Gå til innhold

Utdanning innen elektro som 26åring


Tommywelle

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg er en 26år gammel mann som ønsker en utdanning innen Elektro, 

Jeg har tidligere gått salg og service x2 og elektro x1 men ikke fullført noenting, så mitt høyeste skolenivå er ungdommskolen
Jeg lurer på hva jeg eventuelt kan gjøre uten å ta mer studie låne (nå på 70.000).
Hva har jeg krav på? Hva skal til for at jeg kan få bli elektriker.
 
Grunnen til at de 3 årene er kastet bort er psykiske problemer med fremføring, jeg takler det rett å slett ikke,
Er i behandling nå for å forberede meg til skoleår 2016 og endelig få meg en utdanning.
 
Takk for alle svar.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hei.

 

Jeg er en 26år gammel mann som ønsker en utdanning innen Elektro, 

Jeg har tidligere gått salg og service x2 og elektro x1 men ikke fullført noenting, så mitt høyeste skolenivå er ungdommskolen
Jeg lurer på hva jeg eventuelt kan gjøre uten å ta mer studie låne (nå på 70.000).
Hva har jeg krav på? Hva skal til for at jeg kan få bli elektriker.
 
Grunnen til at de 3 årene er kastet bort er psykiske problemer med fremføring, jeg takler det rett å slett ikke,
Er i behandling nå for å forberede meg til skoleår 2016 og endelig få meg en utdanning.
 
Takk for alle svar.

 

Ta kontakt med nav, prøv å kom deg inn under voksenopplæringen. 

Lenke til kommentar

Hei Tommy!

Jeg er selv utdannet elektriker og fagskoleingeniør. 

Jeg vil anbefale deg å søke direkte jobb i en elektrobedrift. 5 år relevant erfaring og du har mulighet til å gå opp til fagprøven.

Du vil da få lønn med en gang du starter, og du slipper å ta opp studielån - samtidig som du slipper mange fremføringer som du har problemer med å gjennomføre. Du må dog forvente å ha litt skole på kveldstid av og til.

 

Lønnen er riktignok litt lav, tror den er på 120-130 kr timen, og jeg er usikker på om denne overhodet stiger. Dette burde du kanskje undersøke nærmere.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...