Gå til innhold

Den første Fallout 4-oppdateringen er ute på PC


Anbefalte innlegg

Når et Minutemen-samfunn blir angrepet og jeg drar dit for å hjelpe til, spawner jeg ofte på det eksakt samme stedet som raiderne, samtidig som dem. Dæsjken for et kaos! Heldigvis har jeg en heftig shotgun som one-shotter dem, og den siste gangen dette skjedde rakk jeg akkurat å plaffe ned alle fire rakettkaster-raiderne før de fikk fyrt av en rakett. For det første bør det gå et par minutter fra jeg ankommer til raiderne kommer, og for det andre blir det tåpelig at de kommer med rakettkastere. For det tredje løper nybyggerne mine mot rakettkaster-gjengen kun bevæpnet med en pipe pistol, uten noen form for rustning. De burde så klart være langt mer defensive i en slik situasjon. De som kan og skal være aggressive er de jeg har gitt fullt utstyr til å beskytte hjemmet sitt. Resten burde gjemme seg...

 

 

Du kan sette ditt eget spawn punkt via byggemenyene. Men om det virker ved angrep vet jeg ikke.

 

Eneste feilen jeg har hatt så langt er at gulvet i baren i Diamond city forsvant samt at alle møblene og dørene i rommet samlet seg på ett punkt og ødela alt. R9 290 i 1920x1080 uten noen andre problemer så langt.

Endret av Flippo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

For lite til å vippe mot kjøp. Ser ut for at Fallout 4 blir å vurdere på nytt ut på våren ein gang eventuellt til hausten.

 

Har ikke vært borti et eneste problem selv, så ser ikke noen grunn til å vente om bugs er problemet. Leter man virkelig, så kan man sikkert finne noen men.

Samme her. Spillet flyter faktisk mye bedre enn jeg trodde det ville gjøre. Nesten ingen bugs. Konstant høy fps med et sjelden fps dropp en sjelden gang noe som bryr meg der solen ikke skinner uansett.

 

Storkoser meg :)

Lenke til kommentar

Har vert borti en hel del småbugs, ting som nødvendigvis ikke er stort annet enn irriterende, og som sikkert blir fikset etterhvert.

 

Driver dog å sliter med en skikkelig Gamebreaker.

Det viser seg det at hvis du slenger inn Targeting HUD på Power Armor, slik at du kan se enn rød "outline" av targets. (Funker dog bare på halvparten av Mirelurksa som er litt lol) så ødelegger det en del missions, viser seg det att de missions som ber deg om å konfrontere NPCr, eller situasjoner hvor NPCr er default hostile men blir "friendly" så lenge du har våpenet i hylsteret ikke fungerer ordentlig. NPCene forblir hostile og plaffer løs. Det er en del missions som fungerer sånn. bla. hittil en ganske viktig main mission så man mister en hel del story, kan fortsatt fullføre missionsa, men ikke på den måten man helst vill, i tilleg så kan companions bli hostile mot deg når dette skjer.

 

Eneste fix på dette er å laste en save fra før du fikk Targeting HUD, men siden jeg spilte godt over 60 timer fra jeg satt inn dette til jeg fant ut at det var problemet er ikke det noen løsning for meg.

Så ja, dette betyr at det skjer uansett om du sitter i power armor med Targeting HUD eller ikke.

 

Jeg tror også dette er ett problem med "pacify" siden jeg aldri får til det heller, får success, men skjer absolutt ingenting.

 

Så jeg håper vertfall virkelig at de fikser denne, er det største problemet jeg har på en Charisma heavy character som prøver å snakke seg ut av pinlige situasjoner, ikke så lett når man ikke får lov til å snakke seg ut av disse pinlige situasjonene.

 

PS. Jeg har prøvd alt fra å fjerne HUDn fra alle sets med Power Armor, vente i 7 dager, ikke bruke power armor, vente i 7 dager, console commands, Syringer Rifle med Pax ammo, gå inn naken, fler console commands - Alt fra å slå av combat til å slå av AI helt.

Ingenting fungerer.

Så det ser ut som at bug'n oppstår i det du setter på targeting HUD og/eller entrer armoren første gang.

Vet ikke hvordan det funker om du finner en armor med Targeting HUD allerede installert, men litt sent for meg å teste det nå.

 

Wall of text. TLDR; Hold dere unna Power Armor med Targeting HUD.

Lenke til kommentar

Er det seriøst ingen som skal nevne at det ikke er støtte for flere skjermer (Eyefinity / Surround view) og heller ikke SLI støtte??!

 

Seriøst...! Jeg kjøpte det på release dag, men har ventet med å starte spillet fordi jeg strengt tatt ikke har tid til å bli hektet på ett spill nå, men så satt jeg av dagen idag til å spille og har gledet meg, bare for å finne ut at det hverken støtter 3 skjermer eller SLI!?!

Ett stor-spill i 2015 som ikke støtter SLI og flere skjermer er rett og slett en skam!

 

edit: Ja, jeg vet det kan tvinges til å kjøre på 5760x1080 , men da blir menyer helt dustete, og halvparten av innholdet i videoer havner utenfor skjermen (toppen) - og på den oppløsningen trengs SLI for å kjøre ultra, noe som også mangler... 

 

Vet ikke hvorfor Nvidia ikke har SLI drivere for dette, men siden dag 1 har det vært vanlige "velkjente" veier rundt dette.

 

Lett: Sett SLI-mode innstillingene til Fallout 4.exe til AFR2 i nvidia-kontrollpanel.

 

Vanskeligere med bedre resultat: Bruk nvidia inspector til å sette "sli bit" til Max Payne 3 og DX10 rendering til AFR2. Google kan hjelpe deg hvis du ikke har peiling.

 

Har spilt i 40+ timer nå med 2xGTX970 og begge kortene går for 100%, ingen sli bugs så langt og 60+ fps på Ultra 2560x1440.

Lenke til kommentar

De bare MÅÅ fikse feilene med bosettinger som plutselig får helt feil inventarstatus. Plutselig kan det være 0 senger og 0 vann og færre innbyggere, og da må man ta hælene fatt (fast travel) til bosettingen for at statusen skal bli i orden igjen. Gjør man ikke det, går lykkenivået ned..

Endret av Stoltenberg
Lenke til kommentar

Denne byggegreia i FO4 er latterlig på PS4. Har fortsatt til gode å kunne sette opp ett helt gjerde rundt settlements uten at forhøyninger i området ødelegger. Har jobba mye med å befri så mange settlements som mluig og lage supply lines, men når hele byggefasen er laga så elendig, føles det som å drikke melk som er gått over datoen. Ser man kan sette opp en haug med ulike tilpasninger på PC gjennom mods, men hele 2 (!) inngjerdinger på PS4. Siden jeg er lvl35, regner jeg med å være ferdig med spillet når Bethesda slipper patchen. Ser de ikke nevner noe om at Brotherhood of Steel stopper opp etter første oppdrag, eller at Brotherhood-companion bare forsvinner etter dette.

 

Men for all del, et veldig bra spill. Men føler jeg er kommet til et punkt der ting begynner å repetere seg. Har vært nede i samme t-bane stasjon 2 ganger nå for å fjerne ghouls for Brotherhood. Får en sterk mistanke om at disse er infinity-oppdrag

Lenke til kommentar

Prøvde først en piratversjon av fallout 4. Fant mye bugs, så jeg ble litt usikker på om jeg ville kjøpe det. Snakket så med en kamerat av meg, som overbeviste meg til å kjøpe det. Etter det har jeg nesten ikke opplevd bugs. Så man kan begynne å lure på andre som klager over bugs.

Kommer an på hvordan man spiller FO4 er genialt på den måten at man kan spille "slik man sjøl vil". Er enda ikke kommet langt ut i historiebiten, men er allerede lvl35, fordi jeg har gjort så mange sideoppdrag og settlements pluss free roaming. Har sjøl ikke opplevd mange bugs, men det å bygge settlements kan være et rent helvete, siden Bethesda har lagt opp til at man kun skal få til dette på en god måte på PC. Det irriterer meg kraftig. Det er dritvanskelig å bygge hus på PS4, siden man mister oversikten fullstendig når man står innendørs og skal legge tak. I know, en ørliten ting, men skal du har fornøyde settlements, må du ha sengeplass nok. Og ingen vil sove under åpen himmel. Hvis vi da ikke får en Lars Monsen-mod....

Lenke til kommentar

De bare MÅÅ fikse feilene med bosettinger som plutselig får helt feil inventarstatus. Plutselig kan det være 0 senger og 0 vann og færre innbyggere, og da må man ta hælene fatt (fast travel) til bosettingen for at statusen skal bli i orden igjen. Gjør man ikke det, går lykkenivået ned..

 

 

Problemet med senger ser ut til å ha noe med om du setter dem rett på bakken eller i hus som allerede eksisterer, en enkel dog midlertidig fiks er å slenge ned litt gulv fra workshop.

Dette problemet fører også til at settlers henger rundt på en eller to bestemte plasser i store klynger i en settlement om natten, i stedet for å faktisk gå å legg seg.

 

Det med vann er jeg dog ikke sikker på, men etter det jeg har opplevd selv virker det å ha noe med de små manuelle pumpene og terrenget rundt der du setter det, har funket for meg å sette de på en åpen plass i tilleg til å passe på at det er plass til flere pumper rundt (uten å faktisk sette dem rundt selvfølgelig)

Bortsett fra det er det ikke store problemet når man kommer litt lenger å får råd til en del Industrielle vann pumper som gir 40 vann hver, sett opp en supply line og det skal funke fint.

 

 

Hender dog at lykkenivået går ned uten noen tydelig grunn, noen ganger kan det være de overnevnte sengene, andre ganger virker det som å være totalt "random".

Er dog mulig at dette er fordi settlers kan sette seg fast hvis man bygger nære/på eksisterende bygninger, men har ikke testet.

Endret av Wangfu
Lenke til kommentar

Mange av problemene som beskrives her er fordi dere ikke bruke v-sync. Gamebryo motoren sliter over 60fps og skaper bugs som ikke vil løses så lenge man er på denne motoren. Med v-sync eller cap på 60-61 fungerer det mye bedre.

 

Har selv nå 100+ timer uten noe gamebreaking bugs. Kjører single GTX970@1440p med ultra settings hvor kun god-rays og shadow quality er satt noe lavere. Får sjelden framedrops og ikke mye.

 

Selv 4K oppløsning tror jeg vil gå helt glatt med eks. et 980Ti. Inget stort behov for SLI i FO4.

 

 

EDIT:

En bug som er litt irriterende men ikke gamebreaking er at infoskjermen om settlements på PiP-Boy ikke alltid er korrekt ift. antall enheter i settlement. Dette sjekker man dog enkelt i workshop mode når man er innom (par sekunder). 

Ellers får man alltid beskjed om når en settlement er under angrep og ikke opplevd noe bugs der, som ville vært gamebreaking for de som spiller med settlements.

Litt småbugs finnes, men ikke noe som kvalifiserer til frustrasjon.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...