Gå til innhold

Lumia 950 XL


ray001

Anbefalte innlegg

Har endelig fått telefonen! 
TL;DR: Farvel til iOS og Android. (for de neste to årene i det minste) :D

Pluss og minus: 
- Måtte nullstille telefonen for å kunne oppdatere alle appene og til 10.0.10586.29, stod bare å hang.
+ Oppleves som kjapp - selv om den blir slått av konkurrenter.
+ Iris scanning fungerer med Exchange mail (jobbmail med strenge regler, var kun tillatt med PIN-kode på Android)

+ Outlook og Kalender er meget bra for min del.
+ Office365 - Fungerer sinnsykt bra til mitt arbeid. (en av grunnene til at jeg ville ha denne telefonen).

+ Deilig kamera.
- Skype har litt dårlig videokvalitet; kontra facetime. Men bruker vel litt mindre datatrafikk. Beholder uansett ipad for dette.

- Fungerer ikke på blåtanna i bilen. Mangler rsap. Men må vel fornye spilleren i bilen pga DAB, så får se hva jeg gidder. Ikke krise uansett.
+/- ikke funnet en foretrukket reddit app. Brukte Relay på android. Noen tips?
- Savner doubletap to wake fra lg g3. Har vel lest at dette kanskje kommer?

   

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

+/- ikke funnet en foretrukket reddit app. Brukte Relay på android. Noen tips?

- Savner doubletap to wake fra lg g3. Har vel lest at dette kanskje kommer?

 

   

 

 

Sjekk denne for reddit. Har ikke testet den selv, men tror det skal være en av de beste. Universal app for Windows 10.

http://www.windowscentral.com/baconit-reddit-stunning-universal-windows-app

 

Doubletap har blitt lagt til andre telefoner tidligere etter at de er blitt lansert uten, så vi får håpe det kommer til 950 serien også.

Endret av TheMoose
Lenke til kommentar

Gledelig jul, forum!

En firmware oppdatering ble visstnok satt i utrulling 22 Dec - eller som WMPOWERUSER skrev:

Microsoft today started rolling out a new firmware update for the Lumia 950 and Lumia 950 XL, taking it to version 01078.00027.15506.020xx.

Min telefon er fortsatt på 01078.00017.15452.59015 (står på autooppdatering)  - har dere andre fått denne firmware-oppdateringen ?

(jeg så noen skrev om det i WM10-tråden, men ikke her i L950XL forumet)

Lenke til kommentar

Gledelig jul, forum!

En firmware oppdatering ble visstnok satt i utrulling 22 Dec - eller som WMPOWERUSER skrev:

Microsoft today started rolling out a new firmware update for the Lumia 950 and Lumia 950 XL, taking it to version 01078.00027.15506.020xx.

Min telefon er fortsatt på 01078.00017.15452.59015 (står på autooppdatering)  - har dere andre fått denne firmware-oppdateringen ?

(jeg så noen skrev om det i WM10-tråden, men ikke her i L950XL forumet)

vurderer å bruke Windows Device recovery tool for å få "bedre" firmware selv. nyeste ligger der.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Til Dere som har Microsoft Lumia 950 XL. Er Dere fornøyd med den ?

Vurderer sterkt å kjøpe den.

Hei,

Jeg er fornøyd med min fortsatt - mine pluss og minus ovenfor.

Bruker du WP idag? Hvis ja - kjør på. Hvis nei, ville jeg kanskje ventet til prisen går litt ned på den.

 

Man føler seg litt som betatester. "Alt" er der på en måte. men "alt" føles ikke helt optimalisert og velsmurt enda.

Det tar seg vel opp... Coming SoonTM  osv..

Lenke til kommentar

Godt nytt år, forum!

Det er sikkert noen av dere som har svart belte i Bluetooth/L950XL:

Jeg har en 2015 Volvo (S80) - telefonen kobler seg nydelig opp med bilen, addressebok/samtalelogg etc + alle SMS'er kommer opp i displayet - inklusive at bilen leser opp SMS'ene om jeg velger det. (Litt kleint - fordi bilen bare har engelsk/evt svensk språkvalg - norsk språkpakke finnes ikke til 2015 Volvo - men halvparten av SMS'ene mine er på engelsk, så det fungerer fint.)

Men, når jeg så kobler til telefonen til Media-menyen i bilen og velger å spille av f.ex Spotify (som kommer som et valg i både Gadgets appen og i bilmenyen) da blir det rusk. Den spiller musikk/Spotify via Bluetooth utrolig hakkete slik at det er nærmest ubrukelig. 

Volumet er høyt og fint - men altså veldig hakkete. 

Jeg trodde det var slik at enten virker Bluetooth eller så gjør det ikke det - her er det en mellomting med fin lyd etterfulgt av hakking så fin lyd igjen.  Hva kan det skyldes ? 

Lenke til kommentar

Har hatt min 950xl i et par uker nå, er strålende fornøyd sålangt. Har også kommet over en del småting jeg lurer på som kanskje noen her kan hjelpe meg med? 

1) Kan jeg dele skjermen,sånn som på pcn? det vil si ha feks word på ene halvdelen og internett på andre halvdelen så det går kjappere å  hoppe mellom de?

2) kan jeg få galleriet til å automatisk laste opp bildene til dropbox så fort jeg er på wifi nett, eller må jeg gjøre det manuelt. har satt på den innstillinga som heter noe med å automatisk laste opp innimellom

3. har kobla gmailen min på e-mail klienten som er på tlf, noe mulighet for å sortere innboksen som i browser, sånn at ikke all reklame osv legger seg i innboksen? evt. en gmail app som fungerer bedre enn klienten på tlf?

4. at den laster inn mail automatisk kun på wifi?

5. at skjermen ikke slår seg av så lenge man ser på den? 

Lenke til kommentar

Har hatt min 950xl i et par uker nå, er strålende fornøyd sålangt. Har også kommet over en del småting jeg lurer på som kanskje noen her kan hjelpe meg med?

 

3. har kobla gmailen min på e-mail klienten som er på tlf, noe mulighet for å sortere innboksen som i browser, sånn at ikke all reklame osv legger seg i innboksen? evt. en gmail app som fungerer bedre enn klienten på tlf?

Hvordan er Gmail hos deg? Tenker på hvor god den er å bruke. Får du åpnet små vedlegg innen rimelig kort tid? Et word, Excel eller pdf fil? Min bruker kanskje 10-20min på 2-300kb filer. Det er ikke akseptabelt for meg.

Bruker du mail programmet i mobilen / WP systemet?

Lenke til kommentar

 

Har hatt min 950xl i et par uker nå, er strålende fornøyd sålangt. Har også kommet over en del småting jeg lurer på som kanskje noen her kan hjelpe meg med?

 

3. har kobla gmailen min på e-mail klienten som er på tlf, noe mulighet for å sortere innboksen som i browser, sånn at ikke all reklame osv legger seg i innboksen? evt. en gmail app som fungerer bedre enn klienten på tlf?

Hvordan er Gmail hos deg? Tenker på hvor god den er å bruke. Får du åpnet små vedlegg innen rimelig kort tid? Et word, Excel eller pdf fil? Min bruker kanskje 10-20min på 2-300kb filer. Det er ikke akseptabelt for meg.

Bruker du mail programmet i mobilen / WP systemet?

 

Jeg bruker den e-mail appen som ligger på tlf. Den er helt grei syns jeg, eneste jeg savner er at den sorterer sånn som gmail gjør i browser. Syns det er veldig greit å ha outlook, gmailen og yahooen i en app :) 

Vedlegg åpnes på sekunder her. Måtte prøve å sende ei fil å se, 11.5mb tok ca 10 sekunder å åpne fra mailen, power point presentasjon. Kan det være internett tilkoblinga tregheten ligger for din del?

Lenke til kommentar

Hvilke innstillinger bruker du på mail App for få den Gmail til å fungere så bra da?

 

Har ikke gjort noe annet enn å legge til mailene mine jeg, ikke endra en eneste innstilling (rimelig grønn med denna tlf, så kan veldig lite) utenom at jeg har satt på manuelt innkomst av email (norsk mobil i utlandet, ikke kult å få inn mail automatisk hele tida da). 

Lenke til kommentar

Jeg har også lagt til gmailen min i standardmailappen, syntes den fungerer til mitt behov.
Jeg er ikke helt sikker, men tror du må sette opp gmailen din slik at du automatisk ruter reklame til egne mapper. (gjøres ikke i appen, men hos gmail.) Jeg har ikke gjort dette selv, men i teorien skal det gå fint. Tar sikkert litt tid å finne epostene som du ikke ønsker da.
 

Er det noen som kan anbefale noen blouetooth headsett, med mikrofon, pause+neste knapper? prisklasse 1000-1500,-   Har dere opplevd noen problemer med å BT headsett til å fungere? 
Jeg vurderer Jaybirds x2 - men er litt i tvil. Alt av tips mottas med takk.

Lenke til kommentar

Mtp. hvor lang tid det tar fra en mobil er på planstadiet til den kommer for salg, så er den jo gammeldags når den når butikkene. Det går jo så fort i denne bransjen, med nye lanseringer hver uke...

 

Men det viktigste er jo at DU er fornøyd. Min to år gamle Nexus 5 holder fortsatt koken og dekker mine behov. Har liksom ikke funnet en verdig arvtaker som føles som en skikkelig oppgradering  :grin:

 

Personlig håper jeg på en Surface Phone. De skissene som jeg så for en stund siden var lekre!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...