Gå til innhold

Lumia 950 XL


ray001

Anbefalte innlegg

Noen som har noen meninger om denne nykommeren?

 

Lurer på å bytte denne ut med min Samsung Galaxy Note 4.

 

Noen som har spec på front(20mpixel) og bak(5mpixel) kameraet? Tenker på lysåpning og lukke tider?

 

Hvordan er grafikk delen på 950XL? Og iforhold andre?

 

Kommer med Snapdragon 810, er ikke det dårlig? Varmgang i Android enheter med 810cpu.

 

Lumia 950 XL har vel siste 4G+?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er vel det som gir mest riktige svar ?

 

Fant en sammenligning link, der Samsung Galaxy Note 4 vs Lumia 950 XL

http://www.phonearena.com/phones/compare/Microsoft-Lumia-950-XL,Samsung-Galaxy-Note-4/phones/9545,8577

 

- Blir spennende med kamera spec(Camera sensor size er litt mindre på Lumia iforhold til Note4).

- Graphics processor her Adreno 430, er vel den beste nå?

 

Hva er best av OLED vs Super AMOLED?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest medlem-169651

Du må bare huske at alle appene er underlegne de du finner tilsvarende av til f.eks. iOS.

Det har vært tilfelle frem til nå. Det har du rett i. Men det er langt ifra sikkert at det vil være slik også om et par mnd.

Lenke til kommentar

Nobody knows. Men i løpet av de siste 5 årene har vel WP-fansen holdt pusten mang en gang uten at det har skjedd sjokkerende saker.

 

Og jeg synes WP er helt supert, men du skal ha mørke solbriller på for å tro at det er i nærheten av iOS, på nesten noe område. Innstillingene er jo nesten like rotete som iOS også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har veldig lyst på denne.
utvalg av apps plager meg ikke. Forruten Snapchat, meeeen det er ikke verdens undergang.

Var opprinnelig kjøp fra dag 1. Men nå venter jeg på anmeldelser før jeg kjøper.
Evt om jeg kjøper en 640 bare for å teste winphone10 først. 

Lenke til kommentar

Problemet er jo ikke utvalget, men funksjonaliteten. Facebook f.eks. (Bruker veldig lite selv, men...) bildene ser kornete ut jf. med iOS og selve grensesnittet er begrenset. Føler opplevd kvalitet, bildeskarphet osv... er kleinere i alt jeg har brukt av apper. Sonos har ikke app, bankappene er enklere bygd opp osv...

 

Man er annenrangs borger uansett hvordan en vrir og vender på det. Men selve telefon/SMS-biten synes jeg er veldig trivelig på WP.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

imorgen løper jeg til Elkjop og kjøper 950 XL! De har på lager nå!

Nano sim kort måtte bestilles hos Chess.no. . . .

Så, nå skal jeg slutte med Android etter 5 år bruk!
Håper jeg ikke angrer, tar sjansen på at dette er en kjempegod mobil!

Endret av Leif1961
  • Liker 1
Lenke til kommentar

imorgen løper jeg til Elkjop og kjøper 950 XL! De har på lager nå!

Nano sim kort måtte bestilles hos Chess.no. . . .

Så, nå skal jeg slutte med Android etter 5 år bruk!

Håper jeg ikke angrer, tar sjansen på at dette er en kjempegod mobil!

Kan være verdt å merke seg at Windows 10 Mobile på 950 og 950XL ikke er oppdatert ut av boksen. Enkelte opplever random reboots osv. Antageligvis kommer det en oppdatering ganske snart som adresserer de problemene enkelte opplever. :) 

 

Jeg får min 950XL på fredag. Har i skrivende stund 930 med en litt nyere OS build enn hva 950 og 950XL har ut av boksen, og den builden fungerer utmerket uten noen problemer, samt at batteriet er topp. Det betyr antageligvis at den oppdatering dukker opp også til de nyeste telefonene snart. 

 

Kan være greit å vite dersom det dukker opp problemer for deg. Det er selvsagt ergelig at Microsoft ikke har vært raske nok slik at en oppdatering allerede er klar, men nå er det engang blitt slik og det er lite man får gjort. 

 

Ingen OS er perfekte, spesielt ikke ved en såpass stor oppgradering som Windows 10 Mobile er. :) 

Lenke til kommentar

 

Kan være verdt å merke seg at Windows 10 Mobile på 950 og 950XL ikke er oppdatert ut av boksen. Enkelte opplever random reboots osv. Antageligvis kommer det en oppdatering ganske snart som adresserer de problemene enkelte opplever. :)

 

Fikk min på mandag. Har ikke hatt problemer med rebots. OS build 10.0.10586.0. Har ikke fått med meg at den har oppdatert seg etter at jeg fikk den.

Veldig overgang fra Windows Phone 8, spennende å se om jeg takler overgangen. Føler meg litt som de som nektet å gå fra Windows 7 til 8. Fordi det var så annerledes. (Selv om 8 var overlegent ;) )

Eneste problemene så langt er spill fra WP7/8 tiden som ikke altid virker som de skal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...