Gå til innhold

RYKTE: YouTube vil annonsere betaltjeneste i morgen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor betale? For å kunne se lengere 4k\8k filmer?

 

Får man raskere hastigheter ved å betale?

 

For mye av problemet med youtube er noen legger filmer man vil se, men får feilmelding" Denne videoen har blitt fjernet på grunn av brudd på opphavsretten"

 

Mye filmer er også dårlig oppløsning vises kun 1\4 av skjermen.

Lenke til kommentar

Så du tror det er slik eneste grunn for å betale for youtube er for å slippe reklame?

 

Kan være enig i det angående i dag, er mye filmer som er langt unna 720P bildekvalitet og er laget med mobiltelefon av gammel årgang.

 

Youtube har sist jeg sjekket på coax, dårlig opplastinghastighet, tar flere timer å laste opp en liten film på 50 MB til eget bruk.

 

Om youtube vil konkurere mot netflix 4k er jeg villig å betale, hvis ikke, er det bortkastet penger.

 

Her er noen eksempler hvorfor youtube er dårlig:

https://www.youtube.com/watch?v=N3h0-_qDSSo

 

 

Si meg hvorfor jeg skulle betale for dette?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Reklamen kan jeg leve med så lenge det ikke er slik som på VGTV der det gjerne er en 1 minutt snutt før du endelig får se en 10 sekunds video.

 

Har aldri lastet opp noe til Youtube, men det er mulig at det har blitt bedre. Har hørt mange som bruker flere timer før videoen er på plass.

 

Vil heller ønske å abonere på de kanalene jeg liker, litt slik som twitch enn å betale 100kr mnd for tjenesten i seg selv.

Lenke til kommentar

VGTV er helt elendig tjeneste, selv på 100-500 mbit linje.

Tar jo evigheter å se en film, er tåplig å bruke flash eller silverlight for å vise film. Skulle tro man sitter på en 10 mbit trådløs mobil.

 

Der er youtube suverien.

 

http://www.ebay.com/itm/Best-Of-4K-UHD-Impressions-Blu-ray-New-Sealed-/301726798143?hash=item464051913f:g:OqUAAOSwDNdVgeWe

 

Om slike filmer blir tilgjengelig på youtube, skulle jeg gjerne betalt, da det ofte er små filmklipp 1-5 minutter på 4k.

Men tror det vil kreve fiber på 500 mbit ikke coax. Er litt usikker på 8k om man ikke vil tape for mye bildekvalitet.

 

Så godt mulig dyrere filmer i 4k\8k sier jeg ja takk å betale youtube for.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

VGTV er helt elendig tjeneste, selv på 100-500 mbit linje.

Tar jo evigheter å se en film, er tåplig å bruke flash eller silverlight for å vise film. Skulle tro man sitter på en 10 mbit trådløs mobil.

 

Der er youtube suverien.

 

http://www.ebay.com/itm/Best-Of-4K-UHD-Impressions-Blu-ray-New-Sealed-/301726798143?hash=item464051913f:g:OqUAAOSwDNdVgeWe

 

Om slike filmer blir tilgjengelig på youtube, skulle jeg gjerne betalt, da det ofte er små filmklipp 1-5 minutter på 4k.

Men tror det vil kreve fiber på 500 mbit ikke coax. Er litt usikker på 8k om man ikke vil tape for mye bildekvalitet.

 

Så godt mulig dyrere filmer i 4k\8k sier jeg ja takk å betale youtube for.

 

Ser på noen på youtube som laster opp i 4k. Fungerer greit på jobben med 100/100 i skrivende stund, men hjemme på 30/5 synes jeg ikke det går så bra, men mulig samme syndrom som Youtube hadde i starten av 1080p :)

Godt mulig at nyere og bedre kompremeringsalgoritmer vil hjelpe på her.

 

 

Reklamen kan jeg leve med så lenge det ikke er slik som på VGTV der det gjerne er en 1 minutt snutt før du endelig får se en 10 sekunds video.

Eller at reklamen vises ypperlig mens videoen etterpå ikke vil spilles av...

 

 

Ivertfall på mobil. Reklamen fungerer ypperlig, men når det du faktisk vil se kommer er kvaliteten og hastigheten rævva.

Noe sier meg at båndbredden er større for reklamene :p

Lenke til kommentar

Hvorfor betale? For å kunne se lengere 4k\8k filmer?

 

Får man raskere hastigheter ved å betale?

 

For mye av problemet med youtube er noen legger filmer man vil se, men får feilmelding" Denne videoen har blitt fjernet på grunn av brudd på opphavsretten"

 

Mye filmer er også dårlig oppløsning vises kun 1\4 av skjermen.

 

 

 

Si meg hvorfor jeg skulle betale for dette?

Er du morsom? Den serien du linker til og filmene du snakker om er piratkopierte og er ikke lov å ha på YouTube. De lager filmene 1/4 av skjermen slik at YouTubes automatiske system for gjenkjenning av media ikke fungerer. 

 

Og at The Walking Dead-videoen ikke fungerer er ikke YouTube sin feil, men de som lager The Walking Dead (som tydeligvis prøver å begrense kundebasen sin).

Lenke til kommentar

 

VGTV er helt elendig tjeneste, selv på 100-500 mbit linje.

Tar jo evigheter å se en film, er tåplig å bruke flash eller silverlight for å vise film. Skulle tro man sitter på en 10 mbit trådløs mobil.

 

Der er youtube suverien.

 

http://www.ebay.com/itm/Best-Of-4K-UHD-Impressions-Blu-ray-New-Sealed-/301726798143?hash=item464051913f:g:OqUAAOSwDNdVgeWe

 

Om slike filmer blir tilgjengelig på youtube, skulle jeg gjerne betalt, da det ofte er små filmklipp 1-5 minutter på 4k.

Men tror det vil kreve fiber på 500 mbit ikke coax. Er litt usikker på 8k om man ikke vil tape for mye bildekvalitet.

 

Så godt mulig dyrere filmer i 4k\8k sier jeg ja takk å betale youtube for.

 

Ser på noen på youtube som laster opp i 4k. Fungerer greit på jobben med 100/100 i skrivende stund, men hjemme på 30/5 synes jeg ikke det går så bra, men mulig samme syndrom som Youtube hadde i starten av 1080p :)

Godt mulig at nyere og bedre kompremeringsalgoritmer vil hjelpe på her.

 

 

Sitter selv hjemme med en 30/10 linje (33/11) og har 0 problemer med å se 4k fra youtube.

Lenke til kommentar

 

Si meg hvorfor jeg skulle betale for dette?

Er du morsom? Den serien du linker til og filmene du snakker om er piratkopierte og er ikke lov å ha på YouTube. De lager filmene 1/4 av skjermen slik at YouTubes automatiske system for gjenkjenning av media ikke fungerer. 

 

Og at The Walking Dead-videoen ikke fungerer er ikke YouTube sin feil, men de som lager The Walking Dead (som tydeligvis prøver å begrense kundebasen sin).

 

Siden mye av filmene særlig hercules er umulig å få tak i med mindre man klarer å få de brukt på DVD.

 

Det er jo litt rart, at youtube ikke fjerner de? Vet det har også skjedd.

Eller finner en løsning mot filmprodusentene, siden er lei på bruke VPN for å kunne se filmer, hvorfor skal man betale dobbelt både betale youtube og betale VPN levrandøren også bredbåndlevrandøren i tillegg?

 

Burde finnes bedre løsning en det, eller handler dette om kun å se ting uten reklame? Man gjør fremdeles noe ulovlig å se filmer som er lastet opp er piratkopier?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Siden mye av filmene særlig hercules er umulig å få tak i med mindre man klarer å få de brukt på DVD.

 

Det er jo litt rart, at youtube ikke fjerner de? Vet det har også skjedd.

Eller finner en løsning mot filmprodusentene, siden er lei på bruke VPN for å kunne se filmer, hvorfor skal man betale dobbelt både betale youtube og betale VPN levrandøren også bredbåndlevrandøren i tillegg?

 

Burde finnes bedre løsning en det, eller handler dette om kun å se ting uten reklame? Man gjør fremdeles noe ulovlig å se filmer som er lastet opp er piratkopier?

 

 

Grunnen til at de fortsatt er på YouTube vil jeg tro er enten A: At YouTubes algoritme for å finne filmer ikke finner de når de er 1/4 del av videoen, eller B: At de som lagde filmene/seriene ikke orker å bruke tid og penger på å jage piratkopierte versjoner av de. Hvis filmene er såpass gamle eller lite populære så tjener de sikkert ikke noe på å fjerne ulovlige versjoner da ingen blir å betale for de uansett (med mindre de går under Netflix etc).

 

Å betale på YouTube kan gi tilgang til begrenset innhold (mest sannsynlig ikke filmer, men rene YouTube-videoer) og også slippe reklame. 

 

Vil han se filmer så får man bruke strømmetjenester som er rettet mot filmer og serier. Google har også egen filmleie-tjeneste.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...