Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dine opplevelser på byen alene


Anbefalte innlegg

Jeg skal begynne å gå på byen alene etter eksamensperioden som er nå,så er interessert i andres historier på byen alene for å utviklet et litt større sosialt nettverk ettersom jeg begynner å miste kontakt med de jeg allerede kjenner og orker ikke å vente på å bli kontakta mer . Fra alt som om du ble kjent med nye mennesker? Drakk du mye? Hvordan var kvelden? Var det god stemning blant folk? Var folk imøtekommende? Hygget du deg? Alle slike ting,hadde vært interessant å høre.



Anonymous poster hash: 528b1...b92
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror dette bare funker for noen få. La oss si 5 %. Hovedproblemene:

 

1) Du blir fort sett på som en raring, som er ute alene. Kanskje er du alene ute fordi du er en venneløs raring, det vet man ikke. Du starter på minussiden.

 

2) Folk er mest opptatt av eksisterende venner og er ofte ikke så gira på å finne på noe med nye mennesker eller å få nye venner. Det er først og fremst de som føler seg litt ensomme som er åpne for det, pluss en veldig liten andel som er inkluderende og liker å bli kjent med nye mennesker (lykke til med å finne noen som tilhører denne gruppen).

 

3) Mennesker av samme kjønn kan se på deg som en konkurrent. Mennesker av motsatt kjønn kan misforstå og tro at du vil prøve å sjekke dem opp, når du kanskje bare ville prate, bli kjent og ha det gøy.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

det kan være artig det, å være på byen alene. men hvis du vil bli kjent med folk, så nytter det ikke å være en stille og sjenert person som bare sitter i et hjørne på baren. du må være litt frampå, og ta kontakt med de du synes virker intressante. du merker fort om de er interesserte i å prate med deg eller ikke.

Lenke til kommentar

Jeg er en av de som ikke har alt for mange venner, så jeg går ofte ut på byen alene. Jeg møter oftest kjente der (tidligere klassekamerater etc.) som jeg henger med hele kvelden. Så for meg går det fint an å gå på byen alene, ettersom jeg oftest ikke ender opp alene.

Lenke til kommentar

Da jeg var student og aktiv på Studentersamfundet kunne jeg fint stikke ned til Samfundet en lørdagskveld jeg ikke hadde noe bedre å ta meg til. Møtte alltid kjentfolk og var aldri alene ute sånn sett. Men å dra på et helt tilfeldig sted fungerer bare ikke for min del. På ordinære utesteder er det vanskelig å komme inn i fremmede vennegjenger, og hvis man er alene der uten å kjenne noen fra før ender man stort sett også opp alene. Hvis jeg ikke har noen å dra ut med tar jeg heller en rolig kveld hjemme.

Lenke til kommentar

Jeg er en av de som ikke har alt for mange venner, så jeg går ofte ut på byen alene. Jeg møter oftest kjente der (tidligere klassekamerater etc.) som jeg henger med hele kvelden. Så for meg går det fint an å gå på byen alene, ettersom jeg oftest ikke ender opp alene.

 

Men hvis det ikke er stor sjanse for å møte på noen kjente, da sliter man.

Lenke til kommentar

Har vært på noen konserter alene, og har blitt kjent med folk. Har vært mye dansing så lett å komme kontakt med folk. Har møtt folk på busser (når jeg har vært på byen) og over alt. Det er godt mulig å gå alene. Bare ikke vær redd for å være den som tar kontakt. For hva har du egentlig å tape?  :)

Endret av Olabukse3
Lenke til kommentar

Men hvis det ikke er stor sjanse for å møte på noen kjente, da sliter man.

Det å gå ut alene på byen i en storby som Oslo i håp om å møte kjentfolk blir litt som å tro på julenissen. Klart, man kan være heldig, men sjansen for å møte på noen man kjenner er ikke veldig stor. Som sagt over, da er det nesten bedre å bli hjemme. Hvis ikke jeg har noen å dra ut med, er det bare bortkastet tid og penger å dra seg ned til sentrum for kanskje å møte noen.

Lenke til kommentar

Eg er ein utadvendt person som nyter å gå på byen aleina, spesielt i ukjente byer/land.

 

Eg har aldri hatt som formål å skapa større sosialt nettverk.

 

Det som er interessant er når eg kommer i snakk med folk, som oftest starter med ein enkel kommentar på noko som skjer rundt meg i bestillingsøyeblikket henslengt over bardisken! Stemningen ender alltid bra, enten er det ein rask samtale før den avbrytes, eller så er du plutselig invitert bort på eit bord ilag med 4 andre du aldri har sett før, spenning!

 

I og med at eg ikkje er ute etter venner så har eg det fantastisk kjekt når eg kan vera kven eg vil. Gud veit kor mange forskjellige yrkestittler eg har snakka på meg.

 

På ei anna side så lika eg å vera raringen i hjørna som bare nyter å vera aleina, observere andre, lage mine egne tanker om dei eg ser.

 

Så om du er ute for å utvida kretsane dine, då vil eg anbefala å gjera det i ein annan arena. Du vil vel ikkje treffa på ein slik som meg? Ein ensom tannlege med utdanning frå Tyskland, taxisjåføren som hovedsakelig jobber i nordsjøen eller kanskje bare ein over snittet lei ungdomskulelærer som avskyr ufordragelig ungdom? For slike som meg møter du ikkje dagen derpå..

 

Lykke til med det du enn jakter på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg er en av de som ikke har alt for mange venner, så jeg går ofte ut på byen alene. Jeg møter oftest kjente der (tidligere klassekamerater etc.) som jeg henger med hele kvelden. Så for meg går det fint an å gå på byen alene, ettersom jeg oftest ikke ender opp alene.

 

Men hvis det ikke er stor sjanse for å møte på noen kjente, da sliter man.

 

 

Fordelen med å bo i en liten by.

Lenke til kommentar

 

Vel der gikk den ideen til helevete. Takk for ærligheten

 

Ikke hør på disse som sier det ikke går. De er ikke utadvent nok. Du SKAL prøve dette minst 5 ganger før du kommer til en konklusjon!! Dette er jo for ditt eget beste.

 

Se her. Du går ut, gjerne så tidlig som kl. 22:00. Finn deg en populær bar. Kjøp deg en øl. Ta deg en runde rundt i baren. Se etter den eller de gjengene som sitter å ler og koser seg. De er i godt humør, og stort sett vil alle ønske deg velkommen om du spør om du kan sette deg ned med dem i mens du venter på din kompis. De trenger tross alt ikke vite at du faktisk er på byn alene. 

 

Når du så spør om du kan slå deg ned, si gjerne at det er fordi det ser ut som om de er en kul/morsom/fet/gøyal gjeng da de ler og koser seg. Det er et kompliment til hele gjengen, og alle liker å få komplimenter. Du har allerede + i boken deres.

 

Og skulle de senere spørre "hvor faen blir kompisen din av?", så sier du bare at "nei, han kunne ikke komme allikevel. Han ble stuck på vors pga. en tredje drita kompis". De har ingen grunn til å ikke tro på deg, så det har ikke så mye å si hva du svarer. Sim-sala-bim; du har en gjeng å henge med. Det er ikke sikkert dere "klikker", så da er det bare å stikke og finne noen nye folk å chille med på samme måte. 

 

Dette er bare et eksempel. Det finnes utrolig mange, enkle måter å komme i kontakt med andre mennesker på. Dette er bare for å hjelpe deg i gang med den aller første "alenekvelden" på byn. Det er ukomfortabelt de første gangene. Du havner helt ut av komfortsonen, men tro meg, når du har gjort det et par ganger så er du en helt annen person i sosiale sammenhenger. 

Sier det igjen; ikke trekk deg, du SKAL ut på byn alene!

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

 

Vel der gikk den ideen til helevete. Takk for ærligheten

 

Ikke hør på disse som sier det ikke går. De er ikke utadvent nok. Du SKAL prøve dette minst 5 ganger før du kommer til en konklusjon!! Dette er jo for ditt eget beste.

 

Se her. Du går ut, gjerne så tidlig som kl. 22:00. Finn deg en populær bar. Kjøp deg en øl. Ta deg en runde rundt i baren. Se etter den eller de gjengene som sitter å ler og koser seg. De er i godt humør, og stort sett vil alle ønske deg velkommen om du spør om du kan sette deg ned med dem i mens du venter på din kompis. De trenger tross alt ikke vite at du faktisk er på byn alene. 

 

Når du så spør om du kan slå deg ned, si gjerne at det er fordi det ser ut som om de er en kul/morsom/fet/gøyal gjeng da de ler og koser seg. Det er et kompliment til hele gjengen, og alle liker å få komplimenter. Du har allerede + i boken deres.

 

Og skulle de senere spørre "hvor faen blir kompisen din av?", så sier du bare at "nei, han kunne ikke komme allikevel. Han ble stuck på vors pga. en tredje drita kompis". De har ingen grunn til å ikke tro på deg, så det har ikke så mye å si hva du svarer. Sim-sala-bim; du har en gjeng å henge med. Det er ikke sikkert dere "klikker", så da er det bare å stikke og finne noen nye folk å chille med på samme måte. 

 

Dette er bare et eksempel. Det finnes utrolig mange, enkle måter å komme i kontakt med andre mennesker på. Dette er bare for å hjelpe deg i gang med den aller første "alenekvelden" på byn. Det er ukomfortabelt de første gangene. Du havner helt ut av komfortsonen, men tro meg, når du har gjort det et par ganger så er du en helt annen person i sosiale sammenhenger. 

Sier det igjen; ikke trekk deg, du SKAL ut på byn alene!

 

 

Drikker ikke azz men tipper det gir samme faen, IsKaffe Zero har jeg sett har samme effekt på meg som alkohol har på andre så kan bare dytte i meg de før jeg går ut. Høres jævlig fucka ut nå,but it is the truth

Lenke til kommentar

 

 

Vel der gikk den ideen til helevete. Takk for ærligheten

 

Ikke hør på disse som sier det ikke går. De er ikke utadvent nok. Du SKAL prøve dette minst 5 ganger før du kommer til en konklusjon!! Dette er jo for ditt eget beste.

 

Se her. Du går ut, gjerne så tidlig som kl. 22:00. Finn deg en populær bar. Kjøp deg en øl. Ta deg en runde rundt i baren. Se etter den eller de gjengene som sitter å ler og koser seg. De er i godt humør, og stort sett vil alle ønske deg velkommen om du spør om du kan sette deg ned med dem i mens du venter på din kompis. De trenger tross alt ikke vite at du faktisk er på byn alene. 

 

Når du så spør om du kan slå deg ned, si gjerne at det er fordi det ser ut som om de er en kul/morsom/fet/gøyal gjeng da de ler og koser seg. Det er et kompliment til hele gjengen, og alle liker å få komplimenter. Du har allerede + i boken deres.

 

Og skulle de senere spørre "hvor faen blir kompisen din av?", så sier du bare at "nei, han kunne ikke komme allikevel. Han ble stuck på vors pga. en tredje drita kompis". De har ingen grunn til å ikke tro på deg, så det har ikke så mye å si hva du svarer. Sim-sala-bim; du har en gjeng å henge med. Det er ikke sikkert dere "klikker", så da er det bare å stikke og finne noen nye folk å chille med på samme måte. 

 

Dette er bare et eksempel. Det finnes utrolig mange, enkle måter å komme i kontakt med andre mennesker på. Dette er bare for å hjelpe deg i gang med den aller første "alenekvelden" på byn. Det er ukomfortabelt de første gangene. Du havner helt ut av komfortsonen, men tro meg, når du har gjort det et par ganger så er du en helt annen person i sosiale sammenhenger. 

Sier det igjen; ikke trekk deg, du SKAL ut på byn alene!

 

 

Drikker ikke azz men tipper det gir samme faen, IsKaffe Zero har jeg sett har samme effekt på meg som alkohol har på andre så kan bare dytte i meg de før jeg går ut. Høres jævlig fucka ut nå,but it is the truth

 

Anonymous poster hash: 528b1...b92

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...