Gå til innhold

Lumia 950 XL


ray001

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Kan være verdt å merke seg at Windows 10 Mobile på 950 og 950XL ikke er oppdatert ut av boksen. Enkelte opplever random reboots osv. Antageligvis kommer det en oppdatering ganske snart som adresserer de problemene enkelte opplever. :)

 

Fikk min på mandag. Har ikke hatt problemer med rebots. OS build 10.0.10586.0. Har ikke fått med meg at den har oppdatert seg etter at jeg fikk den.

Veldig overgang fra Windows Phone 8, spennende å se om jeg takler overgangen. Føler meg litt som de som nektet å gå fra Windows 7 til 8. Fordi det var så annerledes. (Selv om 8 var overlegent ;) )

Eneste problemene så langt er spill fra WP7/8 tiden som ikke altid virker som de skal.

 

Veldig bra at du ikke har noen problemer! :) Men enkelte har det, men det er jo som oftest de som skriker høyest også. 

 

OS build på 950 og 950XL er 10586.00 rett ut av boksen. Foreløpig insiderversjon er 10586.11, så den jeg har på min 930 er såvidt nyere. 

 

Satser uansett på at det kommer en oppdatering om ikke så alt for lenge :) 

 

Det eneste problemet jeg har med W10M er at appen Chess Time ikke fungerer, men det er ingen dealbreaker og tyder vel heller på at utvikler ikke bryr seg nevneverdig (har sendt de flere mailer uten å få svar). 

Lenke til kommentar

Du må bare huske at alle appene er underlegne de du finner tilsvarende av til f.eks. iOS.

 

Alle er ikke underlegne. Testet feks iOS utgaven av FitBit appen på iOS, når jeg måtte hjelpe en venn å sette opp FitBit. På det tidspunktet var Windows utgaven langt bedre en den på iOS.

Det er et par mnd siden, så det er mulig den er oppdatert på iOS også nå.

 

Så hvis man skal ta utgangspunkt i min erfaring med iOS, så er 100% av de appene jeg har brukt på både Windows og iOS bedre på Windows. Datagrunnlag 4 apper/spill.

Lenke til kommentar

 

Veldig bra at du ikke har noen problemer! :) Men enkelte har det, men det er jo som oftest de som skriker høyest også. 

 

OS build på 950 og 950XL er 10586.00 rett ut av boksen. Foreløpig insiderversjon er 10586.11, så den jeg har på min 930 er såvidt nyere. 

 

Satser uansett på at det kommer en oppdatering om ikke så alt for lenge :) 

 

Det eneste problemet jeg har med W10M er at appen Chess Time ikke fungerer, men det er ingen dealbreaker og tyder vel heller på at utvikler ikke bryr seg nevneverdig (har sendt de flere mailer uten å få svar). 

 

 

 

 

Snakket litt for fort, kom en reset i går. :(

 

De spillene jeg har hatt problemer med er ganske gamle og ikke blitt oppdatert på en god stund, så det er vel kanskje det som gjør at de sliter.

Lenke til kommentar

 

 

Veldig bra at du ikke har noen problemer! :) Men enkelte har det, men det er jo som oftest de som skriker høyest også. 

 

OS build på 950 og 950XL er 10586.00 rett ut av boksen. Foreløpig insiderversjon er 10586.11, så den jeg har på min 930 er såvidt nyere. 

 

Satser uansett på at det kommer en oppdatering om ikke så alt for lenge :) 

 

Det eneste problemet jeg har med W10M er at appen Chess Time ikke fungerer, men det er ingen dealbreaker og tyder vel heller på at utvikler ikke bryr seg nevneverdig (har sendt de flere mailer uten å få svar). 

 

 

 

 

Snakket litt for fort, kom en reset i går. :(

 

De spillene jeg har hatt problemer med er ganske gamle og ikke blitt oppdatert på en god stund, så det er vel kanskje det som gjør at de sliter.

 

Vi krysser fingrene for at MS kommer med en OS oppdatering før juleferien. De er nok klar over hva som foregår. :)

Lenke til kommentar

Må si at jeg er en smule imponert.. Dokken ble levert på døren i dag litt over kl 1600. Bestilte den på torsdags formiddag og antar at den er sendt fra Holland, men er ikke sikker.

 

Den var også lett å sette opp. Skriver dette innlegget på tv-skjermen med et tilkoplet bluetooth tastatur. Ikke testet så mye enda, men surfing og powerpoint funker fint. Ser ikke bort i fra at jeg kjører neste presentasjon på jobben via mobilen - som en "show-off" mot iphone/androidfolket ;-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei Forum

wmpoweruser.com skrev igår:

Microsoft pushes out W10M Build 10586.29 to all Lumia 950 and 950 XL handsets [update: 550 too]

 

Lending credence to the belief that Windows 10 Mobile Build 10586.29 is the RTM version of the software, Microsoft has just started pushing out the OS build to all Lumia 550, Lumia 950 and Lumia 950 XL handsets, whether they are part of the Insider program or not.

The update is going out to handsets which are both unlocked and purchased from carriers, suggesting that Microsoft is no longer waiting for carriers to approve their software, which is of course a great move

 

 

Har noen av dere sett noe til dette ?   (Jeg har ikke på min 950XL)

Lenke til kommentar

Når det gjelder oppdateringen som er sluppet offisielt til 550, 950 og 950XL:

Det er et problem som gjør at ikke alle får den. Microsoft er klar over problemet og jobber med saken. Antageligvis løser de problemet ganske snart. 

En enkel løsning for de som ikke ønsker å vente er å tilbakestille telefonen til fabrikkinnstillingene (husk en backup først om du skal gjenopprette etterpå). Kjør igjennom oppsettet (gjør det så enkelt som mulig, trenger ikke logge inn med kontoen eller noe som helst), når den er klar søker du etter oppdatering, last ned og installer. Start eventuelt på scratch under nytt oppsett av telefonen eller gjenopprett fra backupen. Ferdig. 

Om man venter derimot, så blir det som en vanlig oppdatering og man trenger ikke gjenopprette fra backup eller gå igjennom oppsettet i starten. 

Forøvrig er oppdateringene også uavhengig av operatør, så det spiller ingen rolle om man har Netcom, Telenor etc. 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...