Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NÅ blir jeg irritert på Kvalito


Anbefalte innlegg

har 2.3 Mbit sdsl fra kvalito. Det er den mest ræva linja jeg har hatt noen gang. Den er rett og slett ubrukelig. Detter ut av Ao med jevne intervaller og ping-tracer viser at noen har gjort en ubrukelig jobb på routing siden inne hos Kvalito.

 

Kim Og Kai, som er "sjefer" for Kvalito, er ubrukelige. Noe som gjenspeiles i stort sett hele bedriften. Supporten virker ikke og det er ingen som egentlig ikke har helt kontroll. kai og Kim, skyver manglende kompetanse og kontroll over på alle andre og skylder på dem som skulle finne på å ha noe med dem å gjøre.

Jeg bestilte linja mi 26 September. Fikk`n levert 2 desember. Jeg fikk`n levert etter å ha fått igang Telenor _selv_. Kvalito, klarte det ikke.

 

Ringte inn og ville ha leveringsbekreftelse. Fik Kai eller Kim på tråden. Husker ikke hvem av dem det var. Han lo av meg. Det var ikke mulig det. Det var med telenor vi hadde med å gjøre. Så en bekreftelse på iinstallasjonsdato kunne jeg bare glemme. Skjønner at Telenor har sitt å slit med, men om dette er det Kai, eller Kim mener er måten å takle kunder på, tviler jeg på at det er _disse_ menneskene som kommer til å trone på toppen. Ender vel heller i retten tenker jeg...

 

man får ikke svar på de mailer som sendes inn. Det er ingen oppfølgning av problemene dine. Det virker ikke som om det er noen som er i stand til å løse dem heller. Etter å ha snakket med Kai på telefonen sitter jeg igjen med et inntrykk av at mannen overhode ikke har forstand på hva det er hva holder på med. Dritt slenges om Telenor og Bravida og i hue og ræva. Det sitter løst. Men Kvalito er det ikke noe galt med. Det eneste jeg har hørt fra dem etter at linja har kommet opp med kun min hjelp. Er en faktura. Sendt på mail. som jeg aldri har bestilt.

 

 

Har fått høre at disse serverene som ble stjålet inne hos dem ble stjålet av en tidl. Ansatt. Fikk vite det av "supporten" på kvalito. Hva sier det om de som er ansatt der? Hvilke forhold er det inne på et av denne "Isp`s" større kontor?

En kompis av meg som sliter som et Ass med kvalito, var inne og henta nytt modem da den dritten han fikk ikke funka.. (de ville ha porto for det. Han _kjørte_ inn og henta det ) Etter det han kunne fortelle så det jævlig ut derinne.. Akkurat som har hadde trodd at det så ut inne på kontorene til en skikkelig kåbbåi-bedrift!

 

Kvalito er ikke ute etter å selge deg et godt produkt. De er ute etter å lure deg. Jeg angrer som en hund på at jeg klarte å rote meg borti Kai og Kim. Jeg angrer som en hund... Det værste jeg væit er å måtte ha med drittsekker å gjøre.

Har opplevd mye av det du nevner. Du er ikke alene, hvis det kan være noe trøst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor skal jeg begynne.... Er rett og slett blitt så oppgitt og maktesløs over mine erfaringer med Kvalito at jeg ikke har noe særlig energi igjen.... :no:

 

Det begynnte bra for ca. 2 måneder siden.

Bestillte 1 MBIT SDSL linje, Billion modem og installasjon fra Kvalito på internet og fikk bekreftet bestilling. Etter å ha purret på de pr. telefon noen ganger fikk jeg ingen installasjonsdato. Men til slutt kom det et brev i posten en lørdag som sa at installastør kom tirsdag, 3 dager etter. Dette var ca. 4-5 uker etter jeg bestillte. Jippi, tenkte jeg. Det stod også i brevet at modem skulle sendes, men dersom dette ikke var mottat noen dager før installasjon måtte jeg ringe.

 

Mandag morgen ringte jeg Kvalito og lurte på hvor modemet var. Jeg fikk beskjed om at dette var sendt noen dager før (fredag) og fikk sendingsnummeret så jeg selv kunne se status. Selv den dag i dag eksisterer det ingen info på dette sendingsnummer. Jeg verifiserte nummeret med Kvalito, og det var korrekt.

Ergo, de sendte aldri noe modem.

 

Tirsdag kjørte jeg inn til Kvalito i Oslo og hentet modemet. Et billion BPACK 840. :cry:

Jeg spurte om modemet var konfigurert, og fikk beskjed om at dette trengtes ikke. Det var bare å plugge linja så skulle det fungere. Ja jøss :)

 

Lykkelig dro jeg hjem fra jobb senere på dagen og skulle teste linja. Telenor hadde vært og installert, når de sa de skulle og alt var iorden.

 

Plugga i modemet og testa med laptop`en min. Funka det ? Neida.

 

Ringte først BCS siden det lå en lapp med modemet som sa at de hadde supporten.

BCS kunne ikke hjelpe meg da de ikke kjente til modemet. De ba meg ringe Kvalito. Ringte Kvalito og ba om hjelp. De kjente heller ikke til Bilion modemet, og kunne derfor ikke hjelpe meg... De skulle sjekke opp litt og ringe meg opp igjen.

Jeg hørte ikke noe fra de. I mellomtiden forska jeg litt på modemet selv, men fikk det ikke til å fungere. Til slutt kom jeg i kontakt med Kvalito igjen, etter 3-4 telefonforsøk som sa at linja ikke var iorden og de skulle feilmelde den til Telenor.

2 dager etter, kl. 2000 skulle den være oppe.

 

Da tiden var kommet for at alt skulle være ok, testa jeg. Null linje. Ringte Kvalito support igjen. Telenor hadde sagt at alt var iorden og problemet måtte være i modemet mitt. Kvalito forsøkte igjen å hjelpe meg med Billion modemet uten hell.

En dame sa at dersom jeg hadde hatt et Zyxel modem kunne hun hjelpe meg. Hun kjente ikke Billion modemet. Okidoki...

Da bestemte jeg meg for å dra til en kompis av meg, som selv venta på linje fra Kvalito og hadde fått et Zyxel modem.

Lånte dette modemet og dro hjem. Ringte Kvalito igjen... Nå kom det sikkert til å fungere. Etter mye om og men måtte dama gi opp, det virket ikke som hun kjente Zyxel modemet godt nok. Hun var hyggelig nok og satt meg videre en annen kar.

 

Han hjalp meg å sette opp Zyxel modemet som bridge slik det skulle være. Dette fungerte ikke i det hele tatt. Etter mye om og men, og ikke takket være Kvalito fikk jeg opp modemet som router, med fast IP adresse. Wow, det funka!

 

Testa speedo.kvalito.no og så at linja lå på ca 700 kb/sec.... Var ikke helt fornøyd med dette, da jeg hadde bestillt 1mbit SDSL.

Men det virket hvertfall. Problemet var nå at jeg hadde en linje som virka, men modemet mitt gjorde det ikke. Zyxel modemet var jo ikke mitt. Ringte tilbake til Kvalito og fortalte at det funka med Zyxel modemet, men ikke med Billion. Ba om å få et Zyxel modem istedenfor. Dette kunne på ingen måte la seg gjøre, uten at jeg kjøpte et Zyxel modem...

 

Jeg hadde bestillt en linje, med modem og installasjon fra Kvalito. En løsning de anbefalte. Den anbefalte løsningen fra Kvalito fungerte ikke.... Og dette var vistnok mitt problem. Jeg kunne levere tilbake Billion modemet, men måtte kjøpe nytt Zyxel modem. Dette var jeg ikke intressert i, da Billion modemet hadde langt mer funksjonalitet enn det Zyxel modemet hadde.

Nå viser det seg i ettertid at Kvalito ikke selger Billion modemet lengre, grunnet problemer med det. Men jeg måtte fortsatt kjøpe nytt selv, på tross av at dette var ett av to modem Kvalito anbefalte.

 

Det endte opp med at jeg reiste til Oslo samme dag, leverte tilbake Billion modemet og fikk et Zyxel modem. Jeg sa at diskusjonen rundt betaling av dette fikk Kai ta med meg. Vedkommende jeg snakket med kunne ikke godkjenne noe som helst. Greit nok.

 

Etter å ha hatt en lengre mailrunde med Kai har jeg ikke fått forståelse for at de har solgt meg et produkt som ikke virker. Dette er tydeligvis mitt problem, ikke kvalito sitt.

 

Men, dette er egentlig et langt mindre problem enn de problemene jeg har nå.

 

En _kort_ liste over status er som følger:

 

Å spille Anarchy-Online er umulig. Jeg blir disconnecta fra hvert minutt til en gang i halvtimen.

Hjemmekontorløsningen jeg skulle teste på denne linja er også umulig å bruke. Blir disconnecta i hytt og pine.

Linja dette sporadisk ned, og blir borte i noen minutter til eller flere døgn.

 

I går var linja nede fra jeg kom hjem (rundt 1700), til jeg la meg (rundt 2400).

 

Linja er aldri 100% fri for pakketap. Det varierer mellom 2% og 100%. Når linja detter helt ned, lyser fortsatt lampen som indikerer at modemet har DSL kontakt, men det er 100% pakketap til default gateway.

 

Jeg har gitt Kvalito melding om dette hver gang den er helt nede. Til nå har jeg registrer dette hvertfall 3 ganger, over 5-6 døgn. Kvalito har videresendt dette til Telenor som 2 ganger nå har byttet kobberpar jeg er tilkoblet. Uten bedring i det hele tatt.

 

I går ringte jeg også support, og fikk snakke med Kai. Han hadde sjekka og linja mi var iorden ? Problemet måtte ligge i modemet... Jeg spurte om hva jeg skulle gjøre og fikk beskjed om at jeg måtte sjekke oppsettet. Dette kunne ikke gjøres pr. telefon da det var for vanskelig... Han måtte sende dette på mail.

 

Fortell meg hvordan jeg skal få sjekket mailen hjemme på en linje som ikke fungerer ?????

 

Kom på jobb idag og så mailen. Her er instillingene som "var for vanskelige å ta over telefon":

 

Følgende verdier brukes for henholdsvis brigde og ruter mode.

Innstillinger i Bridge Mode

 

Encapsulation = RFC 1483

Multiplex = LLC

VPI = 8

VCI = 35

 

Innstillinger i Routing Mode:

 

Encapsulation = Enet Encap

Multiplex = LLC

VPI = 8

VCI = 35

 

Dette er instillingene jeg bruker, og det virker ikke.

 

Det var også litt artig når jeg snakket med Kai om dette igår, for han sa nemlig at Zyxel modemet ikke fungerer som router, da cpu`en er for svak til dette. Zyxel modemet støtter dette, men Kvalito påstår det ikke fungerer. Javel. Men i mailen han sender, er et alternativ å kjøre som router. Blir klok av det den som kan.

 

(Forrige gang jeg snakket med Kai, og sa at linja var død fikk jeg beskjed om at jeg var direkte spydig og frekk siden jeg var opptatt av å siifra at feilmelding med symptomer var sendt i mail tidligere. Jeg lo litt i telefonen da han ba meg sende dette på mail, noen jeg hadde sendt tidligere, over en linje som var død. God kundeservice)

 

Så jeg sitter her nå med en linje som ikke fungerer.... Happy as ever.

 

Hadde jeg visst en brøkdel av det jeg vet nå, hadde jeg ALDRI ALDRI ALDRI bestillt fra Kvalito.

 

Nå kjenner jeg at jeg må ut og ta en røykepause, for frustrasjonen er på topp :angry:

 

 

Edit: Heldigvis er dette bestillt gjennom jobben. Jobber i et stort firma med egen advokat avdeling. Etter tilbakemeldingene jeg har fått fra Kvalito ser det ut til at jeg må en tur innom advokatene våre.

 

Edit2: Advokatedit`en min var på ingen måte ment som noen trussel. Det var et uttrykk for min trygghet om at jeg ikke står alene i denne saken.

Endret av kvasimongo
Lenke til kommentar
Sats heller på telenor.!! Gode linjer (stabile som f*** har ikke falt ut siden jeg fikk d hjemme) men supporten er en annen sak. men alle vil jo ha linje som fungere best mulig da!! ikke sant?? så sats på telenor hvis dere er på jakt etter stabil linje.... de har jo flere servere som overtar hvis den ene hovedserveren blir angrepet. Og slik slipper man da problemer.. men de har jo mer penger enn kvalito tror jeg ja.. de eier jo HELE nettet.. de bare leier ut selve nettet bort til kvalito m/mer!!

 

Sorry for slitsom innlegg. men orket ikke å surre så mye med å ha litt system da!

:thumbdown: telenor er gode på en ting det er sende regninger og selv DEM har nede tid TRO meg. jeg har SELV kranglet med telenor i 5 måneder og dem har dyre linjer men ok svar tid. tiscali er jeg fornøyd med i forhold. men jeg venter egentlig bare på at VDSL blir tilgjengelig jeg skal ikke ha adsl etter man kan få dette. telenor pf.

Lenke til kommentar

jeg bruker kvalito

treg linje siste uka

de kobblet meg opp på nett 8 dager etter avtalen

og jeg måtte betale for de 8 dagene.

snakk om rævva suport telefon

bare en mobil ,og han som tar den sier at han ikke er på jobb og at jeg skal sende han en mail med problemet

 

Kan ikke sende mail om problemet når de ikke har kobblet meg opp på nett enda

makan til dårlig oplegg!

Lenke til kommentar
Det var også litt artig når jeg snakket med Kai om dette igår, for han sa nemlig at Zyxel modemet ikke fungerer som router, da cpu`en er for svak til dette. Zyxel modemet støtter dette, men Kvalito påstår det ikke fungerer. Javel. Men i mailen han sender, er et alternativ å kjøre som router. Blir klok av det den som kan.

Det er helt feil, ZyXEL leverer rutere som er låst til modem konfigurasjon pga at det var det Telenor bestilte.

Kvalito er en wholesale kunde av Telenor, dvs at de leier linje og utstyr fra kunde inn til sentral også sender Telenor all data fra Kvalito sine kunder som er på en sentral direkte til Kvalito.

 

Når Deutche Telecom, Telefonica, Sprint/MCI, TeliaSonera og Telenor ikke har problemer med boksene fra ZyXEL er det merkelig at Kvalito oppleverer det.

 

Ring ZyXEL eller send de en email og de kan fortelle mye mer om sine bokser enn det Kvalito "kan".

Lenke til kommentar

Når man leser at drittet som er med kvalito og det folk opplever så begynner jeg å mistenke Kvalito med at de serverene som var stjelt for en stund tilbake ikke er stjelt men faktisk er Svindlet.

 

Pengedesperate jævler som ikke kan ute noen form for support eller leveranse av linjer. Nå her jeg bluecom selv og takk gud for det.

De har røret en del selv på de siste brevene som har gått att og frem, men leverer de linja mi snart og ikke tuller til faktura så gjør jeg ikke noe stort nummer ut av det.

Lenke til kommentar

Huff.. synes virkelig synd på dere som har Kvalito som ISP.

Virker på meg som et VELDIG useriøst firma som egentlig

aldri burde ha vært tillatt i de 1000 hjem.

 

Føler med dere... Men desverre er det bare en ting å gjøre: komme seg ut av kvalito-helvetet og aldri så mye som kast en stein i deres retning igjen.

(eller kanskje steinkasting er tingen...? :whistle: )

 

Har selv hatt Telenor Adsl i et par-tre år, og har egentlig aldri hatt nevneverdige problemer med dem. Eneste som irriterer meg er de fordømte sperrene de har... :wallbash:

 

Jaja. lykke til, gutta :woot:

Lenke til kommentar
Altså, Kvalito sliter med linjene sine mot NIX og GBLX (utlandet). Dette skyldes høyst sannsynligvis alt for kraftig overbooking og offisielle/uoffisielle tjenester som drar alt for mye båndbredde.

He he - det er nok ikke bare linjekapasiteten de sliter med (se også mine tidligere innlegg): Skal prøve å gjengi tlf samtale med dem for noen dager siden:

 

(ring ring)

 

- Kvalito AS du snakker med xx ? (kvalito)

- eh... hei ... det er xx som ringer - er det noe galt med linjen...(ble avbrutt)

- Nei, ikke som jeg vet. (kvalito)

- ehh....

- slå av modem (kvalito)

- jeg... (avbrutt)

- slå av modemet og ring tilbake hvis det ikke fungerer (kvalito)

-... har gjort det... jeg har allerede... (avbrutt igjen)

- så ringer du meg tilbake....(kvalito)

- jeg sier at jeg har restartet modem.

- men så la vær da (kvalito - med tydelig irritert stemme) da får vi sende en feilmelding, men det koster kr 2000,- hvis feilen ikke er våres.

- eh... er det noe mer jeg du vil jeg skal gjøre?

- Slå av PC og modem og ring tilbake hvis det ikke fungerer (kvalito)

- Jeg ringer deg tilbake om to minutter (ønsket ikke å gjøre mannen alt for sint og bestemte meg for å gjøre som han sa selv om feilsøket hans ikke akkurat virket "top notch")

(ring ring) - kvalito du snakker med xx ? (kvalito)

- hei! Det er xx som ringer igjen. Jeg får fortsatt ingen IP adresse.

- Da får vi.... vent nå litt. Du står registrert her som sagt opp, du! (kvalito)

- Ja - linjen min legges ned om en uke.

- Ja det er Telenor, det - de kutter gjerne linjen noen dager tidligere for å slippe å sende folk ut i romjulen.

- ehh.... men jeg har jo betalt for linjen.... (avbrutt)

- du er ikke lite frekk, du! (kvalito)

- ehh.... hva?

- .... kaste bort tiden min når du har sagt opp....(kvalito)

- (jeg begynner å le)... spøker du nå?

- God jul (kvalito - med ironisk stemme)

(jeg begynner å le igjen - trodde jeg hadde truffet toppen (eller bunnen om du vil) med disse folkene tidligere, men de kan fortsatt overraske!)

- kaster JEG bort dustetiden din? (avbrutt av et nytt 'gud jul' i den andre enden - bestemte meg da for å avslutte samtalen før jeg ble for usakelig selv - så jeg sa 'ha det' og la på)

 

Det hører til historien at jeg i ALL korrespondanse med dem har vært korrekt og høflig (sett bort i fra mitt ene lille utbrudd i denne samtalen).

Lenke til kommentar
Altså, Kvalito sliter med linjene sine mot NIX og GBLX (utlandet). Dette skyldes høyst sannsynligvis alt for kraftig overbooking og offisielle/uoffisielle tjenester som drar alt for mye båndbredde.

He he - det er nok ikke bare linjekapasiteten de sliter med (se også mine tidligere innlegg): Skal prøve å gjengi tlf samtale med dem for noen dager siden:

 

(ring ring)

 

- Kvalito AS du snakker med xx ? (kvalito)

- eh... hei ... det er xx som ringer - er det noe galt med linjen...(ble avbrutt)

- Nei, ikke som jeg vet. (kvalito)

- ehh....

- slå av modem (kvalito)

- jeg... (avbrutt)

- slå av modemet og ring tilbake hvis det ikke fungerer (kvalito)

-... har gjort det... jeg har allerede... (avbrutt igjen)

- så ringer du meg tilbake....(kvalito)

- jeg sier at jeg har restartet modem.

- men så la vær da (kvalito - med tydelig irritert stemme) da får vi sende en feilmelding, men det koster kr 2000,- hvis feilen ikke er våres.

- eh... er det noe mer jeg du vil jeg skal gjøre?

- Slå av PC og modem og ring tilbake hvis det ikke fungerer (kvalito)

- Jeg ringer deg tilbake om to minutter (ønsket ikke å gjøre mannen alt for sint og bestemte meg for å gjøre som han sa selv om feilsøket hans ikke akkurat virket "top notch")

(ring ring) - kvalito du snakker med xx ? (kvalito)

- hei! Det er xx som ringer igjen. Jeg får fortsatt ingen IP adresse.

- Da får vi.... vent nå litt. Du står registrert her som sagt opp, du! (kvalito)

- Ja - linjen min legges ned om en uke.

- Ja det er Telenor, det - de kutter gjerne linjen noen dager tidligere for å slippe å sende folk ut i romjulen.

- ehh.... men jeg har jo betalt for linjen.... (avbrutt)

- du er ikke lite frekk, du! (kvalito)

- ehh.... hva?

- .... kaste bort tiden min når du har sagt opp....(kvalito)

- (jeg begynner å le)... spøker du nå?

- God jul (kvalito - med ironisk stemme)

(jeg begynner å le igjen - trodde jeg hadde truffet toppen (eller bunnen om du vil) med disse folkene tidligere, men de kan fortsatt overraske!)

- kaster JEG bort dustetiden din? (avbrutt av et nytt 'gud jul' i den andre enden - bestemte meg da for å avslutte samtalen før jeg ble for usakelig selv - så jeg sa 'ha det' og la på)

 

Det hører til historien at jeg i ALL korrespondanse med dem har vært korrekt og høflig (sett bort i fra mitt ene lille utbrudd i denne samtalen).

Stiller meg skeptisk over dette innlegget.

Fikk ikke du noe navn om hvem du snakket med?

Lurer på om dette er en av multiaccountene som er ute å går (Muligens, ikke vet jeg).

Men syns den samtalen var litt dryg! Tror ikke et selskap med godvilje går ut slik.

Høres ut som om du skal slenge så mye dritt som mulig på kvalito.

Lenke til kommentar

AHHH!

 

Er så sinnssvakt happy over å ikke ha bestilt 2048/444 ADSL fra Kvalito. Bare ser for meg kontoret deres :p Synd synes jeg på di stakkars sjelene som jobber der og!! Garantert uten jobb om et år. Ledelsen ser ut til å fullstendig pissa i buksa. :laugh::laugh: Varmt en liten stund, og så blir det kaldt og jævelig :green::green:

 

 

Vil gi en stor takk til alle som har lagt inn sine erfaringer de har hatt, med dette firmaet. Selv om det er ergerlig for dere så hjelper dere utrolig mange slik at de ikke gjør samme feilen. :thumbup::thumbup::thumbup::thumbup:

Endret av Bofur
Lenke til kommentar
Stiller meg skeptisk over dette innlegget.

Fikk ikke du noe navn om hvem du snakket med?

Lurer på om dette er en av multiaccountene som er ute å går (Muligens, ikke vet jeg).

Men syns den samtalen var litt dryg! Tror ikke et selskap med godvilje går ut slik.

Høres ut som om du skal slenge så mye dritt som mulig på kvalito.

Hva tror du xx, står for? Et navn han helst ikke vil gjøre offentlig..

 

EDIT: En ting til, slutt med å sitere så lange innlegg, nå innlegget er rett over ditt.. svært irriterende!

Endret av Ingardj
Lenke til kommentar
Er det bare meg eller er dette en "sleng dritt om kvalito" tråd? burde ikke vi heller komme med konstruktiv kritikk? i stedenfor å slenge kvalito ned i gjørma? Jeg mener at kvalito gjør en god jobb (for meg i allefall) og jeg er rå fornøyd med linja! Men det de kunne ha gjort noe med er faktura o.l masse rot der. Men ikke kom hit å si at Telenor har bedre service enn kvalito. Tror noen her er litt for kresne og forventer at aboslutt alt skal funke som det skal, har dere noengang tenkt på at det kan være andre faktorer? feks ditt eget nettverk? avstand mellom deg og sentralen? linja fra deg og til sentralen?

Som jeg forstår så sier alle at feilen ligger hos kvalito. Se etter om feilen ligger hos dere selv. Blir litt irritert..

kom men konstruktiv kritikk

Ikke så sikker på hva som menes med konstruktiv kritikk her? ... dette er innlegg i fra folk som har erfaring med Kvalito. Folk vil i de fleste tilfeller først forsøke å løse saken med sin ISP før de "blåser ut" i et forum. De fleste sakene går på en håpløs behandling av flere av sine kunder (arroganse og utskjelling), og ustabil linje (variabel hastighet og "packet loss" - i mitt tilfelle, byttet forklaringen på sen/ustabil eller manglende nettkontakt med DoS angrep, dårlig linjekapasitet eller ingen feil?!?). Dette bekreftes delvis via Kvalito sin driftslogg. Noen innlegg er selvfølgelig useriøse, men det er som regel ikke noe problem å igjenkjenne dem. Men, men: Fint at folk gir tilbakemelding hvis de er fornøyd også!

Lenke til kommentar
Altså, Kvalito sliter med linjene sine mot NIX og GBLX (utlandet). Dette skyldes høyst sannsynligvis alt for kraftig overbooking og offisielle/uoffisielle tjenester som drar alt for mye båndbredde.

He he - det er nok ikke bare linjekapasiteten de sliter med (se også mine tidligere innlegg): Skal prøve å gjengi tlf samtale med dem for noen dager siden:

 

(ring ring)

 

- Kvalito AS du snakker med xx ? (kvalito)

- eh... hei ... det er xx som ringer - er det noe galt med linjen...(ble avbrutt)

- Nei, ikke som jeg vet. (kvalito)

- ehh....

- slå av modem (kvalito)

- jeg... (avbrutt)

- slå av modemet og ring tilbake hvis det ikke fungerer (kvalito)

-... har gjort det... jeg har allerede... (avbrutt igjen)

- så ringer du meg tilbake....(kvalito)

- jeg sier at jeg har restartet modem.

- men så la vær da (kvalito - med tydelig irritert stemme) da får vi sende en feilmelding, men det koster kr 2000,- hvis feilen ikke er våres.

- eh... er det noe mer jeg du vil jeg skal gjøre?

- Slå av PC og modem og ring tilbake hvis det ikke fungerer (kvalito)

- Jeg ringer deg tilbake om to minutter (ønsket ikke å gjøre mannen alt for sint og bestemte meg for å gjøre som han sa selv om feilsøket hans ikke akkurat virket "top notch")

(ring ring) - kvalito du snakker med xx ? (kvalito)

- hei! Det er xx som ringer igjen. Jeg får fortsatt ingen IP adresse.

- Da får vi.... vent nå litt. Du står registrert her som sagt opp, du! (kvalito)

- Ja - linjen min legges ned om en uke.

- Ja det er Telenor, det - de kutter gjerne linjen noen dager tidligere for å slippe å sende folk ut i romjulen.

- ehh.... men jeg har jo betalt for linjen.... (avbrutt)

- du er ikke lite frekk, du! (kvalito)

- ehh.... hva?

- .... kaste bort tiden min når du har sagt opp....(kvalito)

- (jeg begynner å le)... spøker du nå?

- God jul (kvalito - med ironisk stemme)

(jeg begynner å le igjen - trodde jeg hadde truffet toppen (eller bunnen om du vil) med disse folkene tidligere, men de kan fortsatt overraske!)

- kaster JEG bort dustetiden din? (avbrutt av et nytt 'gud jul' i den andre enden - bestemte meg da for å avslutte samtalen før jeg ble for usakelig selv - så jeg sa 'ha det' og la på)

 

Det hører til historien at jeg i ALL korrespondanse med dem har vært korrekt og høflig (sett bort i fra mitt ene lille utbrudd i denne samtalen).

Godt å se at du hat sagt opp linja da, kommer du tilbake til BlueCom ?

BTW: Finner du en stilling til meg snart, er møkk lei av jobben jeg har pr idag.

Får tilbake linje mi den 15 Januar. Tar tid å flytte gitt...

 

En ting jeg er litt skeptisk til er at etter jeg meldte flytting og flytta brukte Telenor 1 mnd på å legge ned bluecom linja på gammel addresse, er stygt redd for at de regner ifra den datoen til oppkoplingsdato at jeg har vært uten nett.

Men men, bare jeg får linja mi jeg...

Lenke til kommentar
Altså, Kvalito sliter med linjene sine mot NIX og GBLX (utlandet). Dette skyldes høyst sannsynligvis alt for kraftig overbooking og offisielle/uoffisielle tjenester som drar alt for mye båndbredde.

He he - det er nok ikke bare linjekapasiteten de sliter med (se også mine tidligere innlegg):

Godt å se at du hat sagt opp linja da, kommer du tilbake til BlueCom ?

BTW: Finner du en stilling til meg snart, er møkk lei av jobben jeg har pr idag.

Får tilbake linje mi den 15 Januar. Tar tid å flytte gitt...

 

En ting jeg er litt skeptisk til er at etter jeg meldte flytting og flytta brukte Telenor 1 mnd på å legge ned bluecom linja på gammel addresse, er stygt redd for at de regner ifra den datoen til oppkoplingsdato at jeg har vært uten nett.

Men men, bare jeg får linja mi jeg...

Ble nok NGT - fikk en god avtale der, selv om jeg hadde sansen for Bluecom!

 

Når det gjelder jobb, har jeg deg i bakhodet hele tiden! (problemet er at vi må igjennom en omstillingsprosess som varer noen måneder til...) Det hadde jo vært morsomt å samlet deler av den gamle gjengen her i stedet, da :D VI visste hvordan vi skulle utøve god kundebehandling!

 

Når det gjelder dato du betaler ifra, mener jeg bestemt at det må bli en sak mellom Telenor og Bluecom så sant du har meldt flytting av linjen i god tid - tror ikke Bluecom lager noe krøll med det...

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...