Gå til innhold

Vietnamesisk Religion


Anbefalte innlegg

Denne videoen var veldig interessant da. Hvorfor er det alltid slik at religioner som blir skapt i østen alltid blir fredelige religioner. Nei ikke midtøsten, men østen [Vietnam, kina og slik].

 

 

Her er Wikipedia. Religion følger Yin og Yang prinsippet og er ganske fredelig. Yin og Yang handler om harmoni og balanse. Det er en hybrid religion av alle øst asiatiske religioner. Veldig filosofisk.

Det mest interessante er jo at de respekterer kvinner :D

https://en.wikipedia.org/wiki/Cao_%C4%90%C3%A0i

 

Religionen har også delt makt. Også kjent som parlamentarisme i Norge.

  • The Principal Archbishops of the Buddhist branch take care of finances, supply, and public works.
  • The Principal Archbishops of the Taoist branch take care of education, health, and agriculture.
  • The Principal Archbishops of the Confucianist branch take care of interior, rites, and justice.

 

Der det finnes krig, finnes det profeter. Det er hva alle religioner har til felles.

Jeg tror ikke denne religionen ville ha eksistert. Hvis Japan og Frankrike aldri hadde invadert Vietnam

Japan og Frankrike innvaderte Vietnam og bidro til å skape nye profeter og religioner.

Her er enda en religion fra Vietnam. Fyren er profet og utvalgt av gud.

https://en.wikipedia.org/wiki/H%C3%B2a_H%E1%BA%A3o

 

Mennesker kommer aldri til å bli fri fra religionen.

Fordi hver gang det oppstår krig så oppstår det nye profeter fra gud.

Endret av Finland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mennesker kommer aldri til å bli fri fra religionen.

Fordi hver gang det oppstår krig så oppstår det nye profeter fra gud.

Når mennesker kan finne håp i annet enn fantasier og tomme lovnader vil guder og religioner ha utspilt sin rolle... Det har enda ikke gått opp for de aller fleste at vi kun har denne ene planeten å leve på, vi holder fremdeles på som om vi har ihvertfall to planeter til vi kan rømme til om det skjærer seg på denne... Brorparten av mennesker på denne planeten tror fremdeles på budskaper i dødskulter, der døden, ikke livet, er det eneste hellig gjørende og det har aldri vært annet enn destruktiv og fryktelig lite produktivt. Kommer ikke noe godt ut av å ønske seg død og ødeleggelse slik de store religiøse dødskultene så gjerne fremmer samtidig som de fremmer at de alene skal leve evig.. Den dagen vi mennesker forstår at slik tenking er bortkastet vil vi ha en sjanse, for da kan vi begyne å jobbe sammen.

 

Men fortsetter vi mennesker å tro på slike dødskulter er løpet kjørt... Vi kommer ikke til å overleve i to hundre år til engang og den sivilasjonen som eventuelt vil finne restene etter oss vil finne ut at overtro var det som tok livet av oss... Navle beskuende idiotisk religiøs overtro...

Lenke til kommentar

Hadde det vel ikke vært for religion. Så ville vi sannsynligvis vært ute i verdensrommet nå og erobret andre planeter.

Kommunist Soviet Unionen [Ateist] var de første som sendte dyr i verdensrommet. USA fulgte etter og det ble et kappløp. Teknologi utviklet seg, men siden ateistens fall har space teknologien stoppet opp 100%. Kommunistene er jo onde da. Veldig onde, men de fikk til noe godt også. Romteknologien var noe bra og positivt kommunistene i Russland fikk til.

 

Fikk veldig mye lattekrampe da jeg leste om den vietnamesiske religion. Det er jo en hybrid religion hvor de tar kunnskaper fra alle religioner. Religion kommer alldri til å dø ut. Fordi hvis du tenker på menneskets historie.

Mennesker elsker å bli dominert av andre mennesker. Derfor må mennesker ha ledere enten i form av konge, profet, president eller konsul. Mennesker liker det når mennesker blir dominert av andre mennesker.

Endret av Finland
Lenke til kommentar

Denne videoen var veldig interessant da. Hvorfor er det alltid slik at religioner som blir skapt i østen alltid blir fredelige religioner. Nei ikke midtøsten, men østen [Vietnam, kina og slik].

 

 

Her er Wikipedia. Religion følger Yin og Yang prinsippet og er ganske fredelig. Yin og Yang handler om harmoni og balanse. Det er en hybrid religion av alle øst asiatiske religioner. Veldig filosofisk.

Det mest interessante er jo at de respekterer kvinner :D

https://en.wikipedia.org/wiki/Cao_%C4%90%C3%A0i

 

Religionen har også delt makt. Også kjent som parlamentarisme i Norge.

  • The Principal Archbishops of the Buddhist branch take care of finances, supply, and public works.
  • The Principal Archbishops of the Taoist branch take care of education, health, and agriculture.
  • The Principal Archbishops of the Confucianist branch take care of interior, rites, and justice.

 

Der det finnes krig, finnes det profeter. Det er hva alle religioner har til felles.

Jeg tror ikke denne religionen ville ha eksistert. Hvis Japan og Frankrike aldri hadde invadert Vietnam

Japan og Frankrike innvaderte Vietnam og bidro til å skape nye profeter og religioner.

Her er enda en religion fra Vietnam. Fyren er profet og utvalgt av gud.

https://en.wikipedia.org/wiki/H%C3%B2a_H%E1%BA%A3o

 

Mennesker kommer aldri til å bli fri fra religionen.

Fordi hver gang det oppstår krig så oppstår det nye profeter fra gud.

Der tror jeg du tar feil. Det beste middel mot religion er viten. Vår tilgang til kunnskap har økt eksponentielt fra Gutenberg til forrige århundreskifte. Fra da har økningen vært eksponensiell2. Det evige liv forsvinner kanskje i løpet av 10 år. 

 

Hva skal man da med en ny gud, selv om det er krig?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Bruker-95147

Kunnskap og høy inntelignes er ganske ubrukelig uten visdom. Jeg tar heller en naiv troende fremfor en intelligent ikke-troende. Og nei, Østens religioner hjelper lite på det faktum at all denne oppsamlet kunnskap og intelligens vi har opparbeidet oss gjør oss bare enda mer morderiske og paranoide. Jeg tror på sannhetene i filosofien, men tror ikke den nytter for oss så lenge vi ikke kommer oss forbi våre krypdyr og pattedyr vanet.

Lenke til kommentar

Kunnskap og høy inntelignes er ganske ubrukelig uten visdom.

Kunnskap og kjærlighet er hva vi kommer lengst med...

 

 

Jeg tar heller en naiv troende fremfor en intelligent ikke-troende.

Tipper du hadde gjentatt de ordene med stolthet etter at den naive troende tok livet av ungene dine fordi han trodde han kunne be for dem.... istedenfor å ta de til sykehus ....  Personlig setter jeg pris på livserfaring også jeg da, men ren naivitet har jeg opplevd litt for mye av til å se noe godt i det.. Alt for ofte så slår det ut feil vei...

 

 

Og nei, Østens religioner hjelper lite på det faktum at all denne oppsamlet kunnskap og intelligens vi har opparbeidet oss gjør oss bare enda mer morderiske og paranoide. Jeg tror på sannhetene i filosofien, men tror ikke den nytter for oss så lenge vi ikke kommer oss forbi våre krypdyr og pattedyr vanet.

 

Sannheten er at verden antagelig aldri har vært roligere enn akkurat nå... Til tross for hva vi ser på nyhetene er det mindre kriger og uroligheter i verden nå enn på veldig, veldig mange år... Så jeg ser det positive i det isteden jeg, og håper at til tross for at vi har en primitiv pattedyrs hjerne på toppen av krypdyrs hjernestammen så blir vi mer og mer tolerante og fredfulle :)

Lenke til kommentar

Kommunistene er jo onde da. Veldig onde, men de fikk til noe godt også. Romteknologien var noe bra og positivt kommunistene i Russland fikk til.

 

Kommunister er ikke onde og kommunisme er ikke en dårlig styreform, du har blitt påvirket av propaganda som ikke liker kommunisme pga diverse ting.

 

Det har aldri vært et ekte kommunistisk stat i verden, de har predikert styreformen og skapt et diktatur eller en politistat istedenfor. De har heller ikke hatt grunnlaget for å kunne skape en velfungerende kommunistisk stat, men brukt det som en "redning" eller en måte å komme til makten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Kunnskap og høy inntelignes er ganske ubrukelig uten visdom.

Kunnskap og kjærlighet er hva vi kommer lengst med...

Kan du lese deg til å bli en kjærlig og medfølende person .. ? ..

Viten og medfølelse er to forskjellige ting, og siden vi her i vest liksom skal være mest kunnskapsrike burde vi også være de mest medfølende. Synes du det virker som vi er det, eller mistenker du som meg at vi faktisk blir enda kjøligere jo mer verdslig viten vi skaffer oss?

 

Jeg tar heller en naiv troende fremfor en intelligent ikke-troende.

Tipper du hadde gjentatt de ordene med stolthet etter at den naive troende tok livet av ungene dine fordi han trodde han kunne be for dem.... istedenfor å ta de til sykehus .... Personlig setter jeg pris på livserfaring også jeg da, men ren naivitet har jeg opplevd litt for mye av til å se noe godt i det.. Alt for ofte så slår det ut feil vei...

Her servere du en stråmann, og du burde vite at jeg tar ikke i på sånne skapelser .. man er rett og slett ingen drøvtyggende sau lenger .. Og så tror jeg du har en forståelse av begrepet "naiv" som er basert på verdslig kunnskap, og viser da til overstående!

 

Jeg definere naiv som den tilstanden av ren bevissthet"awareness som omfaver alt, og den er renset for såkalt kunnskap og dermed intelligent på ett langt høyere nivå enn det fragmenterte mennesket kan tilegne seg i løpet av ett skarve livsløp

Og nei, Østens religioner hjelper lite på det faktum at all denne oppsamlet kunnskap og intelligens vi har opparbeidet oss gjør oss bare enda mer morderiske og paranoide. Jeg tror på sannhetene i filosofien, men tror ikke den nytter for oss så lenge vi ikke kommer oss forbi våre krypdyr og pattedyr vanet.

Sannheten er at verden antagelig aldri har vært roligere enn akkurat nå... Til tross for hva vi ser på nyhetene er det mindre kriger og uroligheter i verden nå enn på veldig, veldig mange år... Så jeg ser det positive i det isteden jeg, og håper at til tross for at vi har en primitiv pattedyrs hjerne på toppen av krypdyrs hjernestammen så blir vi mer og mer tolerante og fredfulle :)

 

Verdslig sannhet er basert på verdslig viten - jeg aviser den såkalte sannheten uten betenkning!

 

Men du må gjerne tro at du har rett hvis det gir deg ro i sjelen!

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...