Gå til innhold

Henger seg under WinXP innstallasjon


germ

Anbefalte innlegg

Som noen tidligere påpekte dette er et L2 og CPU problem. Går utifra at du ikke prøver å installere mens prosessorn er klokka? Jeg hadde akkurat det samme problemet og håpet/trodde det kunne være alt annet enn CPU'en men nei da den var død og ga meg akkurat de feilene under installasjon av windows. To ting du bør sjekke: hvis du bruker Arctic Silver (eller noe anna sølvpasta) sjekk at du ikke har fått noe på pinnene på cpu'en. Lån en cpu av en kompis og test den. Men siden du får minnefeil også så heller det vel mot at hovedkortet er gåent. Sendte tilbake et h/k som ikke lot meg boote en gang på tirsdag... Demokort spør du? Eh ja... (er redd de demokortene er litt gambling)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er helt klart et minneproblem, for det skal ikke være en eneste error i Memtest. Har du prøvd slakkere timings og gitt mer spenning til minnet?

 

Og CPU er ikke overklokket?

 

Hvis det fremdeles er problemer da, ville jeg testet minnet (med Memtest) i en annen PC. Hvis det da fortsatt er problemer, vet vi ta det er feil på minnebrikka. (bytte i ny).

Lenke til kommentar

Vil bare si takk lysbryter, (ble det rart!?!, aldri takket en (bryter) før). Skal gjøre det. En kamerat kommer med en minnebrikke om en time eller no! Da får vi se.

 

Selv om jeg egentlig har prøvd med en annen brikke allerede. Riktignok en annen twinmos da. Vet ikke hva kameraten min har men det vil jo vise seg. Takk igjen! :yes:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...