Gå til innhold

Høyest mulig % til lavest pris fra Vinmonopolet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Anbefaler å spørre på polet, dei gir gjerne råd, også om slike ting.

Prisane kan nemlig variere ved at ting er på tilbud sjølv om dei ikkje får annonsere det.

 

Ellers så er det berre å rekne på det sjølv. Om eg husker rett så er øl billegast etterfylt av enkelte kvitvinar.

Hmm.. Både øl og hvitvin er egentlig helt uaktuelt. Tenkte mer på vodka. Men takk for tips!

Lenke til kommentar

Tullprat. Den lille forskjellen i produksjonmetode utgjør svært lite. Det som gjør brennvin så dyrt i Norge er avgiftene.  Avgiften for brennvin lå per 2013 (fant ikke nyere tall i farta, mulig de har steget) på 6,85 kroner per prosent per liter. For vin er tilsvarende tall 4,46 kroner. Øl har derimot den høyeste satsen med 19,96 kroner per prosent per liter.

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 5 uker senere...

Laget excel script som hentet prisene fravinmonopolet og hentet ut diverse informasjon. Best "bang per buck" fant jeg ved å ta literprisen å dele på prosenten (pris / %).

 

Merk at for eksempel øl - jeg tar utgangspunkt i Dahls - har en prosent på 4.7% og pris på 18.90 kr uten pant. Dette gir en literpris på 18.90 / 0.33 = 57.27 kr. Med andre ord literpris / prosent = 57 / 4.7 = 12.8. Så øl er ikke så værst det heller.

 

En kan finne øl (pokal) ned i 45 kr literen, og da blir plutselig literpris / % = 9.57 som slår vodka.

Dog er det langt langt billigere å dra igjennom danmark å besøke danskebåten. Har sett jagermeister helt ned i 100 danske for literen.

lVsa1yx.jpg

Endret av Nebuchadnezzar
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...