Gå til innhold

iPad Air eller iPad Air 2?


btfredr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil anbefale deg å holde deg unna 16 GB lagring uansett. Selv om du ikke trenger mye lagring nå, så vil nok det bli i minste laget på sikt.

Jeg har air (1), og den fungerer ypperlig ennå, men hvis du har planer om å ha den en stund, så gå for siste modell.

Det er min mening.

men tingen er jo at air 1 har verre skjerm, men air 2 med 64gb er alt for dyr

Lenke til kommentar

16GB er nok dersom du ikke skal ha masse bilder, filmer og musikk på den. Problemet er at du er helt låst til den etterpå.

 

Air 1 og Air 2 har samme skjermpanel, men glasset foran er endret. Forskjellen er hovedsakelig lamineringen, der panelet er limt rett på glasset. Dette gjør at Air 2 er tynnere enn Air 1 også.

Ellers er det en del kraftigere hardware i Air 2, ikke spesielt merkbart ved lett bruk, men kan ha litt å si for hvor lenge Pad'en føles snappy etterhvert som Ios blir oppdatert.

 

Dersom du er sikker på at du kun skal surfe, spille litt og gjøre enkle ting på den, så er 16GB Air 2 å foretrekke.

Har du planer om å se på film eller høre musikk offline, så bør du absolutt ha mer kapasitet. Da er det beste valget å prøve å hoste opp nok penger til en 64GB Air 2, det kan være verdt å spare noen få måneder for den dersom mulig.

Om det ikke er mulig, gå for 32GB Air 1.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=5797&idPhone2=6742
iPad air 2 har fingeravtrykkleser og er 1.4mm tynnere (som blir omtrent 20% tynnere enn Air)

Den har også nyere CPU og GPU, støtter AC-nettverk, bedre kamera

 

Mitt svar er om du trenger mer lagring, gå for 32GB iPad Air, vil du ha det beste nettbrettet av dem, gå for Air2 16GB (holder for de fleste, men husk på at det er umulig å oppgradere)

 

Air er faktisk snart 2 1/2 år siden det ble lansert. Air2 er 1 1/2 år siden :)

Lenke til kommentar

Jeg har en Air 16Gb som primært ble kjøpt for sofa surfing, noe den duger helt fint til fremdeles. Iblant er den med ut på reise, og da merker jeg at jeg angrer litt på at jeg gikk for den billigste versjonen. Husker ikke hvor mye ledig plass jeg har på den, men jeg tipper at jeg i beste fall klarer å rydde unna 2-3Gb med ledig plass dersom jeg sletter apps jeg bruker sjeldent. 

 

Dersom du kun bruker den hjemme, og kun skal surfe og sjekke e-post på den, så er ikke plass noe stort tema. Er du mye ute og reiser og planlegger å ha mye film og serier liggende på den, så hadde jeg enten kjøpt en air 2 64Gb - eller rett og slett kjøpt et nettbrett med minnekort. Delvis fordi du da får mer minne for en litt billigere penge, men også fordi det etter min mening er enklere å overføre ting til et android brett enn det er til en ipad. 

Endret av BareGjest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...