Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøp av ATV for veibruk, hvilken anbefales?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hatt en Can Am Outlander Max LTD 800cc som er registrert som 4hjuls mc og kjøres på klasse b. Har jo blitt nevnt før men sier igjen, 4hjulinger er ikke bygd for høy fart på asfalt. Men det hjelper på om du senker og bredder de. Hjelper også om man bruker skikkelige hjul, mange som bruker spacer slik at man kan bruke bilhjul men du verden man får mye sporing da. Har maxxis atv asfaltdekk på min og synes det går helt greit. Har kjørt 5k km nå med den stort sett etter hovedvei og synes det går bra. Så lenge man er klar over "handlingen" fra atvn og ikke kjører som tulling så går det bra ;)

Lenke til kommentar

Man trenger da ikke kjøre på to hjul for å skade hodet. Selv i relativt lav fart kan man slå hodet i styret hvis man treffer noe. Og havner man i kollisjon eller utforkjøring er det ingen sikkerhetsseler og airbags til å holde deg på plass i førersetet.

 

 

Uhell kan skje, selv om du ikke kjører som en idiot.

Den har ikke setebelter en gang.

Hjelm er fornuftig, enten det er påbudt eller ikke.

 

Vil bare legge inn at jeg selvfølgelig mener man skal bruke hjelm og øvrig beskyttelse til en hver tid så lenge man styrer et kjøretøy som en atv. Det jeg mente var mer at kjører man som folk, så vil det som regel gå bra! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...