Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trenger litt almenkunnskap om moped.


Anbefalte innlegg

Jeg har fått meg en 6år gammel moped som har stått stille i 1 år. Er det noe spesielt jeg må ta hensyn til før jeg drar den på veien?!?

Hvor mye koster omreg? Hva om mopeden ikke har skilter? Noen tips til forsikringer? Noen tips til hva jeg kan bruke for å låse mopeden? er det noe problem å ha moped stående ute om vinteren? Burde jeg bruke noe for å dekke til, eller blir det bare kondens under duken?

Vist det noen andre generelle tips jeg trenger? takk på forhånd! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skru ut tennpluggen og hell oppi en spiseskje olje. Spark litt på kicken (uten tennplugg) for å fordele denne godt utover.

 

Skivelås er ganske populært hvis den har skivelås. Skal du ha noe bedre må du ha en kraftig lås du kan låse mopeden fast i noe annet.

 

Skal den stå ute bør du ha en MC-presenning eller annen presenning som "puster". Å ha full tank er også en fordel for å minske kondens og rust i tanken.

Lenke til kommentar

Skru ut tennpluggen og hell oppi en spiseskje olje. Spark litt på kicken (uten tennplugg) for å fordele denne godt utover.

 

Skivelås er ganske populært hvis den har skivelås. Skal du ha noe bedre må du ha en kraftig lås du kan låse mopeden fast i noe annet.

 

Skal den stå ute bør du ha en MC-presenning eller annen presenning som "puster". Å ha full tank er også en fordel for å minske kondens og rust i tanken.

Supert, er det noe regler rundt det å øvelse kjøre med moped?

 

Hvordan tar jeg ut tennpluggen? Hvor finner jeg eventuelt den?

Endret av Andysowhatgg
Lenke til kommentar

Hva slags moped er det? Scooter? Off-road/motard? tennpluggen sitter i topplokket oppå sylinderen. Hvis det er en scooter kan det være knotete å komme til, og hvis sylinderen er liggende eller peker nedover får du ikke helt i olje.

 

Glemte å nevne at du bør tappe av all bensinen og fylle på ny, fersk bensin. Kommer du til forgasseren og denne har en dreneringsskrue bør du drenere denne også.

Lenke til kommentar

Ok, leste litt om mopeden generelt på nettet. 

Keeway Matrix

Første jeg så var at den var drit billig over alt på nettet. Neste jeg så var at ingen snakket positivt om den på nettet. Trur ikke jeg kommer til å punge ut penger for den mopeden her.... Selv om det bare var 2500

Endret av Andysowhatgg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...