Gå til innhold

Prisen på Oculus Rift-brillene kan være avslørt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Kanskje ikke 4 lapper for den første utgaven, men jeg betaler gledelig 4000 når en eventuell 4k-versjon kommer seg ned til den prisen.

4K i VR? Da må du belage deg på å vente i mange år.

 

Nå har ingen av dere spesifisert om det er snakk om 4k total oppløsning eller 4k per øye. Førstnevte gir en oppløsning på 1920 x 2160 per øye.

 

Å få 4k total oppløsning er sannsynligvis noe man ikke trenger å vente så mange årene på. Informasjonen vi sitter på idag samt teknologiavanseringshastigheten innen dette området tyder på at det vil bli mulig om 2 år.

 

Argumentene imot som jeg ser er det faktum at en slik oppløsning vil kreve store prosesseringsressurser, samt at maskinvaretilbyderene muligens ønsker en mer gradvis opptrapping (for å alltid kunne tilby noe nytt). Entusiastalternativer kan jo også tenkes å være en mulighet, da vi vil se flere VR-produsenter i fremtiden. HTC Vive er jo idag et slikt entusiastalternativ, men vi vil se flere VP-produkter i SteamVR-serien.

 

SteamVR er i likhet med Steam Machines en produktserie der ulike produsenter kan lage sin egen tilnærming, selvsagt i tråd med visse retningslinjer definert av Valve.

 

Only time will show the outcome.

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

 

Kanskje ikke 4 lapper for den første utgaven, men jeg betaler gledelig 4000 når en eventuell 4k-versjon kommer seg ned til den prisen.

4K i VR? Da må du belage deg på å vente i mange år.

 

Noen år. Jeg har det ikke travelt.

 

2160×1200 dessverre litt for lite. 3840x2160 er over tre ganger så mange piksler, og det begynner å ligne på noe.

 

Jeg tenker på total oppløsning, ja. Det finnes allerede mobiltelefoner med 4k-oppløsning, så teknologien finnes allerede. Det er bare et spørsmål om når noen gidder bygge de skjermene inn i et VR-headset. Mulig de trenger litt forbedringer for å klare 90hz, da.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

"After we announced Xperia Z5 Premium as part of the Xperia Z5 Series unveiling at IFA, we’ve seen a raft of excitement and some speculation on the 4K display technology and how it’s used within the device… .....We also believe Xperia Z5 Premium is capable of offering the clearest, sharpest Virtual Reality platform – we’re working on a few things here internally, so stay tuned for more news soon." http://blogs.sonymobile.com/2015/10/01/xperia-z5-premium-your-4k-display-technology-questions-answered/

Lenke til kommentar

Jada med en mobil så kan en få 4K spill i VR. Men vi snakker om mobil spill da. Og ikke fullverdige PC spill i VR. Det er en vesentlig forskjell. Jeg bruker min iPhone 6+ med denne saken og det fungerer utmerket og en ser ikke pixlene på panelet som fks med Oculus Rift DK2.

 

Men det er veldig begrenset på et grafisk nivå en får oppleve. Jeg går utifra dem fleste av oss har lyst å spille spill i VR som har skikkelige textures og ser bra ut. Og ikke er kun laget for innlevelse faktoren. Som forøvrig er ekstremt gøy i seg selv. Men en vil fort ha mer...

 

Oculus Rift anbefaler følgende specs for en bra og stabil VR opplevelse.

 

NVIDIA GTX 970 / AMD 290 equivalent or greater
Intel i5-4590 equivalent or greater
8GB+ RAM
Compatible HDMI 1.3 video output
2x USB 3.0 ports
Windows 7 SP1 or newer 

 

Om en skal opp i 4K så komme maskinvare anbefalingen til å skyte i taket. 

 

 

Men det kommer nok. Men jeg tror ikke det skjer før endel år.. Men som dem sier...tro kan en gjøre i kirka... :p

Lenke til kommentar

Jada med en mobil så kan en få 4K spill i VR. Men vi snakker om mobil spill da. Og ikke fullverdige PC spill i VR. Det er en vesentlig forskjell. Jeg bruker min iPhone 6+ med denne saken og det fungerer utmerket og en ser ikke pixlene på panelet som fks med Oculus Rift DK2.

 

Men det er veldig begrenset på et grafisk nivå en får oppleve. Jeg går utifra dem fleste av oss har lyst å spille spill i VR som har skikkelige textures og ser bra ut. Og ikke er kun laget for innlevelse faktoren. Som forøvrig er ekstremt gøy i seg selv. Men en vil fort ha mer...

 

Oculus Rift anbefaler følgende specs for en bra og stabil VR opplevelse.

 

NVIDIA GTX 970 / AMD 290 equivalent or greater

Intel i5-4590 equivalent or greater

8GB+ RAM

Compatible HDMI 1.3 video output

2x USB 3.0 ports

Windows 7 SP1 or newer 

 

Om en skal opp i 4K så komme maskinvare anbefalingen til å skyte i taket. 

 

 

Men det kommer nok. Men jeg tror ikke det skjer før endel år.. Men som dem sier...tro kan en gjøre i kirka... :p

Øh. Poenget var jo å ta kun skjermen som brukes i mobilen og benytte den i et VR headset, ikke å bruke selve mobilen i en plastboks man fester til hodet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...