Gå til innhold

[Løst] Hvordan kan jeg ta lappen i polen?


Sunny95

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aner ikke, men kjenner noen fra polen som sier at de er enda striksere der ved oppkjøring enn i Norge, og at det kjøres visst en del fortere/uaktsomt blant flere. Om dette stemmer kan jeg ikke stå for, eneste jeg så sist gang var at det så ut som enkelte kunne ha lav terskel/utålmodig i trafikken, så har du nerver så bør du stålsette deg :D

Men andre klarer det jo så hvorfor ikke du? Det handler vel bare om at du er trygg på deg selv og trafikkregler, og det blir du gjennom å øvelseskjøre og få inn teori i praksis.

Lenke til kommentar

Tviler på at det er noe særlig overlapp mellom norsk og polsk trafikkopplæring, ja. :)

 

Hvorfor ikke bare prøve igjen i Norge? Har du kjørt opp, er jo alt det obligatoriske unnagjort. Hvorfor tror du at du ville vært mindre nervøs i Polen?

 

Googlet litt om polsk kjøreopplæring. Du må gjennom 30 timer praktisk og like mange timer teoretisk opplæring. Teoriprøven er 18 spørsmål, og du stryker på tredje feilen. Tror ikke det er så mye lettere enn hos oss, snarere tvert imot. 

Kanskje det kunne være en ide å kjøre opp på et mindre utfordrende sted i Norge?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...

I Polen må du ta teoriprøven på nytt hvis du stryker oppkjøringa. I Norge gjelder en teoriprøve i 3 år.

Man må jo ikke det. Samboeren min har strøket en haug ganger på oppkjøring,men teorien må man ikke ta opp igjen. Unntaket er de som nå henger igjen til over nyttår. Da blir det andre regler for opplæringen. Også den teoretiske delen.

Lenke til kommentar

Tviler på at det er noe særlig overlapp mellom norsk og polsk trafikkopplæring, ja. :)

 

Hvorfor ikke bare prøve igjen i Norge? Har du kjørt opp, er jo alt det obligatoriske unnagjort. Hvorfor tror du at du ville vært mindre nervøs i Polen?

 

Googlet litt om polsk kjøreopplæring. Du må gjennom 30 timer praktisk og like mange timer teoretisk opplæring. Teoriprøven er 18 spørsmål, og du stryker på tredje feilen. Tror ikke det er så mye lettere enn hos oss, snarere tvert imot. 

Kanskje det kunne være en ide å kjøre opp på et mindre utfordrende sted i Norge?

70 spørsmål er det,og man tar det på nettet. Det tåles kun 2 feil...av 70

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...