Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

For tidlig å si "jeg elsker deg"?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Lurer enkelt og greit på om det er for tidlig å si dette til kjæresten. Kom til å tenke på dette, da søstera mi ble veldig overrasket over at ingen av oss ennå hadde sagt det. Vi har vært sammen i tre måneder nå, og holdt på en måned før det igjen. Vi har kjent hverandre i nesten et år. Det å elske noen er ganske sterkt for mange, meg inkludert, og vi har tross alt bare vært sammen i tre måneder. Samtidig, så "stemmer" det meste veldig godt. Vi er mye sammen, har det bra sammen, og er veldig glade i hverandre. Hun er 21 år, jeg 24.

 

Hva tenker dere, er tre måneder for kort til å si at man elsker hverandre?

 

- Svaret på dette burde jeg vel egentlig ha selv, men det er mitt første skikkelige forhold, så jeg er ganske blank på dette området.

 

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg føler meg ganske sikker på det. Men nå er dette som sagt mitt første skikkelige forhold, så er ikke så lett å "vite" da. Men lurte mer på om det var for tidlig, altså om det skremmer bort (nå vet jeg at hun liker meg veldig godt også) osv. Men basert på svarene deres (og Google-jobben jeg gjorde i etterkant, men burde gjort i forkant), så er det absolutt ikke får tidlig. Går helt fint, så lenge det er "riktig".

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Du trenger ikke si noe som helst med mindre hun har Asperger Syndrom eller på andre måter mangler nonverbal kommunikasjon. Handling krever og betyr mer enn å si 3 ord.
 

Gutt: "Jeg elsker deg:"

Jente: "Det var det bra at du sa, for jeg hadde, grunnet din intetsigende oppførsel, ingen anelse om hvordan vi lå an."

 

Spar det til dere kjøper hus, gifter dere, får barn osv ellers virker det en smule handikappet siden den viktigste kommunikasjonen ikke er verbal.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dama sa etter 3 måneder at hun elsket meg, og spurte om jeg elsket henne. Jeg svarte oppriktig at det visste jeg ikke enda. Jeg var glad i henne, men sa at jeg virkelig skal vite at jeg mener det om jeg skal si at jeg elsker noen. Nå har det gått 10 år, vi er gift og har barn. Det viste seg at jeg elsket henne også :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er vel veldig individuelt akkurat dette, og det kan være mange grunner til det. I min familie/oppvekst ble ikke det utrykket brukt, og derfor tror jeg skal mye til for at jeg skal si det selv(Har aldri sakt det). Andre igjen bruker det på samme måte som "I love you", som i mine øyne er motparten til "Jeg er glad i deg". Jeg har hatt 2 forhold på over 6mnd, uten å si det, men ikke uten å nødvendigvis elske jenta. Det er bare unaturlige ord å bruke. 

 

Så lenge du, gjennom handling og ord, gjør det tydelig for jenta hvor mye hun betyr for deg, så burde det ikke være noe problem. Det er ikke ordene jenta trenger, men bekreftelsen på hva dere har sammen. 

Lenke til kommentar

Hei!

 

Lurer enkelt og greit på om det er for tidlig å si dette til kjæresten. Kom til å tenke på dette, da søstera mi ble veldig overrasket over at ingen av oss ennå hadde sagt det. Vi har vært sammen i tre måneder nå, og holdt på en måned før det igjen. Vi har kjent hverandre i nesten et år. Det å elske noen er ganske sterkt for mange, meg inkludert, og vi har tross alt bare vært sammen i tre måneder. Samtidig, så "stemmer" det meste veldig godt. Vi er mye sammen, har det bra sammen, og er veldig glade i hverandre. Hun er 21 år, jeg 24.

 

Hva tenker dere, er tre måneder for kort til å si at man elsker hverandre?

 

- Svaret på dette burde jeg vel egentlig ha selv, men det er mitt første skikkelige forhold, så jeg er ganske blank på dette området.

 

:)

Jeg har ofte vært en ordentlig feig jente.. Tør ikke å si : jeg elsker deg når jeg elsker noen uten at de sier det først. Men ... du kan skrive det i en melding... I love you ;) ... eller noe .... Eller sende en mms .... med noe i love you på ;) . et eller annet.....

Vi lever bare en gang: hvorfor ikke våge å si det, selv om du ikke har kjent personen lenge.

Lenke til kommentar

Personlig så sier jeg "elsker deg" kun når jeg faktisk elsker en person om det har gått kort tid eller lang tid, jeg slenger ikke det ordet rundt og missbruker det.

 

Så om du føler at du elsker jenta allerede nå, ja hvorfor ikke si det til henne, men si det med kroppsspråk også, ikke bare "Jeg elsker deg" som en robot, gjerne se henne inn i øynene mens du sier det.

 

Go for it!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...