Gå til innhold

bytte cpu vifte


Anbefalte innlegg

Har kjøpt ny cpu vifte som jeg prøver å installere nå. Men når jeg skal skru inn bakfeste så står ramma litt over der jeg skal skru inn.. What to do? Legger med bilde for å vise.

Får altså ikke dette metallfestet langt nok ned til å treffe skruehullene

 

Bildet som er tatt lengst unna viser hvor festet skulle vært.

post-162017-0-82528400-1448106325_thumb.jpg

post-162017-0-06415100-1448106613_thumb.jpg

Endret av Balrog11
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vent nå litt. Hvilken kjøler er det snakk om, og hva har den retention-greia på baksiden å gjøre? Inspirert av denne tråden monterte jeg nettopp en Cooler Master V8 GTS på ASUS SABERTOOTH Z97 MARK 2 hovedkort i et CM Storm Trooper kabinett, og det er kun selve backplate'en som skal på baksiden av hovedkortet.  Og selvfølgelig med den isolerte delen mot hovedkortet. Hvis DET ikke går, ja så må hovedkortet ut.

Lenke til kommentar

Vent nå litt. Hvilken kjøler er det snakk om, og hva har den retention-greia på baksiden å gjøre? Inspirert av denne tråden monterte jeg nettopp en Cooler Master V8 GTS på ASUS SABERTOOTH Z97 MARK 2 hovedkort i et CM Storm Trooper kabinett, og det er kun selve backplate'en som skal på baksiden av hovedkortet.  Og selvfølgelig med den isolerte delen mot hovedkortet. Hvis DET ikke går, ja så må hovedkortet ut.

 

Det er Cooler Master Hyper 212 Evo.  Vet ikke hva du mener med " Retention-greia" . 

Lenke til kommentar

Som en bonus for denne nedturen med at den ikke ble så grei å montere som jeg trodde, så viser det seg at jeg har fått et brukt produkt, selv om det ikke var opplyst om det på NetOnNet... Var kjølepasta-rester på den, og instruksjonshefte fulgte ikke med.

 

Det kan være fordi produktet har vært testet, ikke nødvendigvis brukt av en annen kunde.

Lenke til kommentar

Når du snur den riktig vei klarer du vel å få den under kabinettkanten? bør kunne komme til slik at du får montert den uten å ta ut hovedkortet...

 

Den isolerte siden skal ned mot hovedkortet

 

er riktig vei slik jeg har den avbildet, og største problemet er at jeg ikke får inn mutterne som skal under der også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...