Gå til innhold

Verisure plugin


Anbefalte innlegg

Dette høres jo fint ut!

 

Jeg hadde egentlig tenkt å sette opp en egen alarm bare med HS3, men min samboer vil ha noe med utrykning. Dersom vi går for Verisure, vil det da være greit å sette leiligheten i bortemodus når alarmen trigges, f.eks? Og noen som vet hva Verisure koster i måneden, sånn cirka? Er det andre alternative alarmsystemer man bør vurdere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har Verisure og HS3. Mener vi betaler rundt 650 i måneden. Jeg prøver akkurat nå å sette opp events som slår av lys når jeg alarmerer, men har ikke fått det helt til. Virker som eventet ikke trigges, mistenker at det er fordi alarmstatus ikke oppdateres automatisk i HS3.

 

Noen som har fått det til? Hvor ofte poller plugin alarmstatus?

Lenke til kommentar

Flere som har hatt trøbbel med Verisure plugin i det siste?

Har måtte resterte plugin ganske ofte de siste par dagene. Får også ofte opp feilmelding om feil brukernavn og passord.

Måtte akkurat restarte HS for å få den opp igjen.

 

Har du hatt noen flere problemer? etter at jeg startet utvidet debug så har jeg ikke opplevd noen problemer :/

Lenke til kommentar

statusen skal oppdateres automatisk, om du aktivere fra HS skjer det med en gang - aktiver du fra verisure så oppdateres statusen i HS ved neste sjekke. Default er 1 gang i timen - men kan endres under innstillinger

Okey. Lurer på om det fins en måte å få til umiddelbar statusendring. Hadde vært veldig kult å kunne slå av og på lys når man slår av og på alarmen.

 

Men problemet er vel at det ikke er noen trigger fra Verisure vi har tilgang til. 

 

Kom akkurat på noe; Verisure har sine egne smartplugs, kan sette en Fibaro plug på den og slå på lyset når strømbruken i den går opp. Ikke så elegant kanskje...

Lenke til kommentar

Er dessverre ingen måte å få umiddelbar status endring om du ikke spammer ned serverene til Verisure.

Verisure sier selv å de akseptere å polle 1 gang i timen, men du kan (på eget ansvar) endre dette intervallet til hva du vil. Om du setter en verdi under 30 sekunder vil pluginen polle så ofte den klarer og status endringer vil skje relativt umiddelbar - men forvent deg en tlf fra IT avdelingen til Verisure om du gjør dette ;)

 

 

Vet at det er andre som har benyttet løsningen med smartplugg for å detektere alarmen er på eller ikke - så ja er mulig men ikke så elegant som du sier. 

Lenke til kommentar

Har vært bortreist. Måtte restarte verisure pluginen 1 gang mens jeg var borte. Er ikke usannsynlig at problemet er hos verisure. Kjører polling hver 120 sekund. Har ikke fått noe henvendelse fra de.

 

Skal lage en event som restarter alle plugins hver natt etter at huset gått i nattmodus.

Endret av GeneralVirus
Lenke til kommentar

Er dessverre ingen måte å få umiddelbar status endring om du ikke spammer ned serverene til Verisure.

Verisure sier selv å de akseptere å polle 1 gang i timen, men du kan (på eget ansvar) endre dette intervallet til hva du vil. Om du setter en verdi under 30 sekunder vil pluginen polle så ofte den klarer og status endringer vil skje relativt umiddelbar - men forvent deg en tlf fra IT avdelingen til Verisure om du gjør dette ;)

 

 

Vet at det er andre som har benyttet løsningen med smartplugg for å detektere alarmen er på eller ikke - så ja er mulig men ikke så elegant som du sier. 

 

Jeg har satt opp polling hvert 30. sekund. Har hatt dette gående i flere måneder uten å høre noe fra Verisure. 

Lenke til kommentar

Jeg synes 1 gang i timen er ALT for lite. men jeg fikk ikke noe støtte hos Verisure og derfor er default satt til det dem har sagt.

 

At dere har mindre og ikke blitt kontaktet kan være en tilfeldighet - ellers så har de kanskje endret oppfatning (Er en stund siden jeg hadde kontakt med dem sist).

 

Uansett bra at dere får hentet oppdatert status relativt hyppig uten problemer. :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...


apr-27 17:44:40 LSoftVerisure Error Klarte ikke lese verisure eventlog (Ingen html funnet)
apr-27 17:44:40 LSoftVerisure Debug https://mypages.verisure.com/eventlog/error.html
apr-27 17:44:40 LSoftVerisure Debug response.ResponseUri.AbsoluteUri != url
apr-27 17:44:40 LSoftVerisure Debug GetResponse
apr-27 17:44:40 LSoftVerisure Debug GetPage: https://mypages.verisure.com/eventlog/eventlog_items.dyn?eventlogPage=1&offset=0
Lenke til kommentar

Takk, ser fra loggen at du har blitt videresendt til error.html. 

Skjer dette ved hver update eller har det bare skjedd apr-27 17:44?

 

Om dette skjer hver gang - kunne du ha logget på Verisure sine "mine sider" for deretter å gått inn på hendelser og sett om du da blir videresendt til error.html eller ikke.

 

Om dette kun har skjedd en gang kan det ha vært "hikke" på Verisure serveren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...