Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Krav for en eventuell kjæreste (og deg selv).


Anbefalte innlegg

Så, alle har vi vel diverse krav for en kjæreste, både det som gjør at man faller for personen (selv om kravene veldig ofte ikke gjelder så ofte her, følelser and shit), og man har de kravene som personen må bestå for at det ikke skal bli mer enn en flørt. Hva krever dere av en eventuell kjæreste, og hva krever dere av dere selv?

 

 

 

Kan vel ta meg selv først.

Jeg går ikke inn i et forhold igjen før jeg har fått orden på alt etter forrige brudd. Jeg har slitt endel psykisk i mitt liv, og kommer aldri til å gå inn i et forhold igjen med mindre jeg føler meg oppegående, det går aldri bra.

Ellers er det det vanlige, jeg må ha leilighet, jobb, bil osv. Ha alt på stell, for å si det sånn. Har jeg ikke det vil jeg jobbe for å få alt på stell før jeg tenker på kjæreste.

 

Så er det kravene jeg føler at jeg bør ha til en eventuell kjæreste.

Hun må selvsagt være pen, snill, og ha bra humor.

Litt felles hobbier er bra, men trenger ikke absolutt like alt det samme, det er fint å ha forhold hvor man kan ha tid med kamerater og ikke ha en klengende kjæreste på seg hele tiden.

Hun må bo i nærheten. Finner meg alltid kvinnfolk langt unna, og det er bare mongo. Avstandsforhold er vanskelig og fungerer sjeldent. Orker ikke prøve det engang.

Hun må være psykisk oppegående.

Hun må ha en stabil økonomi selv, så jeg ikke blir en sugardaddy.

 

Synes ikke det er noen urealistiske krav heller.

 

Så, hva er deres krav?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det styres nok av tilbud og etterspørsel for mange. Når man har kjæreste så har man lett for å stille strengere krav, og vips, så har man ikke kjæreste lenger, og så firer man på kravene for å få en ny en...  :hmm:

 

Slik jeg husker min ungdom var tilbudet sjelden på høyde med etterspørselen, selv om man firte på kravene. Så da var det selvsagt like greit å late som man var kravstor, og at det var derfor det ikke ble noe...  :wee:

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Her er det jeg ser etter for et langvarig forhold.

 

1. At han har et tankemønster som gjenspeiler en voksen reflektert person. Ønsker ikke å være i et forhold med menn som lider av unødvendig sjalusi, usikkerhet eller andre negative personlighetstrekk. Det har en tendens til å ødelegge et forhold og skaper irritasjon for den andre parten.

 

2. At han bryr seg om å ha et sunt og balansert sexliv der begge parter er like involvert og at vi begge jobber for å opprettholde et aktivt og godt sexliv opp gjennom årene. Har dessverre bare møtt menn som tror sex er skapt for menns nytelse og ikke noe mer.

 

3. At vi trives sammen, både tett og på avstand. Det er veldig viktig. Man skal være ett, men ikke avhengig av hverandre. Det er viktig at han har sine egne hobbyer og et liv som jeg ikke trenger å ta en del i konstant. Og omvendt. Det tror jeg er viktig for en sunt forhold.

 

4. Ikke et krav, men det hadde vært veldig fint om han var litt dominant. For gudene vet at jeg er verdens mest ubestemsomme person når det kommer til små avgjørelser. Bruker ofte èn time på å bestemme meg for hvilken av de to matbutikkene i nabolaget jeg skal handle på. Så kan jeg fort bruke en time til på å gå frem og tilbake i nabolaget fordi jeg fortsatt ikke har bestemt meg. Samme med hva slags mat jeg vil spise. Ganske uattraktivt, men jeg klarer ikke å forbedre meg. Trenger en fyr som kan sparke meg litt i ræva :lol:

 

5. At han tar vare på seg selv utseendemessig, fysisk og psykisk.

 

Hva jeg krever av meg selv er akkurat det samme som jeg ser etter hos en partner. Jobber alltid aktivt med meg selv. Å være ubesluttsom tror jeg er det mest negative personlighetstrekket jeg har. Det må jeg jobbe mer med! Kanskje jeg skal begynne med kroneflipping?

Endret av Hannah00
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke si at jeg har krav. Men jeg har helt klart ønsker og preferanser, som jeg selvfølgelig kommer til å se bort ifra dersom jeg snubler over ei det klaffer med.

 

Typisk så må det være noe ved personligheten som imponerer meg. Nøyaktig hva som imponerer er ikke så farlig, og historisk sett så har det vært alt fra intelligens til danseferdigheter. Men det må være noe ved personen som jeg føler at er bedre enn jeg selv kunne ha gjort. Med tanke på at jeg er en arrogant jævel så skal det egentlig litt til.

 

Utover det så har jeg blitt stadig mer opptatt av at damene har en viss interesse for å diskutere... Det er ikke så farlig hva, men jeg trigger stadig mer på gode samtaler, uavhengig av emne. Så et visst modikum av intelligens kommer godt med.

 

Jeg trives godt i eget selskap, så vil trenge noen som kan skjønne at jeg av og til ønsker å tilbringe litt tid alene med en god bok.

 

Til slutt så vil jeg nok aldri kunne holde ut lenge med noen som er veldig selvhøytidelig. Jeg kan være både impulsiv og flåsete til tider, og trenger noen som kan henge med på dette. Eller i det minste ikke bli riv, ruskende gal av det.

 

Av krav til meg selv... Tja. For første gang på en stund føler jeg meg klar for et (potensielt) langvarig forhold. Livet mitt har jeg da godt stell på, og har ingen umiddelbare hindringer ved å skulle gå inn i et forhold.

 

Her er det jeg ser etter for et langvarig forhold.

 

1. At han har et tankemønster som gjenspeiler en voksen reflektert person. Ønsker ikke å være i et forhold med menn som lider av unødvendig sjalusi, usikkerhet eller andre negative personlighetstrekk. Det har en tendens til å ødelegge et forhold og skaper irritasjon for den andre parten.

Check!

 

2. At han bryr seg om å ha et sunt og balansert sexliv der begge parter er like involvert og at vi begge jobber for å opprettholde et aktivt og godt sexliv opp gjennom årene. Har dessverre bare møtt menn som tror sex er skapt for menns nytelse og ikke noe mer.

Check!

 

3. At vi trives sammen, både tett og på avstand. Det er veldig viktig. Man skal være ett, men ikke avhengig av hverandre. Det er viktig at han har sine egne hobbyer og et liv som jeg ikke trenger å ta en del i konstant. Og omvendt. Det tror jeg er viktig for en sunt forhold.

Check!

 

4. Ikke et krav, men det hadde vært veldig fint om han var litt dominant. For gudene vet at jeg er verdens mest ubestemsomme person når det kommer til små avgjørelser. Bruker ofte èn time på å bestemme meg for hvilken av de to matbutikkene i nabolaget jeg skal handle på. Så kan jeg fort bruke en time til på å gå frem og tilbake i nabolaget fordi jeg fortsatt ikke har bestemt meg. Samme med hva slags mat jeg vil spise. Ganske uattraktivt, men jeg klarer ikke å forbedre meg. Trenger en fyr som kan sparke meg litt i ræva :lol:

Check! (Seriøst? En time? Det er en god blanding av imponerende og absurd!)

 

5. At han tar vare på seg selv utseendemessig, fysisk og psykisk.

Awww... dammit :( Dette som virket så lovende!

Lenke til kommentar

Å stille 'krav' til en potensiell kjæreste er å begynne i feil ende.

 

Selvfølgelig blir man ikke kjæreste med hvem som helst, men det er jo nettopp det som er poenget:

 

Når man treffer et 'nytt' menneske, vil 'kjemien' og interaksjonen men denne personen avgjøre saken, helt av seg selv! 

 

Enten blir man: Uvenner, bekjent, venner, eller kjæreste. Uten at man trenger å titte i 'krav'-listen sin på noe tidspunkt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Check! (Seriøst? En time? Det er en god blanding av imponerende og absurd!)

 

Awww... dammit :( Dette som virket så lovende!

 

Det handler vel egentlig bare om å ønske å leve balansert. Spise et sunt kosthold, kle seg fint. Være litt aktiv med en hobby. Ikke noe Brad Pitt greier.

 

Jaa, haha. Irriterer nok vettet av venner tenker jeg.

Lenke til kommentar

Det handler vel egentlig bare om å ønske å leve balansert. Spise et sunt kosthold, kle seg fint. Være litt aktiv med en hobby. Ikke noe Brad Pitt greier.

Å, ikke mer? Det er jo i boks. Aktiv er jeg jo, da jeg må opprettholde kroppsformen til en gresk gud (Dionysos, om noen lurte). Jeg trodde du mente sånn at man måtte barbere seg hver dag, bruke sminke, og ha en vag idé om hva som var årets mote.

 

Jaa, haha. Irriterer nok vettet av venner tenker jeg.

Bruk en random generator. Gi et tall til hvert av valgene dine i alfabetisk rekkefølge, og trekk et tilfeldig tall. Mer fleksibelt og mer geeky enn kron og mynt.

 

Jeg ønsker meg en kjæreste som er flink til å lage mat.

Stryk det jeg sa ovenfor. Her det ene sanne Krav (ja, med stor 'k')!

Lenke til kommentar

Hvem enn jeg finner interessant, har tildels lik humor og har sans for ironi. Viktigste er vel at de aksepterer mine morsomme ellers sære hobbyer, som å irritere, provosere og teste grensene til folk. (Beste er vel å ignorere dette.)

 

Jeg personlig er både ansvarsfull, lager mat, renslig, stiller opp, praktisk og jeg har alltid noe å stille opp i en diskusjon og er lyttende. Så hva enn som passer sammens med disse trekkene er bra spør du meg ^^

 

Sex, bryr jeg meg ikke noe særlig om. Men har gjerne sex ofte/daglig. Så det er ikke lysten er der, men kosing holder lenge for meg ^^

Lenke til kommentar

 

Check! (Seriøst? En time? Det er en god blanding av imponerende og absurd!)

 

Awww... dammit :( Dette som virket så lovende!

 

Det handler vel egentlig bare om å ønske å leve balansert. Spise et sunt kosthold, kle seg fint. Være litt aktiv med en hobby. Ikke noe Brad Pitt greier.

 

Jaa, haha. Irriterer nok vettet av venner tenker jeg.

 

Date? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

kjemi... Mitt krav er kjemi...

Overnattet for ett par uker siden med en dame, og det var tragisk, av en enkel grunn: null kjemi.

Jeg humrer ihvertfall idag over at jeg begynte å le da vi klina, fordi det var så dårlig. Har aldri hatt en person som det har vært så dårlig å kline med. Også fortsetter det bare, litt tafsing, som er like dårlig, ikke antydning til kåt engang for min del.

 

Så kjemi er greia. Det begynner med at man liker hverandre utseendemessig.

Så får man bare ta det derfra...

Generellt, er inntrykket mitt litt det at "pene" menn dater "pene" damer, og "vellykkede" menn dater "vellykkede" damer. Man har altså krav som matcher ens egne "erobringer"/status her i livet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...