Simenl97 Skrevet 18. desember 2015 Skrevet 18. desember 2015 Hei! Vi har planer om å legge gulvbelegg i russebilen vår, og lurer på hvordan vi skal gjøre det.. Det er en VW Caravelle, hvor gulvet ikke er helt flatt(bølgete gulv(under teppet)). Hvordan løser vi dette? Klæsje på med masse gulvlim, og håpe det sitter? Legge noen plater under, evt hva slags, og hvordan feste det? Gulvfilt?
Klykken- Skrevet 18. desember 2015 Skrevet 18. desember 2015 (endret) Mulig løsning: Kjøp noen tynne lekter (23mm f.eks) og tynne sponplater (12mm). Lekt opp gulvet noen få cm (lim lektene), sørg for at det blir slett, lim og skru sponplatene på og legg belegget på sponplatene til slutt. Burde være greit reversibelt også. Endret 18. desember 2015 av Klykken-
daruu Skrevet 18. desember 2015 Skrevet 18. desember 2015 Som han over her foreslår, men jeg hadde brukt osbplater istedet for spon, de tåler litt mer. Ville nå kanskje vurdert å skru lektene i gulvet også, mye krefter i sving om man skulle være så uheldig å komme borti en trafikkulykke
Klykken- Skrevet 18. desember 2015 Skrevet 18. desember 2015 Gode poeng. Vit at bilen i verste fall blir utett og utsatt for rust hvis det skrus rett gjennom karosseri.
daruu Skrevet 18. desember 2015 Skrevet 18. desember 2015 Kan være greit å ha på noe lakk både på innsiden og undersiden av bilen i skruehullet. I tillegg ha en skvett olje/antirustmiddel på/rundt skruen når den skrus i.
Snylter Skrevet 18. desember 2015 Skrevet 18. desember 2015 I brannbiler og sånt bruker de finerplater som festes i gulvet med popnagler.
Simenl97 Skrevet 19. desember 2015 Forfatter Skrevet 19. desember 2015 Problemet er at tre- og spesielt sponplater ikke er liv å montere i biler lengre..
Snylter Skrevet 19. desember 2015 Skrevet 19. desember 2015 Er ikke finerplater lovlig lenger heller? Det brukes jo selv i nye biler.
daruu Skrevet 19. desember 2015 Skrevet 19. desember 2015 Problemet er at tre- og spesielt sponplater ikke er liv å montere i biler lengre.. Hvorfor ikke det?
Simenl97 Skrevet 19. desember 2015 Forfatter Skrevet 19. desember 2015 Det var noe med splint-fare ved krasj. Sponplater skal visstnok være værre en glass når det knuser. Om det gjelder finerplater og vet jeg ikke, men det kan jo være en mulighet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå