Gå til innhold

Neste år vil Windows 10 lastes ned automatisk på PC-en din


Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Når ikke win 10 akseptere alle typer CPU som Win 7 kjører på, vil det bli problemer. Har i dag win 7 ultimat og PCen er meget stabil. Jeg får beskjed fra ikonet ned på skjermen at min CPU ikke passer for win 10.

Hvilket "program" er  som opplyser deg om at CPU typen ikke passer for win 10 ?

 

driver oppdateringen og maser om at du bør oppgradere ?

Lenke til kommentar

Når ikke win 10 akseptere alle typer CPU som Win 7 kjører på, vil det bli problemer. Har i dag win 7 ultimat og PCen er meget stabil. Jeg får beskjed fra ikonet ned på skjermen at min CPU ikke passer for win 10.

 

Så lenge du har en cpu som støtter 64 bit så vil jeg nok tro at den vil fungere også på Windows 10 , faktisk så ser det ut som de fleste cpu'ene greier windows 7 også vil greie 10 uten problemer da sistenevnte behøver mindre datakraft.

 

Spesifikasjoner på maskinen din?

Lenke til kommentar

 

Når ikke win 10 akseptere alle typer CPU som Win 7 kjører på, vil det bli problemer. Har i dag win 7 ultimat og PCen er meget stabil. Jeg får beskjed fra ikonet ned på skjermen at min CPU ikke passer for win 10.

 

Så lenge du har en cpu som støtter 64 bit så vil jeg nok tro at den vil fungere også på Windows 10 , faktisk så ser det ut som de fleste cpu'ene greier windows 7 også vil greie 10 uten problemer da sistenevnte behøver mindre datakraft.

 

 

Det har også vært rapportert om en bug i "Get Windows 10" som flagger enkelte CPU'er som ikke kompatible med Windows 10 selv om de i virkeligheten er det, men den buggen skal ha blitt fikset gjennom oppdateringer nå.

 

Det kan også være at BIOS-settinger "står i veien";

https://www.infopackets.com/news/9619/how-fix-cpu-not-compatible-windows-10-error

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...