Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

hvorfor vil hun ikke gjøre det offisielt?


Anbefalte innlegg

Kompisen min har fått seg kjæreste en stund tilbake og jenta hans vil ikke gå ut offisielt på Facebook men vi skjønner ikke helt hvorfor hun ikke vil det.

De har vært sammen 3-4måneder. Jenta har aldri hatt kjæreste før og kompisen har hatt 2 før. Noen som har kanskje noen generelle grunner for det er? Jeg diskuterer det som kommer opp, selv om det høres irrelevant ut.

Jenta er 19. Veldig pen søt jente. Veldig smart, veldig stille og rolig. Hun sier lite men liker seg i arm kroken til sin langt mer karismatiske kjæresten sin, som ikke er den smarteste nøtta. Men har er veldig kjekk uredd og kraftig personlighet. Han er generelt sett en praktiker, og jeg må si de utfyller seg veldig, de har forskjellige hobbier, men deler gaming hobby sammen. Men det virker som om de er veldig interessert i hverandres hobbier, og kan sitte å diskutere det. Siden jenta er veldig usikker er det som hun blir mer sikker på praktiske ting når han og hun prater sammen. Han er jo alltid fassinert av alle de rare tingene han ikke kan som hun kommer med.

EDIT:. hun vil ikke gjøre det offisielt generelt virker det. Hun sier det ikke til noen som foreldre, eller venner eller lignende. ^^

Endret av Andysowhatgg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mest sannsynlig frykt for å bli dømt i en eller annen retting av folk på FB.

Det kan være familiemedlem, sjalusi blant venner, eller kanskje hun er glad i oppmerksomhet fra gutter, og ønsker ikke å miste det når de ser at hun ikke lenger er singel. Hvem vet. I slike situasjoner er det ok å spørre.

 

Uansett er det viktigste at begge er klar over hvor de står sammen i "forholdet", at det er eksklusivt og ikke en vi-er-ikke-offisielt-sammen-så-jeg-kan-ligge-med-andre type forhold. 

Lenke til kommentar

Mest sannsynlig frykt for å bli dømt i en eller annen retting av folk på FB.

Det kan være familiemedlem, sjalusi blant venner, eller kanskje hun er glad i oppmerksomhet fra gutter, og ønsker ikke å miste det når de ser at hun ikke lenger er singel. Hvem vet. I slike situasjoner er det ok å spørre.

 

Uansett er det viktigste at begge er klar over hvor de står sammen i "forholdet", at det er eksklusivt og ikke en vi-er-ikke-offisielt-sammen-så-jeg-kan-ligge-med-andre type forhold. 

Ja, jeg korigerte megselv. Hmm, der sier du noe. Kanskje ikke hun vil ha noe bindene? ^^ Nå står jeg som tredje part her så, litt vanskelig å si. Men jeg skal prate med kompisen min utover dagen :) Kanskje han kommer selv og diskuterer.

 

Eg ser ikkje heilt problemet, men spør ho dersom det er så viktig?

 

Facebook er for øvrig ikkje ei offisiell oppslagstavle for livet. Det er lov å respektere at ikkje alle vil bruke det på den måten.

 

 

Så statusen på FB er kjempeviktig og det som er offisielt altså?

 

I så fall vil jeg anbefale å spørre henne om dette - ikke alle andre.

La meg korrigere meg selv. Hun vil ikke ta det offisielt på noe som helst plan. Ikke bare på facebook. Men også ovenfor foreldre osv. Hun sier ting som, de vet at vi er sammen, de forstår at vi er sammen. Men hun sier det ikke direkte, sånn at det slepper å være noe gjetting rundt temaet. 

Lenke til kommentar

Status på facebook er en statement på at man er usikker og vil prøve å hindre andre ifra å ta kontakt med sin kjæreste. Man prøver å "brande" vedkommende med "forhold".... jeg har aldri hatt status på facebook i noen av mine forhold og kommer aldri til å ha det heller. Dem som skal vite at du har kjæreste som venner og familie vet det, resten av verden trenger ikke vite det. Ikke vær en needy liten bitch som sutrer og er sjalu fordi dama ikke vil brette ut livet sitt på facebook. Fornuftig av henne spør du meg. 

 

 

 

Nå står jeg som tredje part her så, litt vanskelig å si.

tips: ikke stå som tredjepart til noe sånt, hvis en kompis av deg begynner å "prate om forholdet og hva du synes" sier du bare "er det du som er dama i forholdet? hold kjeft om sånt til kompiser for alltid"

Endret av Henrik2k
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig med Henrik. Men dette kommer nok an på aldersgrupper. Er selv 24 og har ikke hørt om noen som er i et forhold, men ikke har "i et forhold" som sivilststus på facebook. Unntaket er de som rett og slett ikke har facebook konto. Det er allikevel sant som han sier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...