Gå til innhold

Stor forskjell mellom en 50Hz TV og en 100Hz TV?


Anbefalte innlegg

Hei, er på utkikk etter en billig TV til hybelen.

 

Absolutte krav er: 

Størrelse 38-42 tommer.

Under 4000 kr.

 

I tillegg til dette prøver jeg å finne en TV som har 100 Hz, eller hvertfall mer enn 50 Hz.

 

Finner masse TVer som er 50 Hz men som produsenten har sin egen måling for Hz og kaller den 100 Hz. F.eks. LG sine 50Hz TVer står det 100Hz MCI på... Tilsvarende står på Sony og Samsung sine TVer også. 

 

Spørsmålet mitt er, er det noen forskjell på disse 100Hz MCI, og en 50Hz TV? Vil man fortsatt se at ting hakker, som jeg kan se på en 50Hz TV? 

 

Takk

 

EDIT: Her er det jeg snakker om, hvis du ikke forsto: http://www.rtings.com/tv/learn/fake-refresh-rates-samsung-clear-motion-rate-vs-sony-motionflow-vs-lg-trumotion

Endret av EmilHen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man merker forskjell ja, det er derfor man spør om panel-hz og ikke bryr seg om juske-hz når man skal kjøpe. 

 

Selv så hir 50hz panel-hz meg hodepine.

Hvitt flimrer, rulletekst hakker og sidebevegelser hakker i trappetrinn. 

Finner man noen billige TVer som er 100 Hz da? 

Lenke til kommentar

Har kjøpt 2-3 tver i år i "billigste, men bra" 

Kravene mine var full hd og 100hz på panelet, da ble det LG32LF650V i den størrelsen til 4999 ( i august) 

 

Grundig full hd i den størrelsen , men 50hz som hakker litt kosta da 2999 (32vle5520bn) 

og det billigste jeg fant som er 50hz og jukse 100 , og hd-klar, eletra led32stompa til 1499 i august, den hadde siste 4 kundene angret innen en uke 

 

Du skal jo opp i pris, vil tippe en 5500-6000kr 

Du burde søke 100hz, full hd og evt wifi

 

Si fra om du ikke finner, så kan jeg stikke innom x-jobben hvor vi selger tver og spørre hva det billigste i dagens marked er , med de kravene 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...