Gå til innhold

Windows 10, "precision touchpad", "lag" under bruk.


Anbefalte innlegg

Lurte på om noen kunne teste dette, har en bærbar med "precision touchpad", noe som btyr at windows styrer det med drivere. Såvidt jeg har funnet ut er dette et windowsproblem, så fint om noen med en nyere bærbar med "precision touchpad" kan sjekke det.

 

Problemet er altså at om man bruker touchpadden etter en liten pause, så må man bevege den 2-3 pixler før den reagerer, det er en slags "lag" før den reagerer, mest tydelig om man beveger cursoren sakte. Noen som har noen tips, eller erfaringer å dele?

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som det er et ganske kjent problem, er visst mindre enn før, men fortsatt tilstede.

 

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows8_1-tms/microsoft-precision-touchpad-not-very-precise/ca01bc04-0db7-4241-bff9-192cfb5af012?page=1&tab=question&status=AllReplies

 

Forøvrig er de ansatte på MS-forumene like ubrukelig som alltid legger jeg merke til.

 

AtW

Lenke til kommentar

Forøvrig er de ansatte på MS-forumene like ubrukelig som alltid legger jeg merke til.

Det er vel ingen Microsoft-ansatte som svarer på MS-forumene, så vidt jeg vet.

Men mange av dem er nok ansatte et eller annet sted, ja.

 

Selv om de gjerne har "Microsoft" som en del av sin tittel, så kan du se på det som en form for frivillighetsarbeid.

De gjør så godt de kan, men de treffer ikke alltid spikeren på hodet når de svarer. Mange av dem har heller ikke engelsk som førstespråk.

 

Alle touchpads har vel en form for "sensitivitetsterskel" som må overskrides for at det skal oppfattes som bevegelse. Er bevegelsen under denne terskelen, så kan det tolkes som et klikk, og man vil unngå at cursoren beveger seg mens klikket pågår. Justering av denne "følsomheten" gjøres som regel i et kontrollpanel, men det må du kanskje laste ned fra PC-produsentens webside. ("Precision touchpad" er vel ikke et merkenavn, men kanskje et begrep MS bruker på sine generiske drivere?)

Lenke til kommentar

 

Forøvrig er de ansatte på MS-forumene like ubrukelig som alltid legger jeg merke til.

Det er vel ingen Microsoft-ansatte som svarer på MS-forumene, så vidt jeg vet.

Men mange av dem er nok ansatte et eller annet sted, ja.

 

Selv om de gjerne har "Microsoft" som en del av sin tittel, så kan du se på det som en form for frivillighetsarbeid.

De gjør så godt de kan, men de treffer ikke alltid spikeren på hodet når de svarer. Mange av dem har heller ikke engelsk som førstespråk.

 

Alle touchpads har vel en form for "sensitivitetsterskel" som må overskrides for at det skal oppfattes som bevegelse. Er bevegelsen under denne terskelen, så kan det tolkes som et klikk, og man vil unngå at cursoren beveger seg mens klikket pågår. Justering av denne "følsomheten" gjøres som regel i et kontrollpanel, men det må du kanskje laste ned fra PC-produsentens webside. ("Precision touchpad" er vel ikke et merkenavn, men kanskje et begrep MS bruker på sine generiske drivere?)

 

 

Frivillighetsarbeid eller ikke, det er stort sett totalt ubrukelige svar man får, der folk virker mer opptatt av å unnskylde MS enn noe annet, jeg har sett det i tema etter tema. Men nok om det.

 

Precision touchpad er et konsept MS har, der man styrer touchpad-innstillingene rett fra OSet, det støtter endel ekstra gestures osv. Det er et MS-problem. Terskelen er ikke hardware-basert, da den ikk er det er biosen.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Frivillighetsarbeid eller ikke, det er stort sett totalt ubrukelige svar man får, der folk virker mer opptatt av å unnskylde MS enn noe annet, jeg har sett det i tema etter tema. Men nok om det.

 

Precision touchpad er et konsept MS har, der man styrer touchpad-innstillingene rett fra OSet, det støtter endel ekstra gestures osv. Det er et MS-problem. Terskelen er ikke hardware-basert, da den ikk er det er biosen.

 

AtW

 

 

Ser problemet.

Er denne siden til hjelp for deg? http://www.howtogeek.com/227073/how-to-use-and-configure-windows-10%E2%80%99s-gestures-on-a-laptop-touchpad/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...