Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT har mistet kontakt med verden!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

ja, har NGT

virker rart at bare NGT skulle rammes hvis det er brudd med utlandet...

kan det være noe større som skjer ute i store verden, DoS angrep kanskje?

Endret av Torbjørn
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Virker rart at bare NGT skulle rammes hvis det er brudd med utlandet...

Neida, det er ikke rart. De forskjellige leverandørene har ulike løsninger for tilknytning til utlandet.

I går var likevel litt spesielt siden også Telenor og Song Networks (med flere) så ut til å slite, hvilket indikerer at det kan ha vært problemer i et knutepunkt, eksempelvis i Stockholm, Amsterdam eller London, som alle er viktige for norsk utenlandstrafikk. (Det ligger desverre ingen driftsmeldinger på sider jeg har tilgang til).

edit> Har også notert meg at NextGenTel i dag blokkerer ICMP trafikk mot sin utenlandslink ;)

Endret av deviant
Skrevet

Nisser. Det er jo ikke NGT sin feil om samtlige utenlandslinjer her i landet blir DDos'et. NGT er forresten oppe nå, men Kvalito sliter som ****** (ikke så rart forresten :)

Skrevet
Forresten de driver og graver en del borte i sandsli ved motorveien like ved NGT hovedbygget

Igen fare, Internett linjene til NGT går _ikke_ gjennom hovedbygget på Sandsli :)

Det har forøvrig skjedd før at Sandsli linken har gått ned pga overgravd fiber (Sommeren 2001). Da forsvant broadpark m.m. ;)

Skrevet

bare for å angripe

Torbjørn her som tydeligvis har peiling.

Om en oppdatere windows maskinene sin hjelper det overhode ikke mot ddosing.

Det som er teit med dossing er at du bruker mangen pcer for å bombe likshiten ute av en pce.. mye bedre med god gammel packeting en pc vs en annen pc, men ja for å komme tilbake til tråden har selv ngt og til tider sliter utenlands linken. men har kompiser som har telenor tele2 osv, så tror ikke dette avhenger av en bestemt isp, virker mer som et felles problem.

Skrevet

for å adde et par ting til posten min, for de av dere som er så gamle som meg å har opplevd internett sin barndom midt på 90 tallet, så er det jo dette omtrent slik som da, noen packeta en fyr å hele linja til ispen røk med.. d var tider :p

Skrevet

Om en oppdatere windows maskinene sin hjelper det overhode ikke mot ddosing.

DDoS'ere benytter seg av kompromitterte maskiner for å kjøre angrepene sine. Trikset består i å benyte seg av et stort antall DDoS klienter, slik at mange maskiner angriper samme mål samtidig.

Dermed vil det kunne avhjelpe situasjonen om alle windows brukere holdt operativsystemet sitt oppdatert, enkelt og greit fordi DDoS'erne dermed ikke hadde så mange klienter å kose seg med.

Skrevet
Det er bare med IE og netscape at men har sånne dumme problemer.. Hadde nå bare alle fulgt w3.org son html standard (les microsoft) så hadde alt vært helt topp.

For det første så følger jo Netscape W3C veldig godt, og for det andre så har ikke resumable downloads noe med HTML standarder å gjøre. . .

(Jøss, hadde aldri trodd ejg skulle forsvare IE.)

Skrevet

Høres rart ut.....

Har hatt NGT i litt over et år nå, og aldri opplevd hverken ustabile linjer eller linjebrudd. Men isdn-linja derimot (Telenor....) .Bor i Akershus.

mvh

Pantera

Skrevet
Høres rart ut.....

Har hatt NGT i litt over et år nå, og aldri opplevd hverken ustabile linjer eller linjebrudd. Men isdn-linja derimot (Telenor....) .Bor i Akershus.

mvh

Pantera

I så fall er jeg redd det bare er du som ikke følger med ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...