Gå til innhold

Post din AMD-OC her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
bra den klokken der også, men du kjørte vel extremkjøling på det systemet? en opteron 165 på 3,1ghz med luftkjøling er råere om spør du meg.

7546022[/snapback]

 

takker og bukker for den ja :)

 

mulig den kan klokkes høyere, men varmt blir det, så jeg vet igrunn ikke om jeg tør å prøve :!: :!:

 

vurderer sterkt vannkjøling, men det hadde vært tøft å sett hvor høyt jeg kommer på luft da :roll:

Lenke til kommentar
takker og bukker for den ja :)

 

mulig den kan klokkes høyere, men varmt blir det, så jeg vet igrunn ikke om jeg tør å prøve :!:  :!:

 

vurderer sterkt vannkjøling, men det hadde vært tøft å sett hvor høyt jeg kommer på luft da

 

Eg kan anbefale VapoChill LightSpeed AC Ekstremkjøling har den sølv utgaven, den solgte dem for 5999,- men ser ikke den lenger hos komplett.

 

Har itilleg vannkjølig, WaterChill Xtreme pumpe og trippel radiator og WaterChill CPU blokk, det er mye å passe på med vannkjøling, og det er passelig risikabelt med vann, har aldri hatt uhell selv, men har en kompis, som har opplevd vannlekkasjer TO ganger, begge gangene tok det livet av (bare) skjermkortet...

 

Eg ser ingen risiko ved bruk av VapoChill.... uten om kondens (om man er uheldig å ikke bruker varme elementene?) eller oksidering på prosessoren/pinnene på prosessoren....har ikke helt skjønt alt dette her, bare fulgte den guiden linket under til punkt og prikker... og har hatt VapoChill siden i sommer... ALDRI hatt noe tull... utenom førstegangs montering av den der ChillKontrollen...

 

MEN, i forholdt til pris/ytelse/risiko.. mener eg VapoChill er bedre kjøp... for VANN kjøler jo ikke SÅ bra?! jaffal ikke sammenlignet med fasekjøling.. Og skal du ha et hissig vannkjølings system, koster jo dette gjerne 2-3000 og til dobbel pris får du minus grader :-) Liksom, det er mitt syn på det, men VET jo 6000 er mye peng..

 

 

Guide for montering av VapoChill LS @ SweClockers.com

Endret av tjuetre
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

hvor langt kommer folk med S939 3500+ "venice" her?

fått meg ny sånn kjempestor luftkjøler en zalman CNPS9700.fikk såvidt plass, men vet ikke om jeg har palss nok til å kunne sette på sidedøra igjen, hehe. :cool:

noen som har erfaring m kjøleren el tilsvarende kjøler? holder fine temperaturer hoss meg foreløpig hvertfall,hvis programmet er riktig,det skulle vel kansje bare mangle med en luftkjøler til 500kr.

 

tilbake til klokking, så har jeg nå etter en stund havnet på [email protected] hvertfall. høyeste på std spenning 1.40volt ble 2.47Ghz, er det brukbart med std volt i forhold andre her med samme CPU?

Lenke til kommentar
det er ganske likt den spenninga jeg hadde ved 2600mhz på min gamle 3200+ (s939). kjørte den til daglig på 2500mhz ved 1.525v.

 

dersom tempen er grei så er det ikke noe i veien for å øke volten litt til. vil dog ikke anbefale noe spes over 1,6v på et daglig oppsett.

7720887[/snapback]

 

okei. rundt 1,6volt max til vanlig ja.kjørte litt 1.65v istad.. hvor høyt vil du si er nok volt under benchmarking? ikke fått testa ut klokking på AMD64 CPU'ene no spesielt ennda. hadde XP-M så lenge, må sette meg litt inn i AMD64 systemet, vet at du må ha en HTT bus el hva det heter på under 1000mhz har jeg b.la fått vite, disse AMD 64 cpu'ene er vel også låst, untatt FX-modellene har jeg skjønnt det riktig? el var de muligens ulåst nedover??

Lenke til kommentar
det er ganske likt den spenninga jeg hadde ved 2600mhz på min gamle 3200+ (s939). kjørte den til daglig på 2500mhz ved 1.525v.

 

dersom tempen er grei så er det ikke noe i veien for å øke volten litt til. vil dog ikke anbefale noe spes over 1,6v på et daglig oppsett.

7720887[/snapback]

 

okei. rundt 1,6volt max til vanlig ja.kjørte litt 1.65v istad.. hvor høyt vil du si er nok volt under benchmarking? ikke fått testa ut klokking på AMD64 CPU'ene no spesielt ennda. hadde XP-M så lenge, må sette meg litt inn i AMD64 systemet, vet at du må ha en HTT bus el hva det heter på under 1000mhz har jeg b.la fått vite, disse AMD 64 cpu'ene er vel også låst, untatt FX-modellene har jeg skjønnt det riktig? el var de muligens ulåst nedover??

7722200[/snapback]

 

A64 og opteron er låst oppover, ulåst nedover.

FX er ulåst :whistle:

Endret av amdme
Lenke til kommentar

joda optyen har låst mp oppover så vidt jeg vet. har nemlig en selv. i alle fall er 939 utgavene det.

 

men for å svare svaret på innlegget mitt: de fleste liker ikke over 1.65-1.7 volt på 939 cpu'er, i alle fall ikke uten en solid vannkjøling. dessuten er det ikke alltid du får bedre resultat av å øke volten. på opteronen min så satt jeg volten til 1.5v da jeg prøvde å kjøre den på 2900mhz. fikk den ikke stabil føre jeg dro volten ned til 1.475. nå går den på 2850mhz ved 1.45v. har ikke testa lavere. og kommer ikke høyere pga ram problemer over 260mhz. (må mye høyere enn 2900mhz for å tjene inn det å gå ned et hakk på divideren til rammen)

 

HTT bussen skal i teorien være under 1000 ja, men jeg har kjølrt min på 1200 på DFI kortet mitt over flere uker uten problemer. du kan jo prøve å klokke bare den (sette ned både cpu og ram slik at kun HK setter en stopper for deg)

Lenke til kommentar
joda optyen har låst mp oppover så vidt jeg vet. har nemlig en selv. i alle fall er 939 utgavene det.

 

HTT bussen skal i teorien være under 1000 ja, men jeg har kjølrt min på 1200 på DFI kortet mitt over flere uker uten problemer. du kan jo prøve å klokke bare den (sette ned både cpu og ram slik at kun HK setter en stopper for deg)

7730637[/snapback]

 

okei, såpass. jeg vet hvertfall kunne kjøre litt over, for hovedkortet overklokker jo nemlig (bittelitt) bare på Defult det, 204x11 kjører den defult, noe som vil bli 1020Mhz HTT hvis det antall ganger FSB er 5x204. men det er rare er at jeg prøvde 2tester å kjøre 3xFSB og 4xFSB, og hvertfall i CPUmark99 og Superpi tjente jeg overhodet ingen høyere score på det. dette er jo bare 2av mange tester det går ann å ta da self..

Lenke til kommentar
A64 og opteron er låst oppover, ulåst nedover.

FX er ulåst :whistle:

7725932[/snapback]

 

Opteron er da ikke multipli låst oppover...

7730003[/snapback]

 

jo... det er kunn FX-serien som er ulåst :p

 

har selv...så burde vite det da :rofl:

7730654[/snapback]

Hvor går sperren da? Ved 12 som på alle A64 cpuene?

 

http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=70094

 

http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=79856

Lenke til kommentar
A64 og opteron er låst oppover, ulåst nedover.

FX er ulåst :whistle:

7725932[/snapback]

 

Opteron er da ikke multipli låst oppover...

7730003[/snapback]

 

jo... det er kunn FX-serien som er ulåst :p

 

har selv...så burde vite det da :rofl:

7730654[/snapback]

Hvor går sperren da? Ved 12 som på alle A64 cpuene?

 

http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=70094

 

http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=79856

7733715[/snapback]

 

Min høyeste multi er 9:

Opteron165

 

Varierer nok endel...

Lenke til kommentar

klarte å benche på 3.2ghz/1.70v me min opty 170 (ccbbe 0615dpmw)

 

men skal si det var kaldt i rommet da, hadde vinduet på vi gap i di herlige minusgraderne her oppe i nor(hammerfest);P

 

3dmark2001: 44393

'05: 14452

 

cpu og gpu på vann, se profiln min for resten av hardware mitt..

 

noen andre med gode resultater i det siste?

 

mvh Truls

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...