Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Har jeg grunn til å være sjulu på min kone?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

du får kjøre hardt mot hard.... "jeg vil skilles".... "hvorfor?"..... "fordi sånn som du holder på nå så har jeg det ikke bra i livet og livet er for kort til å ikke ha det bra"..... så får du bare se hva svaret blir.... hvis hun nekter å slutte så betyr det at hun er villig til å avslutte ekteskapet = hun har funnet en annen, hvis hun vil bevare ekteskapet så vil hun slutte det hun holder på med. Ingen vits i å gå og slite med disse problemene i lang tid... tving frem en løsning, utfallet blir det samme til slutt uansett men du sparer deg for mye vondt..... 



Anonymous poster hash: 35a77...270
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er helt uakseptabelt i mine øyne. Hadde det vært meg som besøkte ei venninne på den måten, og min kone hadde opplevd det slik du opplever dette så hadde jeg selvsagt avsluttet det 'vennskapet' eller hva det må være, uavhengig om det faktisk var noe å bekymre seg for eller ikke. Du har all grunn til å være mistenksom. Jeg synes det virker svært hensynsløst av kona di å skulle følge opp et slikt forhold. Hva er hennes motiver for dette? Du bør spørre henne om hun har noen tanker om det langsiktige løpet - jo lenger de holder på slik, jo større er sjansen for at noe skjer, om det ikke allerede har skjedd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Virker som om de fleste her mener jeg burde gi henne et ultimatum. Problemet er at da burde jeg har gjort det etter det hemmelige besøket hennes, ikke nå, når jeg har sagt at det er greit...

 

Anonymous poster hash: aec75...6b2

 

Det spiller ingen rolle om du gjør dette nå eller da.... ja, du har sagt at det er greit, men du har ombestemt deg.... det er lov å ombestemme seg.... "jeg trodde jeg synes det var greit men kjenner at det ikke er det likevel"...... går ikke an å argumentere imot det... "sagt er sagt" og sånt gjelder ikke.... det er tross alt du som vet hvordan du føler det og hvis du føler at det ikke er greit så spiller det ingen rolle om du har sagt at det var greit først..... du tok feil, det var ikke greit likevel..... ikke prøv å lur deg selv til å ikke gjøre noe med dette. 

 

Anonymous poster hash: 35a77...270

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig. Følelser i et samliv er ikke alltid noe man bestemmer selv. Vi prøver å være ærlige og gi beskjed med en gang noe plager oss uansett hvor teit og smålig det føles.

 

Vi har hatt den samtalen tidlig i vårt forhold for å unngå at vi stille går å gjør en maurtue til et fjell.

Det kan fort skje oss alle :)

 

 

Du må få lov til å få nye følelser, endre mening og angre på alt du vil. Er det noen som skal være forståelsesfull til slikt så må det være din samlivspartner.

 

Men ikke ta det for alvorlig selv om mange her prøver å si at hun allerede er utro. Forhåpentligvis er hun ikke det og dette er forsåvidt uskyldig. Det handler nok bare om at hun må ta mer hensyn til deg :)

Lenke til kommentar

Trådstarter igjen: Da det hemmelige besøket hennes ble avslørt, argumenterte hun med at et forhold skal være basert på tillit. Greit nok, hun misbrukte tilliten min ved å dra på hemmelig besøk til ham. Men hun har jo rett i at dersom jeg ikke kan stole på henne, er det et dårlig utgangspunkt for forholdet vårt videre?



Anonymous poster hash: aec75...6b2
Lenke til kommentar

Vanskelig situasjon!

 

Jeg er veldg delt her, en del sier at man må kunne ha venner uavhengig av kjønn, mens en annen del absolutt forstår at du synes dette er vanskelig.

Jeg vet at jeg hadde mislikt det veldig selv, og jeg tror (dessverre) at det ville ødelagt mye i forholdet.

 

Uansett synes jeg du bør fortelle henne hva du føler, kanskje dere finner en løsning sammen.

Kanskje er dine følelser viktigere enn vennskapet med han?

Lenke til kommentar

 

Trådstarter igjen: Da det hemmelige besøket hennes ble avslørt, argumenterte hun med at et forhold skal være basert på tillit. Greit nok, hun misbrukte tilliten min ved å dra på hemmelig besøk til ham. Men hun har jo rett i at dersom jeg ikke kan stole på henne, er det et dårlig utgangspunkt for forholdet vårt videre?

 

Anonymous poster hash: aec75...6b2

 

tillit?? tillit til at hun ikke lyver om hva hun driver med på kveldene da eller? 

det at hun går i såpass aggressiv forsvarsposisjon og angriper deg tilbake når du avslører hemmelige møter forteller meg at hun definitivt har noe å skjule. 

 

Anonymous poster hash: 35a77...270

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At hun besøkte denne mannen og løy om det er ikke bra, men kan faktisk være sant at hun ikke ville skape noe uro mellom dere, ved at hun visste at du ikke likte han pga det han hadde prøvd på tidligere.

 

Min samboer har en mannlig venn hun har god kontakt med, via face, sms etc, egentlig ganske overkoselige meldinger, men på tøysete vis, jeg ble sjalu og lurte på hva greia var, ble fortalt at han bare var en god venn, jeg godtok det, men var usikker i lengre tid fremover, hun dro også på besøk til han for å drikke og dra på byen med han (jeg er ikke så glad i å drikke, så jeg hadde ingen interesse å være med) første gangen plagde dette meg, pga usikkerheten, men etter flere møter og det gikk bra hver gang, så slapp jeg mere av. De er bare gode venner, som søsken.

 

Sier ikke at dette er greia med din kone, men man vet aldri.

 

Man skal kunne ha venner av begge kjønn uten at dette skal lage noe kvalme.

 

Lykke til ihvertfall, uansett ikke gøy situasjon du er i nå.

Lenke til kommentar

Jeg er fulstending enig i at denne oppførselen av din kone er fulstending uakseptabel mot deg og deres barn.

Samme kan også sies om denne andre mannen, han burde respektert deres forhold denne gangen og han burde absolutt respektert det etter at dere ble gift. Jeg må si at det er ufattelig dårlig gjort av din kone. Kanskje du burde ta dette opp med henne, men ikke la henne få henne til å føle at du er skyld i dette, hvilket er en meget vanlig defensiv strategi når en blir presset, hun er delevis skyld i dette sammen med den andre mannen. Eventuelt burde dere kanskje forsøke å gå til en samlivs terapaut og prøve å få en løsning på den måten.

 

 

 

 

 

Men jeg ønsker ikke å være den kontrollerende partneren som jeg gjennom flere år har følt at hun har vært...


Anonymous poster hash: aec75...6b2



Anonymous poster hash: aec75...6b2

 

 

 

Forresten: Dette har ingen ting med å være kontrollerende å gjøre, dette er ett tilfelle av at din kone lyger for deg for å besøke en mann som hun vet har hatt interesse for henne før.

 

Håper dette løser deg, hold oss opdatert da :)

 

Lykke til

 

~Crii

Endret av crii
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...