Gå til innhold

Backup av VPS


ahw_

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en VPS fra Arvixe som jeg ønsker å migrere vekk fra, og må få sendt en full backup hjem. Finnes det fornuftige måter å få gjort denne engangsjobben på hvis de ikke ønsker eller kan hjelpe meg? Selv om de kan hjelpe, er det egentlig best at jeg gjør dette selv (i tillegg), fordi jeg er redd hver gang jeg overlater noe til dem.

 

Jeg må i det minste få lest filene på PC-en hjemme (kjører Windows 10 Pro), og det er ikke sikkert jeg noen gang kommer til å gjenopprette resten av backup-en. Må i hvert fall være sikker på at jeg får alt det viktige (programkonfigurasjoner, nettsider, databaser, osv) som jeg vet om, og det jeg ikke vet om enda.

 

Litt info om VPS-en:

  • Operativsystem: Windows Server 2012 Standard (x64).
  • Disken har en størrelse på 50 GB og har ca. 8 GB ledig.
  • 2 GB minne og vanligvis ca. 80% i bruk.

Jeg har svært begrenset med tilgang til konfigurasjon av hypervisor og VM. Ingen tilgang til disk image.

 

Arvixe kjører «R1Soft backup» en gang i uka som jeg personlig ikke har tilgang til, og denne er vel tilnærmet ubrukelig for meg uansett. Kan heller ikke vente i opptil mer enn en uke på backup.

 

Jeg er bare en liten utvikler, og kan ikke ta meg råd til en tredjeparts-backup-løsning som koster flere tusen kroner. :(

 

På PC-en hjemme har jeg fra før av følgende betal-programmer:

  • Acronis True Image 2014
  • Paragon Hard Disk Manager 14 Suite

 

Takk for all hjelp dere kan tilby!

Endret av ahw_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar, men dessverre. Jeg forstår fremgangsmåten som forklares der, men siden jeg har en VPS er det ikke så enkelt som jeg skulle ønske. Har forresten ikke cPanel på Windows, men WebsitePanel, og egentlig bruker jeg det ikke engang.

 

Det blir for risikabelt og mye jobb for meg å passe på at jeg manuelt tar backup av alle nettsidene i IIS og Apache, alle MySQL- og MS SQL-databasene og brukere, e-postene og instillingene i hMailServer, DNS-konfig i BIND, evt. andre programmer, osv. Det er mye jeg ikke har full peiling på, og vil risikere å miste viktige ting og lage rot hvis jeg ikke får med alt første gangen.

Endret av ahw_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...