Gå til innhold

Post din AMD-OC her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
den opty 170'n der ser ut til å være helt rå. har lyst på en slik selv nå som er blitt så billige, og håper den klarer 2,8-2,9 med en fornuftig volt. 3-3,1ghz hadde også vært veldig digg, men det blir nok vanskelig på luft. i alle fall i et 24/7 oppsett.

7450055[/snapback]

 

 

Jeg vil gjerne ha en ny opteron nå. Ser ikke ut som det er noe problem å klokke dem lengre enn min. Fikk en halvgod stepping, 0550UPMW, desverre får jeg den ikke opp i mer enn 2.99ghz uansett volt.MERK! Har bare klart 1xSuperpi, men klarer ikke dual på 2.90GHz.. har kjørt det siste halvåret på [email protected] Men nå har jeg bestemt meg for å spare litt strøm, så :)

 

Status fra everest:

Temperaturer

Hovedkort 30 °C (86 °F)

CPU 30 °C (86 °F)

CPU #1 / Kjerne #1 19 °C (66 °F)

CPU #1 / Kjerne #2 28 °C (82 °F)

GPU diode 35 °C (95 °F)

 

Kjølevifter

CPU 1061 RPM

Kabinett 1103 RPM

 

Spenningsverdier

CPU kjerne 1.04 V

Kjører vifter på 55% atm

Endret av mean mean iskremmaskin
Lenke til kommentar
Hva er det med folk og UNDER klokking...?

7494990[/snapback]

 

Hvis du tenker på meg, så underklokker jeg vel ikke? Kjører nå 2.1GHz altså 100mhz OVERklokk på 1.12V. Samme temperatur som [email protected], skal se hvo mye spenning jeg trenger for å få den stabil på 2.4-2.5GHz så lenge jeg kan kjøre vifter på 50-75% av standard oppgitt viftehastighet. og fortsatt holde meg under 50 grader på load. jeg setter stillhet foran ytelse.

Lenke til kommentar

det der var en veldig høy volt for så lav overklokk. jeg kjører 100 mhz mer på 1,45 volt. og kan kanskje gå lavere også på volten.

 

stepping er informasjon om selve kjernen på cpuen din, og står trykt på heatsinken til prosessoren din.

 

den har info som prod. dato og størrelse og sånt

Lenke til kommentar

Har prøvd overklokking for første gangen, så kommer litt info her. Har brukt overklokkingsguiden til ASUS A8N-SLI Tråden.

 

CPU: AMD A64 X2 4600+

Minne: GeIL 2GB Value PC3200

HK: ASUS A8N-SLI Premium

Kjøler: Zalman CNPS9500 LED

 

Klokkehastighet 3Ghz @ FSB250 Ustabil, bluescreen ved load (1,5V).

Klokkehastighet 2,8Ghz @ FSB 230 Stabil ved maks load (1,35V).

Temperaturer er 34*C Ilde ved vifte på maks hastighet og 42*C på maks load.

CPU-Z Validation

 

~ Medion

Endret av Medion
Lenke til kommentar
Her er mitt bidrag til denne tråden.

 

Opteron 165 1.8@3GHz  :!:  :!:  :thumbup:

 

http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=148127

7540573[/snapback]

 

.. kjører det stabilt på 3GHz? Hvilken kjøleløsning bruker du?

Eg kjører min 4800+ @ 3GHz med vcore på 1.48V... kjørte Prime95 i natt... 9 timer uten noe problem.. og satte3DMark 03 på repeat idag før eg gikk på jobb, 9 timer med det funket også bra...

 

Selv om eg klarte 3.4GHz med vcore på 1.98V! hehe... passelig ustabilt system...

Endret av tjuetre
Lenke til kommentar
heftig overklokk det der ja

 

edit: hvor høyt er den primestabil?

7545208[/snapback]

 

Prøvde å prime den på 3GHz og det virket lovende men problemet mitt er varme, jeg må kjøre på med mye volt for å oppnå dette. 1.5 + enable overvoltage funksjonen i bios ( overvoltage 0,200Mv eller noe sånn).

 

Kan stille opp til 1,6 ( ca ) + denne overvolt funksjonen, men har ikke tort enda... har jo bare luftkjøling :!:

Lenke til kommentar

såvidt jeg har forstått det så er opteron dual cores veldig ømfintelige på temperatur når du klokker de høyt. men opp til 1,6v skal du ikke være redd for dersom den holder seg kald og fin. dvs load på under 50 grader (min mening, andre vil si 40, andre igjen 60+)

 

men nå er det vel uansett ikke en 24/7 klokk du kjører. så det har ingenting å si.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...