Gå til innhold

Hitler, tidenes mest onde menneske, eller tidenes karakterdrap?


neutrality

Anbefalte innlegg

Youtube er både en heldig og uheldig ting. Døm selv. Her får selv tidenes mest onde mennesker forklart seg selv, hvis de bare har et kamera tilgjengelig.

 

Er dette tidenes mest onde mann? Jeg bare spør, og regner med at det 100% av svarene kommer til å bli "ja" og at jeg er av samme sort. Vet at det finnes nynazister, men jeg kjenner ingen bare så det er sagt. Vet ikke hvordan de beskriver seg selv.

 

Det virker heller som at Hitler var en rett frem ærlig og anstendig mann, og samme type gjeng han tapte mot fortsatt herjer Europa mens de skylder på andre.

 

Kan vi ha blitt lurt angående Hitler?

 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=NcEPJC3JeoA[/Youtube]

Endret av neutrality
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hitler sa mye fornuftig han og man må også tenke på den politiske maskinen bak ham. Han tok ikke alle avgjørelser på egenhånd. Ser man lengre tilbake i tiden så er det mange som er minst like onde som Hitler, rettere sagt en samling mennesker med makten som var like onde som nazistene som satt med makten.

 

Siden Hitler er den nyeste i rekken så er det naturlig å ha ham som "forbilde" når man snakker om menneskelig ondskap.

 

Han var på langt nær en god mann, bare så det er sagt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er neutrality en barnemishandler? Har vi blitt lurt, er pedofili egentlig sunt? Jeg bare spør. Ingen påstander fra min side, jeg bare spør.

 

"JAQing off" er det eldste trikset i boka, og særlig populært blant de som vil bygge opp nazistene og Hitler, og/eller fornekte Holocaust.

Endret av Sheasy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er neutrality en barnemishandler? Har vi blitt lurt, er pedofili egentlig sunt? Jeg bare spør. Ingen påstander fra min side, jeg bare spør.

 

"JAQing off" er det eldste trikset i boka, og særlig populært blant de som vil bygge opp nazistene og Hitler, og/eller fornekte Holocaust.

Der kom den

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så Hitler var bare god til å begynne med?

Vet ikke. Det stemmer nok at Hitler hadde okkult tilknytning, det hører man på rasjonalen hans. Okkultisme (skjult kunnskap) har jo blitt sammenlignet med satanisme, men en enhver religion har en filosofisk bit som går på det esoteriske og okkulte. Derfor hakekorset, som egentlig er et 10.000 år gammelt religiøst symbol hvis man snur det.

 

Det han sier i krigserklæringen mot USA kunne nesten blitt sagt i dagens verden også, om hvordan ting fungerer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du spør om Hitler var god, viser til argumentasjonen hans for krig mot amerika. Nazi-Tysklands krig mot amerika var nok ikke grunnen til at vi husker dem med såpass avsmak som vi gjør. Det virker for meg som om du argumenterer (nei, bare spør spørsmål, liksom) for at Hitlers krig i seg selv ikke var noe verre enn tidligere/påfølgende kriger annensteds.  Og krig er krig, selv om andre verdenskrig var enorm.

Det er nok heller den ekstremistiske ideologien med stempling av folkegrupper som undermennesker, og påfølgende internering og utryddelse av disse som har gitt Hitler og nazistene stemplet som onde. Og det må du nok "bare spørre" deg litt lengre ut på landet for å komme utenom.

Endret av Roedthaarogfregner
  • Liker 1
Lenke til kommentar

La oss ta for oss noe litt mer konkret.

 

29-30 september 1941. Babij Jar. Over 30 000 jøder drept. De ble skutt og dumpet i massegraver, folk ble også begravd levende. Bilde:

 

1022265342.jpg

 

 

3 november 1943. Aktion Erntefest ("innhøstingsfest"). Over 40 000 jøder henrettet. Bilde:

30017023%20Ma.jpg

 

 

Noen bilder fra diverse leier som en avslutning:

 

 

05E56C610000044D-2926548-image-a-44_1422Treblinka-Poland-Bodies-of-inmates-after2015-10-27-1445957235-6533527-TheHolocau

 

 

Alle bilder er i spoiler fordi de er jævlige.

Lenke til kommentar

Først stilte jeg spørsmålene "hva er ond eller ondskap?". "Er det intensjonen, at man ønsker noen vondt, eller ønsker å påføre dem noe vondt? Er det å ønske noen mål og ikke sky noen midler for å komme dit, uavhengig av om andre mennesker får lide for det eller ikke?". Så svarte jeg på det selv og mente det var likegyldig.

Men ved nærmere ettertanke tror jeg likevel det blir to forskjellige ting. Å ville nå mål, og ikke bry seg om midlene eller konsekvensene for andre er vel tildelt en sosialt inkompetent. Men om man ønsker å plage og pine andre, fysisk som psykisk, tenker jeg nå at man er nærmere reell ondskap.

Hitler ville gjerne litt av begge, men først og fremst nå målene sine. Uansett kommer man raskt nok inn på at noen av målene, i tillegg til verdensherredømme, også var å konkret kvitte seg med menneskegrupper. Spilte vel liten rolle på hvilken måte, om det var en enkel og grei eller en mer pinefull måte.

Er det relevant eller ikke?

Lenke til kommentar
 

 

Du spør om Hitler var god, viser til argumentasjonen hans for krig mot amerika. Nazi-Tysklands krig mot amerika var nok ikke grunnen til at vi husker dem med såpass avsmak som vi gjør. Det virker for meg som om du argumenterer (nei, bare spør spørsmål, liksom) for at Hitlers krig i seg selv ikke var noe verre enn tidligere/påfølgende kriger annensteds.  Og krig er krig, selv om andre verdenskrig var enorm.

 

Det er nok heller den ekstremistiske ideologien med stempling av folkegrupper som undermennesker, og påfølgende internering og utryddelse av disse som har gitt Hitler og nazistene stemplet som onde. Og det må du nok "bare spørre" deg litt lengre ut på landet for å komme utenom.

 

Er ikke derfor jeg argumenterer, eller hva. Jeg spør i tittel om Hitler er tidenes mest onde leder, eller om Hitler er tidenes karakterdrap. Han beskriver jo i erklæringen om krig mot USA hva som skjer internasjonalt med hvilke mekanismer i sine beskyldninger mot Roosevelt. Det er mange i dag som sier det samme, selv om grensene har flyttet seg østover, og uten å dra jødene inn i det.

Endret av neutrality
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...