Gå til innhold

partner bedrift


Anbefalte innlegg

Har tenkt til å starte en bedrift som skal selge apps ut mot et nisjé marked.

Det som er problemet er at jeg ikke har kompetansen eller kunnskap nokk til å programere app.

 

Noen som vet hvor jeg kan finne en partner til bedriften?

 

Dersom det er noen her som har kunnskap og er god på programering av apper og nettsider så vil jeg gjerne høre fra dere. Vil gi mer info om hva det går ut på da

 

Takk for svar på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Har tenkt til å starte en bedrift som skal selge apps ut mot et nisjé marked.

Det som er problemet er at jeg ikke har kompetansen eller kunnskap nokk til å programere app.

 

 

Høres utrolig usikkert ut.

 

Hva gjør du når en kunde har lagt ut appen din som torrent på Internett?

Det der har jeg ikke så mye peiling på, litt sånt jeg trenger hjelp med

Lenke til kommentar

Har TS cash, samt kontakter? Og ikke minst, ideer, visjoner og en anelse om hva som er målgruppen?

Har alt av ideer, visjoner og målgruppen. Jobber ut mot en bransje som har bruk for et sånt type verktøy som gjør det lettere for dem i jobben dems. Vil helst ikke si ideen her å nå i å med at det ikke er et så utroligt stort marked her i Norge. Men tenker at når jeg ser at alt går bra og alt virker som det skal at jeg ekspanderer ut mot andre land.

Lenke til kommentar

Ideas are cheap, work is hard. Tviler på om du kommer til å få noen til å ville jobbe på dette uten at du er villig til å hoste opp cash.

 

For å svare litt mer seriøst: for å være med på noe sånt måtte det være både et betydelig element av betaling underveis i utviklingsfasen og en betydelig eierskapspost i selskapet. Det er selvsagt mulig å finne utviklere som er villige til å jobbe uten full betaling i bytte mot eierskap, men for min egen del ville jeg aldri gidde å engasjere meg i en slik situasjon med mindre jeg visste at fyren med ideen kom til å tape en helvetes masse penger hvis ting ikke blir noe av.

Lenke til kommentar

Problemet er at som "the idea guy" så er det forferdelig vanskelig å finne noken som vil gjere den vanskelige jobben for deg.

Særlig fordi alt som du tilfører sammarbeidet er ein idé, og for å finne ein partner som kan programere appen for deg så må du overbevise vedkommande om at idéen din er så god som du påstår. Dette vil nødvendigvis innebære at avslører din idé ovanfor ein person som har kunnskapen og ressursane til å sette dette prosjektet ut i live utan deg.

 

Du kan nok til ei viss grad sikre deg med å få utviklaren til å skrive under på ein avtale om å ikkje avsløre idéen. Men for det fyrste er det svært få som er villige til å gå gjennom alt arbeidet med å inngå ein slik avtale når dei ikkje veit kva det dreier seg om. Og kanskje endå værre, om din idé berre er å "lage ei lettvindt løysning for butikkbransjen" så har du stukket kjepper i hjula for at denne programmeraren skal kunne jobbe mot butikkbransjen i X-antall år siden din idé er så generell at den berører det aller meste.

 

 

Den mest realistiske løysninga er at du skaffer deg nok kapital til å ansette ein programerar som du kan betale på timesbasis. Då viser du at du er villig til å sattse på idéen din, og programmeraren veit at han får betalt.

Det er svært få programmerarar som er villige til å bruke fleire titalls eller hundretalls med timar på å programere noke som dei berre kanskje tjener pengar på.

Dei fleste programmererar er såpass realistiske at dei heller tar seg ein jobb som er litt dårlig betalt men som gir 100% utbetaling, enn at dei heller går for eit prosjekt der dei med 95% sannsynlegheit får utbetalt 0 kr, men har 5% sjangs til å få ein million millionar eller kva du no lover idéen din er verdt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Betal en "kinaprogrammerer", de koster veldig lite og er flinke. Problemer med kommunikasjon kan oppstå.

 

I et norsk marked så er det Avatar sier veldig sant, søker du utenlands så kan du få mer napp. I USA så er det mange som liker å kaste seg ut i slike ting, jobber selvfølgelig på fritiden i starten, men de vil gjerne ha en stor eierpost som alle andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...