Gå til innhold

VISA uten årsavgift


eplekasse

Anbefalte innlegg

Man betaler 250,- i årsavgift for å ha et standard VISA-kort. Jeg ser at man imidlertid kan ha VISA Electron, som ikke har årsavgift, men heller ikke kan brukes til kjøp på internett.

 

Med fare for at denne diskusjonssiden noen ganger går over i gjerrighet - for min del handler det om at stort sett alle kjøp går med kredittkort. Noen fysiske butikker tar imidlertid ikke kredittkort, og da er et debetkort greit å ha. Visa Electron fungerer til dette formålet. Jeg vet ikke om det i det hele tatt finnes steder på nyernett som ikke tar kredittkort?

 

Er det noen andre som har kastet sitt vanlige VISA? Jeg har sett at flyselskaper kan legge på en ekstra sum dersom man betaler med kredittkort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bank norwegian sine kredittkort er Visa og ikke mastercard.

Det hjelper ikke. Man må ha de norske standarden bankaxept for å bruke kort hos butikker som egentlig "ikke tar kredittkort".

 

Jeg tror Yabanks kredittkort er en god løsning for dem som ikke ønsker å betale årlig gebyr for vanlig debet-kort med bankaxept.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

yA Bank har et kredittkort med BankAxept. Så det skal fungere uansett hvor, de har heller ingen årsavgift på kortet.

ya Bank virker som et greit valg ja. Da kan jeg si opp VISA-kortet jeg har i min vanlige bank, uten at jeg trenger å si opp kundeforholdet og måtte bli totalkunde et annet sted.

 

Var vel akkurat det jeg var ute etter... takk skal du ha! :)

Lenke til kommentar

Jeg fikk først V

 

Hvis jeg ikke husker helt feil, så må du bestille via kundeservice hvis du skal ha kortet med BankAxept. For de har hatt litt leveringsproblemer på det kortet.

 

Det stemmer. Jeg måtte få nytt kort med BankAxept etter at jeg først hadde fått et ordinært Visa kredittkort. En annen god ting med kortet  er at du bestemmer din egen bonus hver måned.

Lenke til kommentar

 

Sparebank 1 har Visakort (debet) som kan brukes på nettet uten kostnad, men det kan ikke brukes som legitimasjon.

 

Og det er uten årsgebyr?

 

Syntes jeg så en nyhet om det for folk som er eldre en 24 år for litt siden, men finner den ikke den lenger. :/

 

Uansett så har de alltid hatt gratis kort fra før av for folk som er under 24 år gammle.

Endret av bigggan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...