Gå til innhold

PlayStation VR - Generell diskusjon


LarZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dumt spørsmål kanskje, men tror dere uavhengig av når release er at den blir worldwide.

Alle lanseringene jeg vet om, så kommer alltid produktene først til noen land (de største) så får vi se det i Norge. Sånn var det jo med xbox one og ps4 også.

Kan vi i værste fall først få se PSVR i norske butikker i 2017, hvis høst/vinter 2016 blir lanseringen i USA?

Lenke til kommentar

Tror de har gjort lurt i å vente ut "konkurrentene" sine, da de nå har en gyllen mulighet til å knuse begge på pris.

 

"konkurrentene" pga 2 forskjellige marked.

Nå er ikke jeg helt oppdatert på VR fronten. Men er ikke Playstation VR og Rift/Vive ganske like spesifikasjons messig? Bortsett fra tanke på hvordan du kontrollerer karakteren i spillet. Er jo klart at med en sterk PC vil du ha en del penere grafikk på en PC sammenlignet med en konsoll.

 

Grunnen til at jeg spør er vel fordi Sony kan vel ikke ta betalt 5-600 dollar for denne saken?

 

Har du en PC til 2000 dollar, så er det vel innafor å bruke 500 dollar på VR, men når du har en konsoll til 300 dollar så burde jo ikke tilbehøret koste dobbelt så mye som konsollen. Jeg tviler ikke på at 90% av folka som henger på dette forumet ikke kommer til å kjøpe, men for at det skal bli en suksess. Så må jo mannen i gata også kjøpe det, og da må prisen være så langt nede som mulig.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

 

Tror de har gjort lurt i å vente ut "konkurrentene" sine, da de nå har en gyllen mulighet til å knuse begge på pris.

 

"konkurrentene" pga 2 forskjellige marked.

Nå er ikke jeg helt oppdatert på VR fronten. Men er ikke Playstation VR og Rift/Vive ganske like spesifikasjons messig? Bortsett fra tanke på hvordan du kontrollerer karakteren i spillet. Er jo klart at med en sterk PC vil du ha en del penere grafikk på en PC sammenlignet med en konsoll.

 

Grunnen til at jeg spør er vel fordi Sony kan vel ikke ta betalt 5-600 dollar for denne saken?

 

Har du en PC til 2000 dollar, så er det vel innafor å bruke 500 dollar på VR, men når du har en konsoll til 300 dollar så burde jo ikke tilbehøret koste dobbelt så mye som konsollen. Jeg tviler ikke på at 90% av folka som henger på dette forumet ikke kommer til å kjøpe, men for at det skal bli en suksess. Så må jo mannen i gata også kjøpe det, og da må prisen være så langt nede som mulig.

Psvr har 1080p oppløsning mens rift/vive har 2160p og trenger dermed mer kraft. Grafikken kommer selvfølgelig til å være bedre på PC men det koster jo det og, gtx 970 som er minstekrav koster rundt 3k i seg selv. Hvis man skal unngå å måtte skru ned grafiske detaljer er 980/980TI eller tilsvarende fra AMD de eneste alternativene man har og da koster det plutselig mye mer (5k-7k). Men som du sier så er sansynligheten stor for at de med dyre gaming rigger allerede er forberedt på å bruke mye penger for å få VR.

 

Hvis Sony legger seg på rundt 500$ så tilbyr de fremdeles mer "bang for the buck" til de som vil ha VR nå, da sansynligheten for at de som kjøper det allerede eier en PS4 og slipper utgiftene som et grafikkort gir :)

Endret av Ooinaru
Lenke til kommentar

 

 

Tror de har gjort lurt i å vente ut "konkurrentene" sine, da de nå har en gyllen mulighet til å knuse begge på pris.

 

"konkurrentene" pga 2 forskjellige marked.

Nå er ikke jeg helt oppdatert på VR fronten. Men er ikke Playstation VR og Rift/Vive ganske like spesifikasjons messig? Bortsett fra tanke på hvordan du kontrollerer karakteren i spillet. Er jo klart at med en sterk PC vil du ha en del penere grafikk på en PC sammenlignet med en konsoll.

 

Grunnen til at jeg spør er vel fordi Sony kan vel ikke ta betalt 5-600 dollar for denne saken?

 

Har du en PC til 2000 dollar, så er det vel innafor å bruke 500 dollar på VR, men når du har en konsoll til 300 dollar så burde jo ikke tilbehøret koste dobbelt så mye som konsollen. Jeg tviler ikke på at 90% av folka som henger på dette forumet ikke kommer til å kjøpe, men for at det skal bli en suksess. Så må jo mannen i gata også kjøpe det, og da må prisen være så langt nede som mulig.

Psvr har 1080p oppløsning mens rift/vive har 2160p og trenger dermed mer kraft. Grafikken kommer selvfølgelig til å være bedre på PC men det koster jo det og, gtx 970 som er minstekrav koster rundt 3k i seg selv. Hvis man skal unngå å måtte skru ned grafiske detaljer er 980/980TI eller tilsvarende fra AMD de eneste alternativene man har og da koster det plutselig mye mer (5k-7k). Men som du sier så er sansynligheten stor for at de med dyre gaming rigger allerede er forberedt på å bruke mye penger for å få VR.

 

Hvis Sony legger seg på rundt 500$ så tilbyr de fremdeles mer "bang for the buck" til de som vil ha VR nå, da sansynligheten for at de som kjøper det allerede eier en PS4 og slipper utgiftene som et grafikkort gir :)

 

 

Her har du nok fått feil info.

 

PSVR har 1080p(1920x1080) skjerm men delt opp i 2 for kvart auge noko som gir 960x1080.

OR/Vive har 2160x1200 samla skjermstørrelse, dvs 2 skjermer på 1080x1200.

 

2160p som du bruker her er det samme som 4k eller 3840x2160. Det ville krevd heftig PC.

 

 

Pixelmessig er det ikkje stor forskjell på PSVR og OR/Vive. Grafikken på PC VR vil variere etter kva aktuell PC greier å dra, men håpet er at spilla burde bli litt penere med kraftig nok hardware. Håper PSVR-brilla koster ca 300 dollar. Akkurat passe pris.

Lenke til kommentar

 

Tror de har gjort lurt i å vente ut "konkurrentene" sine, da de nå har en gyllen mulighet til å knuse begge på pris.

 

"konkurrentene" pga 2 forskjellige marked.

Nå er ikke jeg helt oppdatert på VR fronten. Men er ikke Playstation VR og Rift/Vive ganske like spesifikasjons messig? Bortsett fra tanke på hvordan du kontrollerer karakteren i spillet. Er jo klart at med en sterk PC vil du ha en del penere grafikk på en PC sammenlignet med en konsoll.

 

Grunnen til at jeg spør er vel fordi Sony kan vel ikke ta betalt 5-600 dollar for denne saken?

 

Har du en PC til 2000 dollar, så er det vel innafor å bruke 500 dollar på VR, men når du har en konsoll til 300 dollar så burde jo ikke tilbehøret koste dobbelt så mye som konsollen. Jeg tviler ikke på at 90% av folka som henger på dette forumet ikke kommer til å kjøpe, men for at det skal bli en suksess. Så må jo mannen i gata også kjøpe det, og da må prisen være så langt nede som mulig.

Du brukte "innafor" og "pc til 2000 dollar" i samme setning, noe jeg tror resonerer dårlig med den generelle befolkningen.

Lenke til kommentar

 

 

Tror de har gjort lurt i å vente ut "konkurrentene" sine, da de nå har en gyllen mulighet til å knuse begge på pris.

 

"konkurrentene" pga 2 forskjellige marked.

Nå er ikke jeg helt oppdatert på VR fronten. Men er ikke Playstation VR og Rift/Vive ganske like spesifikasjons messig? Bortsett fra tanke på hvordan du kontrollerer karakteren i spillet. Er jo klart at med en sterk PC vil du ha en del penere grafikk på en PC sammenlignet med en konsoll.

 

Grunnen til at jeg spør er vel fordi Sony kan vel ikke ta betalt 5-600 dollar for denne saken?

 

Har du en PC til 2000 dollar, så er det vel innafor å bruke 500 dollar på VR, men når du har en konsoll til 300 dollar så burde jo ikke tilbehøret koste dobbelt så mye som konsollen. Jeg tviler ikke på at 90% av folka som henger på dette forumet ikke kommer til å kjøpe, men for at det skal bli en suksess. Så må jo mannen i gata også kjøpe det, og da må prisen være så langt nede som mulig.

Du brukte "innafor" og "pc til 2000 dollar" i samme setning, noe jeg tror resonerer dårlig med den generelle befolkningen.

 

Du misforstår.

 

For at VR skal være en grei opplevelse på PC må du ha minimum et gtx970, og en quad core. Da havner du fort mellom 1500 og 2000 dollar. Når du har brukt så mye på PCen er det lettere å forsvare VR briller til 600-800 dollar. Tror nå jeg.

Jeg tror også at Sony kommer til å være avgjørende for om VR blir en suksess. Nettopp fordi at som du sier, det er ikke mange som har PC til 1500-2000 dollar, men det er mange som har en PS4. Håper bare de ikke skivebommer på prisen. Personlig syntes jeg den må være billigere enn ocolus rift, for at dette skal bli "allemanseie". Og ja, jeg vet at alle her inne kjøper den uansett pris, men selv om vi liker å tenke det, så avgjør ikke vi om en ting blir en suksess eller ikke.

Lenke til kommentar

Holder med det siste ryktet som spådde 429 (eller hva det var) for hele pakken inkludert ett spill.

 

Personlig tipper jeg markedet for det første året ligger rundt 4 millioner enheter, omtrent halvparten av antall solgte ps4'en, hvor "halen" av salget vil vokse betydelig saktere enn konsollene.

 

Så får vi se hvor gjeldene snøball effekten blir.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...