Gå til innhold

Domoticz tråden - For oss som bruker Domoticz


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bruker Percentage sensor på prisen. For å fjerne %-tegnet så la jeg til denne linjen i frontpage.js

vdata=new String(vdata).split("%",1)[0];

For å få kr istedenfor % så kan du legge inn dette isteden

vdata=new String(vdata).replace("%","kr");

Men da vil alt som har % bli byttet ut med kr :)

Det du kan gjøre er å legge til en if (bytt ut 70 med idx til din sensor)

if (item.idx == '70') {
    vdata=new String(vdata).replace("%","kr");
}

Det er ikke så lett å redigere frontpagen så den blir akkurat som man vil ha den. Jeg har litt lyst til å skrive om hele, men det kommer til å ta litt tid siden det er mange år siden jeg har lekt noe særlig med kode.

Lenke til kommentar

Merkelig dette her, etter jeg postet det med ustabilitet har den tutlet og gått, vet ikke om det har vært noe kluss med at den har gått i dvale om den ikke har fått noen inputs, men etter jeg slo på biltema temperatur sensorene igjen som oppdaterer hinsides ofte så har den ikke gått ned.

 

Til Evelen!: kan oppdatere hardware listen med Nexa PE-3 fjernstrømbryter, i motsetning til Cotech sin 3 pakkning til 179 så fungerte Nexa sine tipptopp.

Lenke til kommentar

Merkelig. Min har kjørt 24/7 siden slutten av november, med unntak av noen strømbrudd i januar.

 

Noen som får mydomoticz til å fungere? Jeg får ikke instance id, bruker riktig api og har prøvd å lage ny konto.

 

 

Etter oppdateringen til V3.4834 har alt gått til helvete. Loggen er rødere enn Rødt og absolutt alt er borte. Jeg er ganske flink med backup av filer, bilder etc... Ikke like flink å backe opp Domoticz... 

Lenke til kommentar

Kjører ikke domo backup selv hver natt?

 

Skjermbilde_2016_03_18_kl_06_20_08.png

 

Du fortjener en kasse øl. 

cd domoticz
sudo cp backups/daily/backup-day-30.db ./domoticz.db
sudo chown pi.pi domoticz.db
sudo service domoticz.sh start

Det fungerte etter tre forsøk. Nå har jeg eksportert databasen og planlegger å starte fresh. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...