Gå til innhold

KOMMENTAR: – Den har ikke 4K, men det gjør ingenting


Anbefalte innlegg

Du må ikke glemme at mange av valgene man tar streng tatt ikke er egne valg.

Man er blitt påvirket til gjøre valget i forhold til en aller annen "retning"

 

Du bruker et argument som fakta , for gjør valget man ønsker

Da er det et spørsmål om hva som er fakta og hva som er synsing når man leser omtaler 

går man så til produsenten så er det ikke sikkert at alle faktaene heller er hel nøyaktig

 

Går man så til de butikken der produktet selges  så kan informasjonen der også være forskjellig , forskjellig fra det som står på produsentens side

i utgangspunktet skal informasjonen hos produsenten vær det som er mest riktig

men hvis det står helt "ny" informasjon hos en av butikken så begynner man å lure på om produsenten har glemt noe , eller om butikken lyver

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må ikke glemme at mange av valgene man tar streng tatt ikke er egne valg.

Man er blitt påvirket til gjøre valget i forhold til en aller annen "retning"

 

Du bruker et argument som fakta , for gjør valget man ønsker

Da er det et spørsmål om hva som er fakta og hva som er synsing når man leser omtaler 

går man så til produsenten så er det ikke sikkert at alle faktaene heller er hel nøyaktig

 

Går man så til de butikken der produktet selges  så kan informasjonen der også være forskjellig , forskjellig fra det som står på produsentens side

i utgangspunktet skal informasjonen hos produsenten vær det som er mest riktig

men hvis det står helt "ny" informasjon hos en av butikken så begynner man å lure på om produsenten har glemt noe , eller om butikken lyver

Du får ta dine valg basert på hva som er relevant for deg da. Så får du la andre ta sine valg basert på hva som er relevant for dem.

Lenke til kommentar

Om alle de du kjenner som har en en Apple de er fornøyd med sier lite om alle de som har forventinger de ikke får tilfredsstilt

 

Og ironisk nok bruker du samme argument?

 

jeg har i det minst truffet en del personer som slett ikke er så storfornøyd med Iphone som du sikkert vil påstå

Apple har de mest fornøyde kundene basert på merke, så noe gjør de rett. Men jeg tror det største ankepunktet for disse undersøkelsene handler mer om at Apple kun har "toppmodeller", mens de andre produsentene også har billige modeller som gjennomsnittlig har lavere kundetilfredshet.

 

Nimrad : har du flere tanker om hvorfor det er slik du  skriver ?

Finnes vel flere psykologiske forklaringer. Jeg er ingen ekspert på området, men synes det er interessant at det ofte går den veien. Det viser seg i alle kretser. Fotballsupportere er mer opptatt av å hate motstanderlaget, politikere er mer opptatt av å finne feil ved motstanderen enn å snakke om hva de faktisk er enige i osv osv.

 

Det er synd at man ikke får det til men det hadde virkelig vært noe å fått til en blindtest på på alle dingsene og merkene man bruker i hverdagen

 

Når folk er med på blindtester så er det mange som får seg en del overraskelser .

 

selv om det ikke var noen blindtest , den undersøkelsen som bl gjort av tv2 om billige mobiler

 

http://www.tv2.no/2015/11/12/nyheter/mobiltelefon/tv-2-hjelper-deg/7622877

 

så var det en del som er blitt overrasket  hvor liten forskjell det er mellom dyr og billig mobil

 

Apple innbiller alt for mange at de må ha en Iphone og så sitter de prisen høyt fordi de regner med at mange må bare ha den uansett hva den koster.

Flere andre merker følger etter , men ikke alle

Hvorfor skal man bruke så mye energi på det egentlig? Mennesker er ikke rasjonelle, har aldri vært rasjonelle og kommer aldri til å bli rasjonelle. Det hadde blitt ekstremt mye mer komplisert dersom man skulle tatt 100% rasjonelle valg i alt man gjør og det er i mitt hode laaaaaangt i fra verdt det. Man sitter igjen og er like fornøyd uansett. Endret av Nimrad
Lenke til kommentar

Nå har jeg levd noen uker med nye Apple TV, og den er den første streamingboksen jeg har hatt som faktisk fungerer uten store irritasjoner. Den er ikke perfekt; tastaturet er f.eks en katastrofe, men til min bruk som er Plex, Netflix og NRK er den mye bedre enn alt annet jeg har prøvd. Og jeg har prøvd det meste som har kommet ut siden XP Media Center. 

 

Det virker på meg som de fleste som har dårlige opplevelser med streamingbokser har prøvd noe billig ræl.

Det sier seg nesten selv at når de beste Android boksene koster i underkant av 2000,- så får man ikke kvalitet for "699,-" 

 

Jeg har holdt på med disse "boksene" siden de kom på markedet som små sticks. De var, når man ser tilbake, helt ubrukelige.Men siden det den gang ikke fantes noe bedre, så var man på en måte "fornøyd" med de også.

 

Pr i dag mener jeg helt seriøst at ingen av Android boksene på markedet er like bra som Minix. De stiller i en egen klasse. Automatisk oppdatering, Airplay med lisens, forum med flere tusen brukere, hvor man faktisk hører på kundene sine. Der tar man hensyn til tilbakemeldinger fra kunder og tar hensyn til "problemene" de opplever i neste firmware. Det er ganske unikt. I tillegg har nok Minix klart å bygge seg en "fanklubb" ingen andre har. Kan kanskje minne litt om Apple fans. Det koster litt mer. Både boksene, trådløse hodetelefoner mm. Men til gjengjeld så vet man at man får kvalitet som virker! Regner med det er av samme grunn Apple produkter er blitt så populære....

 

Apple sin boks har jeg ingen erfaring med. I og med at vi har både Apple og Android produkter, samt PC gående i huset. Da er det deilig og kunne sitte i godstolen og speile skjermen fra en iPad over på TV via Airplay på Android boksen. Eller å overføre filer eller streame fra PC'n som står på datarommet eller andre steder i huset. Tviler på at jeg kan speile et Android produkt over på skjermen via Apple sin boks.Men det er sikkert et bra produkt det også. Men det dekker ikke mine behov. Når det gjelder 4K, så er ikke det noe jeg MÅ ha. Men synes allikevel det er litt rart at ikke Apple sin boks støtter dette, når konkurrentene kom med det på sine bokser for over et år siden. Men siden jeg regner med at Apple sin boks er litt mer "låst" så er den sikkert enklere å bruke for folk som kjøper en sånn boks og ikke er spesielt tekniske. Det kan jo også være en bra ting.

 

Nå kjenner jeg som nevnt ikke Apple sin TV boks, men på min boks bruker jeg Airmouse (gir deg en musepeker på skjermen) med tastatur på baksiden. Fungerer utmerket. Datteren vår foretrekker trådløst tastatur med museplate, mens kona og guttungen stort sett bruker en vanlig trådløs mus. Alt fungerer helt glimrende! 

 

Hvordan et produkt med et tastatur som er "katastrofe" kan være tilnærmet perfekt er en gåte for meg....

Hvorfor ikke bare bruke et hvilket som helst trådløst tastatur med museplate, som du er fornøyd med. Eller går ikke det på Apple sin boks?

Endret av Just_in_case_666
Lenke til kommentar

 

Du må ikke glemme at mange av valgene man tar streng tatt ikke er egne valg.

Man er blitt påvirket til gjøre valget i forhold til en aller annen "retning"

 

Du bruker et argument som fakta , for gjør valget man ønsker

Da er det et spørsmål om hva som er fakta og hva som er synsing når man leser omtaler 

går man så til produsenten så er det ikke sikkert at alle faktaene heller er hel nøyaktig

 

Går man så til de butikken der produktet selges  så kan informasjonen der også være forskjellig , forskjellig fra det som står på produsentens side

i utgangspunktet skal informasjonen hos produsenten vær det som er mest riktig

men hvis det står helt "ny" informasjon hos en av butikken så begynner man å lure på om produsenten har glemt noe , eller om butikken lyver

Du får ta dine valg basert på hva som er relevant for deg da. Så får du la andre ta sine valg basert på hva som er relevant for dem.

 

Nå handler det da om å ta valg basert på riktig informasjon , det har selv du rogkas poengtert .

jeger nemlig overbevis at mange ikke får den informasjon de trenger når de skal velge

 

det blir da ikke bedre om man leser dokumentasjon på produsentens side og så hva som står i omtalen hos butikkene

 

et eksempel på hva jeg snakker om :

om det ikke er nevnt at en enhet støtter wifi hos produsenten me det står at det gjør det hos enkelte butikker , hvem er det da som har riktig informasjon ?

Lenke til kommentar

 

 

Du må ikke glemme at mange av valgene man tar streng tatt ikke er egne valg.

Man er blitt påvirket til gjøre valget i forhold til en aller annen "retning"

 

Du bruker et argument som fakta , for gjør valget man ønsker

Da er det et spørsmål om hva som er fakta og hva som er synsing når man leser omtaler 

går man så til produsenten så er det ikke sikkert at alle faktaene heller er hel nøyaktig

 

Går man så til de butikken der produktet selges  så kan informasjonen der også være forskjellig , forskjellig fra det som står på produsentens side

i utgangspunktet skal informasjonen hos produsenten vær det som er mest riktig

men hvis det står helt "ny" informasjon hos en av butikken så begynner man å lure på om produsenten har glemt noe , eller om butikken lyver

 

Du får ta dine valg basert på hva som er relevant for deg da. Så får du la andre ta sine valg basert på hva som er relevant for dem.

Nå handler det da om å ta valg basert på riktig informasjon , det har selv du rogkas poengtert .

jeger nemlig overbevis at mange ikke får den informasjon de trenger når de skal velge

 

det blir da ikke bedre om man leser dokumentasjon på produsentens side og så hva som står i omtalen hos butikkene

 

et eksempel på hva jeg snakker om :

om det ikke er nevnt at en enhet støtter wifi hos produsenten me det står at det gjør det hos enkelte butikker , hvem er det da som har riktig informasjon ?

Jeg har en mistanke om at du ikke kommer til å finne "riktig" informasjon uansett hvor du leter. For de aller fleste andre er det ikke noe problem...

Lenke til kommentar

 

 

 

Du må ikke glemme at mange av valgene man tar streng tatt ikke er egne valg.

Man er blitt påvirket til gjøre valget i forhold til en aller annen "retning"

 

Du bruker et argument som fakta , for gjør valget man ønsker

Da er det et spørsmål om hva som er fakta og hva som er synsing når man leser omtaler 

går man så til produsenten så er det ikke sikkert at alle faktaene heller er hel nøyaktig

 

Går man så til de butikken der produktet selges  så kan informasjonen der også være forskjellig , forskjellig fra det som står på produsentens side

i utgangspunktet skal informasjonen hos produsenten vær det som er mest riktig

men hvis det står helt "ny" informasjon hos en av butikken så begynner man å lure på om produsenten har glemt noe , eller om butikken lyver

Du får ta dine valg basert på hva som er relevant for deg da. Så får du la andre ta sine valg basert på hva som er relevant for dem.

Nå handler det da om å ta valg basert på riktig informasjon , det har selv du rogkas poengtert .

jeger nemlig overbevis at mange ikke får den informasjon de trenger når de skal velge

 

det blir da ikke bedre om man leser dokumentasjon på produsentens side og så hva som står i omtalen hos butikkene

 

et eksempel på hva jeg snakker om :

om det ikke er nevnt at en enhet støtter wifi hos produsenten me det står at det gjør det hos enkelte butikker , hvem er det da som har riktig informasjon ?

Jeg har en mistanke om at du ikke kommer til å finne "riktig" informasjon uansett hvor du leter. For de aller fleste andre er det ikke noe problem...

 

tja, det kommer jo an på hva man er ute etter

Lenke til kommentar

Da har jeg lest gjennom tråden og lært 4 ting:

1. Apple er et selskap som (visstnok i motsetning til andre) søker profitt.

2. 4K er noe av det viktigste man må vektlegge ved kjøp av en TV-dings.

3. De aller mest aktive her inne er de som ikke liker produktet.

4. De som er mest opptatt av merker her inne virker til å være de som hater merket, ikke de som liker det.

 

1. Kan du begrunne utsagnet "visstnok i motsetning til andre"? Hvor tar du det fra?

 

2. Kan du ha misforstått her? Kan du ha forvekslet "viktig" med "det viktigste"?

 

3. Hvordan beregner du "mest aktiv"? Kunne du ha vist til litt enkel statistikk som for eksempel antall innlegg pr. person?

 

4. Finnes det ingen mellomting mellom "hater merket" og "liker det"?

  "Either you're with Apple, or you're with the terrorists"? Er det liksom der vi er?

Lenke til kommentar

1. Kan du begrunne utsagnet "visstnok i motsetning til andre"? Hvor tar du det fra?

 

2. Kan du ha misforstått her? Kan du ha forvekslet "viktig" med "det viktigste"?

 

3. Hvordan beregner du "mest aktiv"? Kunne du ha vist til litt enkel statistikk som for eksempel antall innlegg pr. person?

 

4. Finnes det ingen mellomting mellom "hater merket" og "liker det"?

  "Either you're with Apple, or you're with the terrorists"? Er det liksom der vi er?

1. Fordi det ligger implisitt når man sier at noen er griske at de er verre enn snittet. Alt er relativt osv.

2. Klart jeg kan ha misforstått, men det er da det jeg føler jeg har lært av å lese tråden.

3. Jeg tror ikke du seriøst kan mene at jeg skal klassifisere alle innleggene i tråden svart/hvitt basert på om de liker/ikke liker Apple TV. Hvis du seriøst mener det så kan jeg si at det har jeg ikke tenkt å gjøre.

4. Ingenting er svart/hvitt, men på nettet og i diskusjoner forsterkes ofte meninger slik at det virker sånn.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...