Ingenting, men den gang når det var nytt gav folk en formue for den. Pga iPhone eksisterer smarttelefoner så billig som de gjør i dag. Slik er det med all ny tech.

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Det koster å utvikle teknologi, og folk er villig til å betale for teknologi, men det har ingenting å gjøre med at den selges med tap eller ikke.

 

DAC har neglisjerbare kostander, spilltitler er i praksis gratis å produsere, og software har ingen produksjonskost. Konstrolleren er også billig å lage, jeg har svært vanskelig for å tro at kontroller, dac, spill og software har produksjonskost på særlig mer enn 500 kr. Skjermer koster endel, men dette er ikke enorme skjermer, mobiler har også skjermer som nærmer seg i funksjonalitet. Skulle jeg gjettet ville jeg trodd under 1000 per skjerm også. Hadde vært interessant å se en breakdown på dette.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det koster å utvikle teknologi, og folk er villig til å betale for teknologi, men det har ingenting å gjøre med at den selges med tap eller ikke.

 

DAC har neglisjerbare kostander, spilltitler er i praksis gratis å produsere, og software har ingen produksjonskost. Konstrolleren er også billig å lage, jeg har svært vanskelig for å tro at kontroller, dac, spill og software har produksjonskost på særlig mer enn 500 kr. Skjermer koster endel, men dette er ikke enorme skjermer, mobiler har også skjermer som nærmer seg i funksjonalitet. Skulle jeg gjettet ville jeg trodd under 1000 per skjerm også. Hadde vært interessant å se en breakdown på dette.

 

AtW

 

Jeg skjønner at du tenker slik når du ikke har satt deg så veldig inn i dette.

Orker rett og slett ikke å forklare deg alt, du må nesten lese litt selv.

 

Se feks på AMA tråden på Reddit der Palmer Luckey svarer for kostnader etc.

DAC-en er feks ingen vanlig DAC. Sammen med Audio SDK til Oculus kan den emulere spasialisert binaural lyd.

Skjermene er langt forbi det noen mobil leverer i dag.

 

Finn en mobil med OLED skjerm og 90Hz frekvens.

Det finnes ikke. Dette er som sagt helt ny teknologi som det koster mye å produsere.

 

Igjen, før du begynner å kvelurere som du som regel gjør, les litt på Reddit og les AMA tråden på Reddit :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...