Gå til innhold

Post din AMD-OC her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hadde du 2-TO! gforce 7950x2 kort!?!?  synnsykt :)  men tror nok den strømforsyningen du har nå er på grensen hvis du i tillegg overklokker cpu, og det kan være det som gjorde til at det ble ustabilt i windows ved 3 ghz, tror du trenger denne psu: http://www.pcpowercooling.com/products/vie...KW4E&view=about

6517189[/snapback]

 

 

hei justice, vet du om noen forhandlere i norge som selger den 1000 wattern?

 

-Truls

Lenke til kommentar

Tamw: desverre, ser ut til at du må importere en, jeg vet ikke om noen som forhandler den, men det er de absolutt beste psu'en du får tak i

 

-spirre: en amd x2 cpu klokket til 3.ghz trekker tilnærmet 230-240 watt av 12 volt railen, (en fx-60 trekker 130 watt, tror jeg) blir litt i meste laget når du sakl ha quad sli på samme 12 volt railen, og så er det det med hvor effektive psu'ene er under last, max 80% resten av watten går i varmetap, og dessuten angir noen produsenter peak output som watt altså ikke kontinuerlig last, men ikke vet jeg... meget mulig det går flott :)

Lenke til kommentar
Tamw: desverre, ser ut til at du må importere en, jeg vet ikke om noen som forhandler den, men det er de absolutt beste psu'en du får tak i

 

-spirre: en amd x2 cpu klokket til 3.ghz trekker tilnærmet 230-240 watt av 12 volt railen, (en fx-60 trekker 130 watt, tror jeg)  blir litt i meste laget når du sakl ha quad sli på samme 12 volt railen,  og så er det det med hvor effektive psu'ene er under last, max 80% resten av watten går i varmetap, og dessuten angir noen produsenter peak output som watt altså ikke kontinuerlig last, men ikke vet jeg... meget mulig det går flott :)

6522724[/snapback]

230-240 vatt? damn det har jeg nesten vanskelig for å tro. men Tt psuen har 3 12v linjer, noe som burde holde i lange baner.

 

har sett folk på forumet kjøre sli (med mindt 6800gt) på 300 wattere med overklokk. men dette er en evig diskusjon, jeg sier selv at man bør kjøpe litt mer psu enn det man trenger for å ha litt å gå på, men 1kw psu er totalt overklokk spør du meg. (til "normalt" bruk vel å merke)

 

edit: watt ikke volt :p

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

er vel litt enig at det er overkill med 1 kw he he, 230 Watt er jo ved max load da, husker ikke akkurat hvilket review jeg leste det. ah når du har 3 12v linjer blir det jo litt bedre, srodde du brukte en splitter fra en 12 v railen til 2 6 pinns skjermkortkontakter.

Lenke til kommentar

Jer er ganske fersk med OC, men her er mine resultater da ..

 

http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=109271

 

AMD 64 athlon x2 4200 @2475 - 2,5 2 2 5 (har kun justert fsb)

2gb ram

600w fortron epsilon psu

ATI x1900xt

 

Denne yter på Sandra 17942 Mips og 15156 Mflops

 

EDIT: Dette er på luft, kjører 2 80mm vifter på siden av kabinettet som blåser luft over 2stk samsung 250gb disker (og luften ut igjen på andre siden) har moddet kabinettet med støymatter, temp er likevel ca 35 grader nå som er det er nesten like varmt i stua her, cpu idle er ca 40c, load 59 - 60

 

 

Erik

Endret av 1rescue
Lenke til kommentar

Jeg har:

 

MB: ABIT AN8-32X

RAM: CORSAIR TWINX XMS MATCHED 2048 PC4000 (DDR500)

CPU: AMD ATHLON 64 x2 3800+ 2.0 GHZ

 

Vannkjølt CPU, passivt kjølt northbridge og pwm.

 

FSB = 280

Multiplier = 10x

Volt = 1,45

 

Temp idle CPU = 36 C

Temp full load CPU = 57 C

 

RAM = 3-4-4-10 1T 466mhz (egentlig ddr500)

 

Dette er link til cpu-z validation siden som BEVISER min overklokk :)

Og den er dønn stabil. Linken bare MÅ sjekkes ;)

 

http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=110386

 

Med overklokk på 800mhz på hver kjerne av cpu ligger jeg på fx-62 nivå i klokkefrekvens. Jeg aksepterer da uten tvil en underklokk på 34mhz på RAM da jeg kjører command rate 1T. Ingenting blir for varmt under prime95 torture test, satt opp med to programmer, ett til å kjøre på hver kjerne.

 

Stepping vet jeg desverre ikke, orker ikke å dra av vannblokka i dag. Skal på jobb om en halvtime, men bare MÅTTE legge inn dette her :)

Endret av andregr
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har endelig fått knødd meg til å begynne "behandlingen" av det nye systemet mitt.

Det er det samme som i signaturen, bare at venicen er byttet ut med en 146 opteron.

 

 

The story so far:

 

Har klokket ned minnet (1:2) og LDT, slik at kun opty'en skal få kjøre seg maks.

 

Rundt 3030 MHz klokket superpi inn under 30 sek og slettet dermed min tidligere bestenotering fra da systemet hadde en venice 3000+. Høyeste klokk jeg kom til med et snev av stabilitet var 3100 (310*10). Da hadde jeg smurt volten opp til 1.61 med en makstemp under superpi 1m på 46 grader.

 

"Det var det!" tenkte jeg først, men kom på å sette multiplieren ned til 9 og prøve litt til. Dermed fortsatte kalaset og det stoppet først opp på 341 MHz htt, altså 3069 Mhz core. Her er superpi stabil, og jeg sitter også på nettet og skriver dette innlegget med samme klokk, men i OCCT og prime går det på ræv etter noen sekunder.

 

Forøvrig er superpi 1M 0,4 sekunder bedre i denne inkarnasjonen enn ved høyeste hastighet. Dette er selvsagt på grunn av den økte fsb-farta.

 

Optyen får iallefall karakteren "slettes ikke verst". :thumbup:

post-16581-1156995207_thumb.jpg

Lenke til kommentar

da jeg superpi testa min 146 på 3ghz med 2gb ocz EB ram @ 250 m/3-3-2-7-1T så fikk jeg 28,344 sekunder.

 

så jeg lurte på hva slags hastighet du kjørte rammen din på.

 

ps: jeg kjørte 300*10. fikk det ikke stabilt i prime (testa ikke så mye da rammen kuka fra 250 og oppover, har dog bytta brikkene nå og de nye er bedre)

 

cpuen kjørte fint på 2,9ghz i et par tre mnder og så plutselig så likte den ikke det mer (1,475v) så nå går den stabilt på 2,8ghz (1,45v)

 

er litt kjipt, men har ikke testa noe mer. får se om jeg prøver litt mer i natt, da har min typhoon blitt montert også

Lenke til kommentar

Jeg satte den på prime over natta på 298*10 og håpet den skulle være stabil, men var visst ikke det. Litt rart, kan det være at den høyeste stabile cpu-klokken blir med 9 som multiplier?

 

Rammen står foreløpig med 1:2-divider slik at den ikke blir noen begrensende faktor når jeg finner høyeste cpuklokk. Med andre ord, høyeste hastighet den har vært på under klokking er 341/2=170,5 mhz.

 

Etterpå skal jeg forsøke å presse rammen litt. Har vært oppe på nesten 300 mhz før på 2.5-4-3-7 (tror jeg det var), men nå er det jo ny bios (0406bta2) og minnekontroller, så får se hva den duger til da. Måtte også opp i 3.1V på minnet for at det skulle være stabilt, litt uvanlig for tccd og i varmeste laget uten egen kjøling. Så tenker sette en liten vifte rett oppå rammen, men vet ikke helt hvordan den skal bli festet....blir vel en hack med teip og noe greier!

Lenke til kommentar
Er på friperioden min så  lekter litt med x2  i dag

 

http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=117133

 

6775561[/snapback]

 

Nice, smygen. Får teste 9.5-multiplieren min og ta opp jakten. :cool:

 

(edit:) *pust, pes* Nytter ikke, den nekter å passere 3.1 åkkesom. Iallefall om jeg vil ha superpi 1m-resultat. Vil ha maxtempen på cpu under 50, så holder meg på denne siden av 1.7 volt. Går tilbake til å finne stabil klokk, heller.

Endret av Gompedyre
Lenke til kommentar

Måtte ta hinna på den ferske AM2 cpun CpuZ-valid Fikk den i går,standard kjøler=crap. Skal lage fester så jeg kan få putta inn TDX clonen min,da kan jeg begynne å klokke :p

Virker som de klokker godt de nye am2cpuene. Har bestillt meg en 35Watts utgave av 3500+ på shg.no.

Low woltage....får litt nostalgiske følelser etter min gode gamle XPM2400.

Lenke til kommentar
Hvor mye volt gir du ?

6797631[/snapback]

 

På 3ghz gir jeg 1,45v ,på den klokken jeg kjører 24/7 gir jeg 1,425v (2860Mhz)

Husk jeg har stock alukjøler på ennå,tør ikke mer før jeg får inn vannblokka.

Må vannkjøle chipsetet også på Dfi Infinity kortet,er visst et lite "problem" med tempen. Oscar hos Dfi påstår at de har plassert sensoren litt nermere kjernen så det skal bli en mer korrekt avlesning (i forhold til socket 939) Iallefall,ca 60c`syns jeg er litt i meste laget. Gjelder alle AM2 Infinity kort. Men er iallefall ikke no fali virker det som,har testa HTT til 342 uten at det gjorde no serlig.

Er positivt overrasket så langt av Dfikortet og AM2.

 

Vet det blir levert en 35w og 65watts utgave av X2 3800....hm,lurer på om ikke de er litt over middels klokkevillige :yes:

 

EDIT: den 3700 din er syk,hadde en selv,men den måtte jeg fore med 1,675v før den tippa over 3GHz,men dønn stabil på 1,425v på 2,8GHz 24/7

 

Oppdatering 4/9- Fått inn vannblokka nå AM23800@3120Mhz begynner å bli gøy :)

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...