Gå til innhold

Verisure plugin


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fungerer dette uten at man har Verisure abonnement? At man bare kjøper en Yale Doorman med SmartLock-modul?

 

Den benytter seg av Verisure sin Web styring. Så med Verisure SmartLock-box så tror jeg du får tilgang til dette uten å ha selve alarm abonnementet til versiure, men her er jeg ikke 100% sikker.

Lenke til kommentar

OK, dette høres nesevist ut, men likevel: Du spørr altså om en Verisure-plugin fungerer uten Verisure?

 

Slik jeg leser det nedenstående synes jeg det er rom for å tolke som at abonnement ikke er påkrevd, men før jeg går til innkjøp skal jeg ha det inn med teskje og sender derfor en mail til Verisure med samme spørsmål :)

 

"For deg som ennå ikke har et Verisure-system

SmartLock Box

Kr. 980,-

Pakken inneholder 1 SmartLock-modul, 1 VBox Mini og Verisure App for styring av låsen. Ingen abonnementskostnader tilkommer."

Lenke til kommentar

 

... og den ligger selvfølgelig i Updater'en?

Nei ikke enda. For at den skal ligge der må den vel også støtte linux? Kanskje til versjon 3.0, vi får se...

 

Nei, det tror jeg ikke. Det er forskjellig antall tilgjengelige plugins i Windows og Linux.

 

Dessuten kan det jo hende at plugin'en din støtter Linux ut av eksen, med mindre du bruker (slik jeg gjør) noen DLLer som ikke uten videre kjører på mono.

 

 

OK, dette høres nesevist ut, men likevel: Du spørr altså om en Verisure-plugin fungerer uten Verisure?

 

Slik jeg leser det nedenstående synes jeg det er rom for å tolke som at abonnement ikke er påkrevd, men før jeg går til innkjøp skal jeg ha det inn med teskje og sender derfor en mail til Verisure med samme spørsmål :)

 

"For deg som ennå ikke har et Verisure-system

SmartLock Box

Kr. 980,-

Pakken inneholder 1 SmartLock-modul, 1 VBox Mini og Verisure App for styring av låsen. Ingen abonnementskostnader tilkommer."

 

Det så jo imidlertid mer lovende ut, ja. :)

Lenke til kommentar

Svaret fra Verisure:

 

Hei.

 

Takk for henvendelsen.

 

SmartLock Box er et selvovervåket system, og krever ingen

abonnements-tjeneste fra oss.

Ingen månedskostnad tilkommer så fremt du ikke ønsker ekstra varsler via

SMS.

 

Ønsker deg en fin dag.

 

 

 

Med vennlig hilsen / Best regards

Magnus, Alarm Operator

Lenke til kommentar

Svaret fra Verisure:

 

Hei.

 

Takk for henvendelsen.

 

SmartLock Box er et selvovervåket system, og krever ingen

abonnements-tjeneste fra oss.

Ingen månedskostnad tilkommer så fremt du ikke ønsker ekstra varsler via

SMS.

 

Ønsker deg en fin dag.

 

 

 

Med vennlig hilsen / Best regards

Magnus, Alarm Operator

Translation: Den vil ikke fungere med plugin'en, dessverre. :(

 

Det er mulig det er en måte å snakke med denne SmartLock Box'en likevel... men da må noen kjøpe den (og programmere det).

Lenke til kommentar

Nei, det tror jeg ikke. Det er forskjellig antall tilgjengelige plugins i Windows og Linux.

 

Dessuten kan det jo hende at plugin'en din støtter Linux ut av eksen, med mindre du bruker (slik jeg gjør) noen DLLer som ikke uten videre kjører på mono.

Undersøkte litt mer og ser ut som man definerer linux/windows støtte så kan jo se på det :)

 

Bruker et par eksterne dll'er som jeg i så fall må undersøkte om har mono støtte - samt min egen kode da.

  

 

Svaret fra Verisure:

 

Hei.

 

Takk for henvendelsen.

 

SmartLock Box er et selvovervåket system, og krever ingen

abonnements-tjeneste fra oss.

Ingen månedskostnad tilkommer så fremt du ikke ønsker ekstra varsler via

SMS.

 

Ønsker deg en fin dag.

 

 

 

Med vennlig hilsen / Best regards

Magnus, Alarm Operator

Translation: Den vil ikke fungere med plugin'en, dessverre. :(

 

Det er mulig det er en måte å snakke med denne SmartLock Box'en likevel... men da må noen kjøpe den (og programmere det).

 

Ikke helt sikker på at det er riktig translation - Fra Verisure sine egene sider:

 

Med en VBox Mini tilkoblet bredbånd får du flere fordeler - raskere overføring og du trenger ikke å kjøpe SMS for å fjernstyre anlegget via Verisure App

 

Jeg leser dette som at man vil kunne styre fra nettet, 

Lenke til kommentar

Jeg har Yale doorman v2 med Vbox mini. (uten abonnement) 

Jeg kan da se status på låsen (Iåst/åpen), låse opp og igjen låsen, samt lage nye brukerkoder på webportalen til Verisure.

Man får også mulighet for å styre låsen via app på mobilen.

Genial sak!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har Yale doorman v2 med Vbox mini. (uten abonnement) 

Jeg kan da se status på låsen (Iåst/åpen), låse opp og igjen låsen, samt lage nye brukerkoder på webportalen til Verisure.

Man får også mulighet for å styre låsen via app på mobilen.

Genial sak!

Hmm! Da tok jeg feil, og det er jo særdeles gode nyheter!

 

Lilfire, vet du om det er samme interface som du allerede bruker?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Glem det. Der kom låsen opp :D

 

Fikk også til å låse opp og igjen fra Homeseer. Men mulig jeg må skru av automatisk låsning nå, siden døren låste seg selv umiddelbart etter at jeg låste den opp via appen.

 

Hvordan oppdaterings frekvens er har dere prøvd med? 1 gang i timen er jo alt for sjeldent.

Endret av GeneralVirus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...