Gå til innhold

[Løst] Nye Vifter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du må jo gjerne si noe om hva du skal bruke dem til.

 

Hvis dette er til en radiator eller heatsink så er det greie vifter. Er det for luftflyt i kabinettet er det ikke optimalt valg.

 

Viftene er jo lekre de, med forskjellige farger. Gode lager er det, og anti-vibrasjon i hjørnene. 

Skal du ha dem på en radiator så kan du nok trygt kjøpe de.

Lenke til kommentar

Du må jo gjerne si noe om hva du skal bruke dem til.

 

Hvis dette er til en radiator eller heatsink så er det greie vifter. Er det for luftflyt i kabinettet er det ikke optimalt valg.

 

Viftene er jo lekre de, med forskjellige farger. Gode lager er det, og anti-vibrasjon i hjørnene. 

Skal du ha dem på en radiator så kan du nok trygt kjøpe de.

skal bruke 2 till http://www.coolerkit...40mm-5998p.html    og 1 i kabinettet

Lenke til kommentar

Ville anbefalt https://www.komplett.no/product/779024/datautstyr/vifterkjlingvannkjling/vifter/noctua-nf-s12a-uln-120mm-viftefor å ha i kabinettet, og https://www.komplett.no/product/656781/datautstyr/vifterkjlingvannkjling/vifter/noctua-nf-f12-pwm-120mm-vifte for radiator. Har selv hatt disse. Tilnærmet ingen støy og god luftflyt.

 

Generelt alt fra Noctua er veldig bra. Bakdelen er at de ikke ser spesielt fine ut, avhengig av øyet som ser.

Lenke til kommentar

Kjølepasta utgjør svært liten forskjell, men har selv brukt https://www.komplett.no/product/460665/datautstyr/vifterkjlingvannkjling/kjlepastalim/noctua-nt-h1-kjlepastapå mange forskjellige builds og er veldig fornøyd med den. Mener jeg så en "benchmark" av den for en stund siden hvor den var blant top 2 kjølepasta av de som var testet, hvor forskjellen mellom de var 1-2 grader fra sisteplass til førsteplass.

Lenke til kommentar

Kjølepasta utgjør svært liten forskjell, men har selv brukt https://www.komplett.no/product/460665/datautstyr/vifterkjlingvannkjling/kjlepastalim/noctua-nt-h1-kjlepastapå mange forskjellige builds og er veldig fornøyd med den. Mener jeg så en "benchmark" av den for en stund siden hvor den var blant top 2 kjølepasta av de som var testet, hvor forskjellen mellom de var 1-2 grader fra sisteplass til førsteplass.

ok takk for svar

Lenke til kommentar

Bare bruk kalkulatoren som jeg linker til på toll.no. Velg elektriske produkter, legg inn prisen fra handlekurven hos coolerkit i det første feltet, og 110Kr i porto i neste felt. Velg den valutaen som du betaler i, det blir vel NOK når du er inne på .no domenet.

 

Men, bare av nysgjerrighet, hva er grunnen til at du skal ha det kittet, og de viftene?

Lenke til kommentar

Bare bruk kalkulatoren som jeg linker til på toll.no. Velg elektriske produkter, legg inn prisen fra handlekurven hos coolerkit i det første feltet, og 110Kr i porto i neste felt. Velg den valutaen som du betaler i, det blir vel NOK når du er inne på .no domenet.

 

Men, bare av nysgjerrighet, hva er grunnen til at du skal ha det kittet, og de viftene?

jeg har lyst på vannkjøling i stedet for luft kjøling og viftene er sånn eksta hvis jeg trenger nye vifter men viftene venter jeg med og hvis jeg trenger nye så skal jeg karnse kjøpe sånne

Lenke til kommentar

Bare bruk kalkulatoren som jeg linker til på toll.no. Velg elektriske produkter, legg inn prisen fra handlekurven hos coolerkit i det første feltet, og 110Kr i porto i neste felt. Velg den valutaen som du betaler i, det blir vel NOK når du er inne på .no domenet.

 

Men, bare av nysgjerrighet, hva er grunnen til at du skal ha det kittet, og de viftene?

hvorfor spør du?

Lenke til kommentar

 

OK, jeg mente spesifikt akkurat det kittet. Om du har lest en test som sier at det er testvinner eller noe sånt. Det er jo en haug av vannkjølings kit du kan kjøpe billigere fra norske butikker.

har sett mange revive eller ka det heita at den er bra og sånt og jeg tenkte karnse jeg skal kjøpe meg en sånn

 

 

Jeg personlig ville aldri kjøpt et slikt kit fra utlandet. Du er mye bedre beskyttet om du handler i Norge. For eksempel er det slik at forbrukerkjøpsloven fastslår at om en komponent ryker, så har du også rett til å få ikke bare ny komponent, men også nye komponenter som den komponenten ødela. Litt rotete forklart, men i praksis med vannkjølings-kit: Om radiatoren lekker vann ned i datamaskinen, og ødelegger skjermkort og hovedkort for eksempel. Da har du krav fra der du handlet, i Norge vel og merke, på nytt vannkjølings-kit og nytt skjermkort og hovedkort. Det kommer du aldri til å få fra coolerkit, da de er en dansk butikk. Når de selger til Norge har du riktignok krav på det fra de også, men lykke til sier jeg da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...