Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva er forskjellen på søt og kjekk?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-GlDE6z

 

Aldri opplevd at søt er bra å bli kalt med mindre man er kjæreste med personen.

Søt = Guttevenn

Kjekk = Kjærestemateriale.

 

Tenkte meg det, fikk høre for et par dager siden av crushet mitt om at jeg var driiit søt, og klumpen hennes,

 

faen ta søthet...

 

Anonymous poster hash: 05d32...fd3

 

Det finnes alltid unntak da, kanskje du er en av de :)

Lenke til kommentar

 

Så det at hun kalte meg søt, ikke burde bygge opp forventninger på at hun er keen?

 

Anonymous poster hash: 05d32...fd3

 

 

Hva vedkommende la i det aner jeg ikke. Det er en greie mellom dere to. Hvis du er keen og har troen på det er det bare å besvare det du opplever som tilnærmelser.

Lenke til kommentar

 

Så det at hun kalte meg søt, ikke burde bygge opp forventninger på at hun er keen?

 

Anonymous poster hash: 05d32...fd3

 

 

Det finnes ikke noen fasit på det. Det dummeste du kan gjøre er å gjøre bastante konklusjoner basert på enkeltord. Tonefall og kroppsspråk har egentlig mer å si. Du får bare prøve deg, slik det faller seg naturlig, så finner du jo ut om hun er interessert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser i alle fall på kjekk som et større kompliment.. 

 

Når man blir kalt søt så er man mer vennematerialet, men søt er selvfølgelig bedre enn ingenting.. og du bør derfor ikke utelukke noe. Om hun kaller deg søt en gang til så kan du si på en morsom måte at du ikke vil bli kalt søt.. men kjekk.. og se hvordan hun reagerer.  :w00t:

Lenke til kommentar

Synes det er fascinerende hvordan det er så mange tråder som spør er definitive svar på sånn som dette. Og hver jævla sjel på jordas overflate finner seg i å spør samme spørsmålet fra tid til annen. :) Jeg vet jeg er skyldig i å tenke tvungede tanker som dette.

 

Men ja, det kan bety det meste. Men "statistisk sett" så heller det mot en veldig god venn (som ikke trenger å være det verste utgangspunktet). Det beste man kan gjøre er, uansett hvor klisjefullt det høres ut, å være deg selv. Skal endre deg for andre så ender du opp med noe falskt som verken du eller andre er tjent med.

 

Men på en annen side, hvis du dusjer en gang i måneden og har den skitne skjorta på vranga, så er det allerede et par ting du kan rette på.

 

Anyways, dere har tydeligvis et bra forhold, ser ingen grunn til at det ikke skal kunne utvikle seg til noe mer. Ikke bekymre deg så mye, det fører ikke til noe bra.

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

(...)Det beste man kan gjøre er, uansett hvor klisjefullt det høres ut, å være deg selv. Skal endre deg for andre så ender du opp med noe falskt som verken du eller andre er tjent med.

 

Men på en annen side, hvis du dusjer en gang i måneden og har den skitne skjorta på vranga, så er det allerede et par ting du kan rette på.(...)

 

Så hva er det, hvis man er typen som dusjer en gang i måneden og har den skitne skjorta på vrang, skal man være seg selv?

Lenke til kommentar

Så hva er det, hvis man er typen som dusjer en gang i måneden og har den skitne skjorta på vrang, skal man være seg selv?

Hvis du ønsker det, så ser jeg ingenting galt i det. :) Men man kan ikke forvente at man skal gjøre godt inntrykk på noen som f.eks. er hygienehysterisk (for å sette det på spissen). Og på samme måte ser jeg ikke hvordan dette har så mye med noens personlighet å gjøre, faktisk er ikke alle helt bevisst på det alltid. F.eks. hadde jeg satt pris på om noen sa ifra om at ånden min luktet ille.

 

Det var på ingen måte ment som "da er du ikke verdig om du er en av dem". Men det er et statistisk faktum at folk har ulike preferanser, og at det er visse ting som majoriteten bryr seg mer om enn andre ting. Og det er dette faktumet jeg poengterte, for å understreke at "å være seg selv" ikke på magisk vis gir deg alt du vil ha her i livet - og det er helt greit.

 

Og på samme tid kan man derfor ikke forvente at hvis du er utenfor noens preferanser skal lykkes alikevel bare fordi du er deg selv, fordi folk er forskjellige. Da synes jeg det er bedre å akseptere det enn å endre seg selv for noen andre, avhengig av hva det innebærer og hva det betyr for deg.

 

Dette med å presentere seg med en viss ryddighet (f.eks. hygiene) trenger ikke nødvendigvis å omhandle at du endrer på deg selv som jeg sa. Og det er heller ikke en ting som definerer noen, ei heller en grunn til å se ned på noen for.

 

På en annen side så skal man heller ikke se ned på folk som ønsker å endre seg selv heller. Jeg selv ønsker å bli mer strukturert og aktiv. En ting jeg personlig verdsetter.

 

Hele poenget med greia er at vi har en tendens til å se ned på folk av slike grunner, og løper mot geværet så snart det er antydning til noe som potensielt kan være negativt ment (en overfølsomhet). Ting er som det er, aksepter det. Move on, lev livet ditt.

 

Ble litt OT dette her...

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Å være søt er liksom en kombinasjon av en bra personlighet og et ok+ utseende slik jeg ser det.

Å være kjekk ser jeg mer som direkte kompliment på utseende.

 

Han jeg holdt på med i sommer var absolutt kjærestemateriale. Han så bra ut og var veldig sjarmerende, men hadde ikke den typiske "kjekkaslooken". Jeg syns han var veldig søt, noe jeg også fortalte ham. Sa også at han så bra ut, men kalte ham aldri kjekk. Folk bruker vel disse ordene på forskjellige måter og det trenger absolutt ikke å bety at hun ikke vil være noe mer enn venner med deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...